Greva spontană declanșată miercuri de angajați feroviari s-ar putea extinde, pe fondul nemulțumirilor salariale (lider de sindicat)

Greva spontană declanșată miercuri de angajați feroviari s-ar putea extinde la toate regionalele, pe fondul nemulțumirilor salariale, la care se adaugă lipsa echipamentului de lucru, condițiile improprii de lucru și lipsa combustibilului pentru încălzirea spațiilor tehnice, a declarat, pentru AGERPRES, Florin Dobrescu, liderul Federației Sindicatelor Drum de Fier.

Florin Dobrescu a explicat că marți, 21 martie, a expirat Contractul Colectiv de Muncă și, deși conducerea CFR SA a venit cu propunerea unei creșteri a fondului de salarii cu 22,5%, aceasta nu are bază legală, întrucât bugetul companiei încă nu este aprobat.

"Începând de astăzi (miercuri — n. r.) nu mai avem Contract Colectiv de Muncă. Ultimele negocieri le-am avut ieri, când administrația a venit cu propunerea, dar fără bază legală, fără buget aprobat și, în condițiile date, noi nu mai puteam continua negocierile pentru că nu mai aveam ce să negociem. Oamenii sunt foarte nemulțumiți și, neavând Contract Colectiv de Muncă, nu au mai vrut să muncească. Au luat hotărârea să oprească spontan lucrul. Deci, e o grevă necontrolată de sindicate, pentru că nu e declarată de noi grevă, dar asta e situația! Nemulțumirea lor se manifestă prin oprirea lucrului. Ei își manifestă de mult dorința asta, pentru că în ramura mea, de exemplu, 80% sunt cu salariul minim pe economie. Nu se poate! Oamenii răspund de siguranța circulației, de circulația trenurilor, de vieți omenești pe salariul minim. Deci, nu se mai poate continua în condițiile astea, iar administrația nu a prezentat nimic concret și corect ca să ne convingă pe noi, sindicaliștii de la masă, că va fi certă negocierea asta și creșterea de salarii va fi corespunzătoare așa cum s-a propus'', a precizat liderul sindical.

Acesta a adăugat că are semnale că greva spontană s-ar putea extinde, în prezent aceasta manifestându-se la nivelul a șapte din cele opt regionale existente, adică în București, Craiova, Timișoara, Cluj, Brașov, Iași, Galați, mai puțin Constanța.

"Din semnalele pe care le am eu, oamenii vor opri lucrul și pe alte regionale, pentru că se vor solidariza cu ceilalți care au oprit. Acum greva are loc la șapte din opt regionale câte există. Nu e doar problema salariilor, ci și a echipamentelor de lucru, a condițiilor de muncă, sunt multe care s-au adunat în decursul anilor și nemulțumirea lor aici duce. Nu au fost capabili (conducerea CFR SA — n. r.) să cumpere echipament de lucru, să le creeze condiții de muncă, combustibil pentru încălzitul spațiilor tehnice și de aici nemulțumirea s-a accentuat. Plus mizeria care lucrează, salariile foarte proaste și, atunci, oamenii au spus: ''Domnule, noi nu mai vrem să muncim în condițiile astea, pe banii ăștia. Să vină cine vrea să muncească"', a continuat Florin Dobrescu.

În opinia lui, următoarea rundă de negocieri programată miercuri, la ora 15:00, nu ar putea schimba situația, în condițiile în care bugetul companiei nu este aprobat.

"Nu cred că ar putea schimba ceva negocierile de azi, pentru că, dacă nu vor face dovada clară a bugetului, sunt doar promisiuni și povești. Deci, nu e nimic concret. Că bugetul a trecut de Consiliul de Administrație... până nu trece de ministerul Transporturilor, de ministerul Finanțelor, noi nu avem certitudini că putem semna un acord cu ei. Pe noi ne-au convocat la negocieri cu 45 de zile înainte, așa cum spune legea, dar ne-au convocat să facem ce? Să ne uităm unii la alții?! Pentru că n-am avut condiții de negociere, atâta timp cât nu avem buget. Pentru că legea spune clar: nu ai buget, nu poți negocia. Păi, atunci pentru ce ne-au chemat? Ca să amăgim oamenii? Pentru că am negociat cu ani în urmă 2 lei, 3 lei la salarii. Deci, o bătaie de joc la calea ferată! Nu se mai poate continua așa! Managementul ăsta pe care l-au introdus, corporatiștii, a intrat într-o dizgrație totală. Au făcut reorganizarea CFR SA și au crescut numărul șefilor cu 72. Păi, nouă ne trebuie șefi sau ne trebuie muncitori?! Și multe altele. Au reorganizat și au desființat Direcția de Patrimoniu care aducea venituri, deci au făcut o bătaie de joc, praf! Și nu mai vorbesc de o firmă pe care au recrutat-o să facă reorganizare pe bani mulți și oamenii o duc din ce în ce mai greu. Nu se mai poate continua cu astfel de manageri privați!'', a mai spus liderul de la Drum de Fier.

O parte dintre angajații feroviari au declanșat miercuri dimineața un protest spontan, o serie de trenuri fiind oprite pe șapte regionale, mai puțin Constanța, a informat CFR SA.

"Compania Națională de Căi Ferate 'CFR' SA informează că o parte dintre angajații feroviari au declanșat un protest spontan începând cu ora 7:00, acțiune care afectează graficul de circulație al trenurilor. Călătorii sunt rugați ca înainte de efectuarea călătoriei să solicite informații despre întârzierile care se înregistrează în traficul feroviar la stațiile și agențiile CFR din București și din țară, la telefon 021/9521", afirmă compania.

Printre regionalele pe care trenurile sunt oprite se numără București, Craiova, Timișoara, Cluj, Iași și Galați.

Potrivit unui comunicat al companiei, protestul are loc în contextul în care administrația și federațiile sindicatele reprezentative se află deja în negocieri pentru semnatare noului Contractul Colectiv de Muncă 2017 — 2018, negocieri în cadrul cărora conducerea CFR SA a anunțat că în bugetul companiei pentru anul 2017 este inclusă o creșterea a fondului de salarii cu 22,5%, creștere care se va regăsi, în urma negocierilor cu partenerii sociali, în salariile angajaților.

"Menționăm faptul că administrația a propus partenerilor sociali încheierea unui Acord până la semnarea CCM pentru perioada 2017/2018 pentru a asigura astfel protecție socială angajaților, relații de muncă echitabile, precum și un cadru normal și legal de funcționare a companiei după expirarea pe 21 martie 2017 a contractului colectiv de muncă", spune CFR SA.

Conform sursei citate, conducerea CFR SA a parcurs toate etapele necesare demarării negocierilor cu federațiile sindicale reprezentative (semnatare ale contractului colectiv) și a respectat termenele legale pentru elaborarea și promovarea bugetului companiei pentru acest an, proiectul fiind deja avizat de Consiliul de Administrație (CA) și aprobat de Adunarea Generală a Acționarilor (AGA) și transmis ministerelor pe circuitul de avizare și aprobare, prin emiterea hotărârii de guvern.

"Compania Națională de Căi Ferate 'CFR' SA menține deschis dialogul social și negocierile transparente cu reprezentanții federațiilor sindicale pe marginea definitivării Contractului Colectiv de Muncă (CCM) pentru perioada 2017-2018, astăzi fiind programată o nouă rundă de negocieri începând cu ora 15:00. De asemenea, compania atrage atenția salariaților că această formă de protest încalcă procedurile legale, aduce grave prejudicii companiei, prin înregistrarea de pierderi financiare, și afectează transportul pasagerilor care și-au procurat deja biletele pentru efectuarea călătoriei, conform graficului de circulație din Mersul Trenurilor", se spune în comunicatul CFR SA.

AGERPRES


Trimite pe WhatsApp

Citește și:

populare
astăzi

1 VIDEO Acesta este PSD, oameni buni! Mitralieră spune că el este un politician în campanie și nu trebuie să opr…

2 Birchall o calcă-n picioare pe Dăncilă! Dezvăluiri despre prefăcătoria acestei pațachine sinistre, despre cum …

3 ULTIMĂ ORĂ / CTP le zguduie capul celor două matracuci pesediste, Firea și Dăncilă.

4 ULTIMĂ ORĂ / Guvernul va cere schimbarea lui Tudorel Toader din Comisia de la Veneția!

5 EXCLUSIV / Dragnea a făcut chef cu lăutari la Scroviștea, pe 10 august, anul trecut, când românii erau gazați de…

recomandări

Te ia DNA: Constantin Boșcodeală

S-a lansat Milionarul pentru Android! Descarcă din Play Store

10+ Gustări speciale pentru seara Oscarurilor