Daniel van Soest, un antropolog olandez care s-a stabilit de câțiva ani în România, și care deține proprietăți în Suceava și în Sibiu, susține că se greșește atunci când se mizează în promovarea turistică pe București, litoral sau sporturile de iarnă, scrie Turnul Sfatului.

El explică că țările din jur au oferte mult mai bune, în schimb niciuna nu are peisajele spectaculoase ale munților Carpați, tradițiile nealterate ale locuitorilor din satele de munte, vestigiile săsești din Transilvania, ori locurile sălbatice din Delta Dunării.

”Cu mulți străini am stat la masă deasupra hărții României că să le explic ce merită vizitat – o tură cu canoe prin Delta, o urcare prin valea Sâmbetei, pe Moldoveanu, trasee cu bicicletă prin satele săsești, drumul la Sarmisegetuza”, susține el, precizând că acestea sunt o parte din lucrurile cu care România ar trebui să iasă în față la târgurile de turism internaționale.

”Zonele unde te poți imagina într-un alt secol, unde încă lucrează meșteșugari, oamenii au animale și grădini, aici se aude muzica ce te trimite în tinerețea strămoșilor noștri, oamenii merg la biserica și la petrecere în haine tradiționale, și când vizitezi satele lor oameni te primesc cu mâncare bună și un pahar – e un mod de viață dispărut în occident. E povestea omului care a trăit într-o relație de iubire cu pământul, unde a lucrat cu dragoste – a arat, a semănat, a recoltat – a sculptat pământul în jurul lui și l-a împodobit cu pomi și flori – toate sunt în armonie cu natură. Omul a respectat pământul, pentru că mereu i-a dat tot ce avea nevoie.

Sălbăticia munților și a deltei care sunt unice în Europa, și peisajele noastre culturale care sunt unice în lume. Pe acești doi stâlpi aș pune baza strategiei de marketing pentru România, atunci când ne adresăm publicul țintă – unul în jurul cluster-ul de cuvinte cheia de marketing natură/ecologie/sport și celălalt cu cluster-ul cultură/ecologie/tradiție”, explică el.

Întregul articol poate fi citit în Turnul Sfatului.