Există o corelație strânsă între puterea motorului și rata daunei. Ce mărci sunt predispuse accidentelor

Există o corelație strânsă între puterea motorului și rata daunei. Ce mărci sunt predispuse accidentelor

Șoferii începători sunt sfătuiți, de obicei, să-și cumpere mașini ieftine cu motoare mici pentru a căpăta experiență de condus și pentru a evita accidentele, amintesc specialiștii din piața auto.

Există o corelație strânsă între puterea motorului și rata daunei RCA. Foto Shutterstock

Cu toate acestea, spun experții auto, vehiculele puternice au sisteme de frânare mai avansate și o manevrabilitate mai bună, ceea ce le face mai ușor de condus.

carVertical, o companie de date auto, a efectuat cercetări pe baza datelor din rapoartele de verificare a istoricului mașinilor uzate pentru a afla dacă există o corelație între puterea medie a motorului unui vehicul și frecvența accidentelor.

Corelație directă între puterea motorului și rata daunei RCA

În cadrul studiului efectuat, carVertical a examinat rapoarte care prezintă istoricul vehiculelor pentru 43 de mărci de mașini. În toate cazurile analizate, mașinile cu motoare mai puternice erau mai predispuse la accidente.

46,4% dintre vehiculele Audi verificate pe carVertical cu puterea motorului de până la 100 kW au avut înregistrări de daune, în timp ce rata în rândul modelelor de peste 400 kW a fost mai mare – 55,6%.

Tendințe similare au fost observate și la mașinile Volkswagen unde 42,6% dintre modelele cu motoare de până la 100 kW au fost avariate, față de 48,9% la motoarele de 300-400 kW.

45% dintre vehiculele Ford cu motoare de până la 100 kW au avut înregistrări de daune și 55% dintre cele cu motoare de peste 400 kW.

1 din 3 mașini Renault (36,3%) echipate cu cele mai mici motoare a suferit un accident minor sau major. Procentajul mașinilor avariate a fost mai mare în rândul vehiculelor care aveau 300-400 kW sub capotă – 42,9%.

Toyota este una dintre mărcile la care fluctuațiile sunt minore: 36% dintre modelele cu motoare mici au fost avariate, față de 39,5% dintre mașinile cu motoare de 200-300kW. Cu toate acestea, Toyota nu are modele echipate cu motoare de peste 400 kW, ceea ce ar fi putut duce la rate de daune mai mari.

BMW s-a remarcat dintre toate mărcile de vehicule analizate în cercetare: 60,3% dintre mașinile cu motoare de până la 100 kW au fost avariate, față de un incredibil 68,6% dintre vehiculele cu o putere mai mare de 400 kW.

Deși toate vehiculele trebuie să respecte regulile de circulație, se pare că mașinile mai puternice ignoră limitele de viteză, iar șoferii lor își asumă riscuri mai mari. Nu există nici măcar o singură marcă auto pentru care vehiculele mai puțin puternice să fie mai predispuse la accidente”, spune Matas Buzelis, expert în automobile și directorul departamentului de comunicații al carVertical.

Unele mașini sunt de până la 7 ori mai puternice decât altele

Dintre toate mărcile de vehicule verificate pe carVertical, Bentley a avut cea mai mare putere medie a motorului – 415 kW sau 564 CP. Producătorul de mașini de lux este urmat de Maserati (268 kW/364 CP), Cadillac (264 kW/359 CP), Tesla (263 kW/358 CP) și Porsche (257 kW/349 CP).

În timp ce cercetarea a arătat că cumpărătorii de vehicule second hand preferă să verifice istoricul mașinilor care au motoare mai puternice și mașinile mici cu motoare mai puțin puternice sunt inspectate pe carVertical.

Mașinile Smart au cea mai mică putere medie a motorului – 59 kW sau 80 CP. La mică distanță se află și Dacia (72 kW/98 CP), Lancia (77 kW/105 CP), Fiat (83 kW/113 CP) și Suzuki (87 kW/118 CP).

Potrivit lui Buzelis, existența accidentelor grave în istoricul unei mașini poate fi un semnal de alarmă pentru cumpărători. Prin urmare, este important să consultați un mecanic profesionist și să aflați dacă daunele suferite de o mașină îi pot afecta pe termen lung fiabilitatea.

image

Sursa: adevarul.ro


Citește și:

populare
astăzi

1 PSD și PNL vor avea candidați separați la București: Gabriela Firea și Sebastian Burduja

2 O informație care dă fiori / Ce știe CIA despre intențiile Rusiei în Europa?

3 Piedone este pe punctul de a pierde inclusiv Sectorul 5... E disperare mare printre acoliții lui... Deh, s-a schimbat joaca...

4 AUDIO Numele lui Coldea, într-un nou scandal. Anca Alexandrescu a difuzat înregistrări depuse la DNA

5 Surprize în noul sondaj realizat de INSCOP la comanda News.ro