„La noi nu e fabrică!”/Factură de infarct la electricitate primită de un prahovean

„La noi nu e fabrică!”/Factură de infarct la electricitate primită de un prahovean

Factura de curent primită la începutul lunii octombrie era să-l trimită pe un cetăţean din Sinaia direct în camera de gardă. Suma pe care furnizorul de energie electrică spune că o are de plată proprietarul unui imobil din Sinaia depăşeşte 23.000 de lei. Societatea spune că va face verificări.

Nejustificat, susţine omul, chiar dacă în cauză este vorba despre o vilă cu zece camere, unde sunt montate becuri economice (LED), iar în incintă nu se folosesc utilaje industriale sau alte echipamente mari consumatoare de electricitate. 23 423, 48 de lei este suma pe care o are de plată sinăianul către Electrica Furnizare SA, perioada de facturare fiind 9.05.2021-19.09.2021. Deşi este vorba despre consumul de curent al unei vile pe o perioadă de patru luni şi jumătate, suma este totuşi enormă, susţine administratorul clădirii.

”În mod normal, factura de curent era undeva la 1.000 de lei pe lună, cel mai mult am avut de plată 1200- 1300 lei pe lună, pentru că la noi nu este fabrică, nu folosim utilaje sau alte echipamente care să consume energie electrică. În plus, avem becuri LED în toată clădirea”, explică administratorul proprietăţii.

Problema pare să fi apărut undeva în luna mai, atunci când a fost schimbat contorul electric. Aparatul a început să măsoare cosnumul de energie electrică de la zero, iar în luna octombire indica un consum total, în perioada mai-octombrie 2021, de aproximativ 6000 de Kwh. Pentru acest consum, factura nu ar fi trebuit să depăşească 7000 de lei, susţine proprietarul. Totuşi pe factura apare un consum activ pentru perioada menţionată de peste 33.000 de Kwh şi nimeni nu poate explica de unde a apărut această diferenţă uriaşă.

”Este adevărat, în lunile de vară am primit facturi la curent cu sume foarte mici de bani, de ordinul zecilor de lei, 34 de lei, 45 de lei, motiv pentru care ne aşteptam la o factură mai mare în toamnă, după regularizare, dar nici chiar atât de mult”, spune administratorul imobilului din Sinaia.

Acesta a precizat că a mers la sediul Electrica pentru a cere lămuriri, iar de acolo i s-a făcut oferta unei eşalonări la plată a sumei de 23.000 de lei, soluţia fiind considerată inechitabilă de către sinăian, care este convins că undeva s-a produs o greşeală.

Situaţia omului este destul de complicată. Din 2019, contorul nu a mai fost ”citit” de către un operator Electrica, iar plata s-a făcut pentru un consum estimativ, raportat la consumul mediu anual. Proprietarul a fost de bună credinţă de fiecare dată şi a plătit factura emisă de Electrica la timp. Acesta a precizat că nu a fost înştiinţat până acum de către furnizorul de energie că ar avea datorii din anii trecuţi sau că estimarea consumului de curent electric nu a fost făcută corect din 2019 şi până în mai 2021.

Reprezentanţii Electrica Furnizare Ploieşti au precizat că situaţia trebuie analizată în detaliu pentru a se stabili dacă este o eroare a operatorului sau chiar atât are de plată bărbatul, scrie Adevărul.

Trimite pe WhatsApp


Citește și:

populare
astăzi

1 Țoapa o să vomite venin! „Gură de aur” și Reghe, poze în tandrețuri!

2 FOTO O profesoară de 41 de ani însărcinată a fost arestată după ce s-a culcat cu un elev de 15 ani

3 Priviți ce panouri rutiere montează Poliția din Ungaria, exclusiv pentru șoferii români

4 „Îmi cer scuze, n-aveam bani ieri!”

5 Furnizorii de gaze trimit notificări cu tarife noi exorbitante