MApN: Nu kerosenul a blocat MiG-urile la sol

MApN: Nu kerosenul a blocat MiG-urile la sol

Ministerul Apărării Naționale a avut o primă reacție cu privire la scandalul kerosenului de proastă calitate din cauza căruia mai multe avioane militare s-ar fi stricat.

MApN susține că Avioanele MIG nu au fost blocate la sol de combustibilul de slabă calitate

Concret, MApN a transmis, la solicitarea Agerpres, că aeronavele MiG 21-LanceR din dotarea Forţelor Aeriene Române nu au fost consemnate la sol, în perioada 2018-2021, din cauza unor probleme tehnice cauzate de calitatea combustibilului utilizat. „În perioada 2018-2021, coeficientul de disponibilitate tehnică al flotei de aeronave MiG 21-LanceR a asigurat executarea întregii game de misiuni, inclusiv cele de poliţie aeriană, potrivit destinaţiei acestui tip de aeronave. În perioada de referinţă, nu au existat intervale de timp în care flota de aeronave MiG 21-LanceR să fi fost consemnată la sol din motive tehnice cauzate de calitatea combustibilului utilizat. Relaţia contractuală cu SC JET FLY HUB SRL Ploieşti s-a derulat în perioada 01.03.2018 - 31.07.2021, procedura de atribuire fiind licitaţie deschisă, cu respectarea prevederilor legislaţiei incidente”, arată sursa citată.

MApN precizează că pe 14 decembrie 2018 s-au constatat neconformităţi privind calitatea combustibilului livrat, ulterior fiind notificat furnizorul cu privire la refuzul recepţionării acelui lot. Livrările au fost reluate la momentul în care furnizorul a asigurat combustibil corespunzător specificaţiilor tehnice din contract.

Acordul-cadru a fost reziliat unilateral de către autoritatea contractantă la 31 iulie 2021, înainte de termenul stabilit iniţial, din cauza întârzierilor repetate în livrarea cantităţilor de combustibil contractate.

Nu se fac legături între defecțiuni și calitatea combustibilului

Cu privire la intervenţiile executate în perioada respectivă pentru mentenanţa aeronavelor MiG 21-LanceR, la nivelul instalaţiilor de combustibil, MApN menţionează că acestea se încadrează în două categorii. Este vorba de lucrări de mentenanţă executate în cadrul bazelor aeriene, în regim de asistenţă tehnică, de către Aerostar SA Bacău, care au vizat eliminarea premiselor de contaminare accidentală a instalaţiei de combustibil a avioanelor cu poluanţi externi (apă şi impurităţi mecanice), precum şi de lucrări de diagnosticare şi reparaţie curentă la o serie de subansamble de motoare de aeronavă, realizate în facilităţile societăţii din Bacău.

„În prezent, pentru niciuna dintre aceste situaţii nu ne putem pronunţa cu privire la o potenţială legătură de cauzalitate directă între calitatea combustibilului livrat de furnizorul în discuţie şi manifestările defecţiunilor semnalate, aceste aspecte făcând obiectul unui dosar penal instrumentat de Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie - D.I.I.C.O.T. - Serviciul Teritorial Ploieşti”, se mai arată în punctul de vedere transmis de MApN.

Precizarea a fost făcută în contextul unei anchete efectuate de Serviciul Teritorial Ploieşti al DIICOT, care vizează „anumite fapte săvârşite de unele persoane din cadrul SC JET FLY HUB SRL Ploieşti, societate care a furnizat combustibil turboreactor Forţelor Aeriene Române, în perioada 2018-2021”. Procurorii DIICOT au ajuns la concluzia că siguranța națională a fost pusă în pericol, iar țara noastră ar fi fost pusă, temporar, în situația în care să nu-și mai poată îndeplini îndatoririle față de NATO, lucru negat acum de militari.

Sursa: adevarul.ro


Citește și:

populare
astăzi

1 Retragerea lui Piedone a devenit o chestiune de zile...

2 Foarte interesante amănunte...

3 Era omul Rusiei? / O anchetă de contraspionaj duce la demiterea comandantului polonez al EUROCORPS, locotenent-generalul Jaroslaw Gromadzinski

4 Nu le zice rău Ciucă...

5 „Lebăda neagră”, noul trend pe internet după prăbușirea podului din Baltimore. Ce teorii ale conspirației circulă pe rețelele sociale