Detalii șocante în cazul Titan. Carcasa submersibilului era făcută din fibră de carbon expirată

Detalii șocante în cazul Titan. Carcasa submersibilului era făcută din fibră de carbon expirată

Noi amănunte ies la iveală în cazul submersibilului Titan. Se pare că OceanGate a utilizat pentru carcasa batiscafului fibră de carbon de la Boeing, care a fost achiziționată la un preț mai mic fiindcă nu se mai afla în termenul de valabilitate și nu mai putea fi utilizată la aeronave, conform unei dezvăluiri a unui jurnalist, relatează Business Insider.

Submersibilul Titan. Foto Profimedia (Arhivă)

De asemenea, jurnalistul a mai menționat și faptul că avea de gând să se îmbarce la bordul submersibilului. Dezvăluirea a fost realizată în cadrul unor articole scrise de redactorul-șef al Travel Weekley, Arnie Weissman, care a vorbit despre propriile experiențe cu compania care opera submersibilul.

În luna mai, Arnie Weissman ar fi trebuit să se afle la bordul submersibilului pentru a vedea epava Titanicului, însă expediția nu a mai avut loc din pricina condițiilor meteorologice nefavorabile.

În plus, Weissman a mai precizat că Stockton Rush i-ar fi transmis că „a obținut fibra de carbon folosită pentru fabricarea submersibilului cu o reducere mare de la Boeing, deoarece aceasta trecuse de termenul de valabilitate pentru a fi folosită la avioane".

Din ce își aduce aminte, el l-a întrebat pe Rush dacă acest lucru ar reprezenta o problemă, însă directorul executiv al OceanGate ar fi încercat să-l liniștească, spunându-i că termenele de valabilitate „au fost stabilite” mult prea devreme.

Compania care opera submersibilul Titan nu a dorit să comenteze declarațiile lui Weissmann. De asemenea, Boeing a refuzat la început să facă declarații, însă a transmis ulterior că firma nu „a găsit nicio înregistrare a vreunei vânzări de material compozit către OceanGate sau CEO-ul său”.

Totodată, Insider nu a putat verifica în mod independent sursa fibrei de carbon a submersibilului.

Pe site-ul web al companiei OceanGate era menționat faptul că Titan a fost proiectat și construit „în colaborare” cu Boeing. Totuși, compania Boeing a susținut că nu a fost implicată în proiectarea batiscafului.

În aceeași ordine de idei, Rush a lăudat anterior avantajele legate de reducerea costurilor și a susținut într-o prezentare din anul 2021 că „fibra de carbon este de trei ori mai bună decât titanul din punct de vedere al rezistenței la flotabilitate".

Sursa: adevarul.ro


Citește și:

populare
astăzi

1 „Ce s-a întâmplat în Europa de Est e un miracol economic fără precedent“

2 După America Express, copiii Andreei Esca fac din nou echipă la Antena 1. Alexia Eram: „M-am simțit foarte bine la filmări”

3 „Ar fi primul val al ofensivei”

4 Voi vedeți ce se întâmplă în Polonia?

5 Ovidiu Popescu, umilință maximă din partea patronului. Cu ce echipă va semna cel mai vechi om din lotul FCSB