MB: O lucrare a lui Banksy, critică față de gestionarea crizei migranților, a apărut lângă ambasada Franței

Un grafitti al artistului britanic Banksy, care denunță folosirea de gaze lacrimogene în tabăra de migranți de lângă orașul francez Calais, a apărut sâmbătă pe peretele unei clădiri situate vizavi de Ambasada Franței în Marea Britanie, relatează luni agențiile internaționale de presă.

Creația grafică a fost realizată pe placajul de pe un unui magazin aflat în renovare din cartierul londonez Knightsbridge. În lucrare apare Cosette, celebrul personaj din romanul "Mizerabilii" al lui Victor Hugo. Micuța este învăluită de nori de gaze lacrimogene, iar în spatele ei flutură un drapel francez zdrențuit. În partea de jos a lucrării, se vede un cod de bare care conduce pe Youtube la o înregistrare video a acțiunii, cu gaze lacrimogene, întreprinse în 5 ianuarie 2016 de poliția franceză în "Jungla" din Calais.

Aceasta este cea mai recentă dintr-o serie de lucrări prin care celebrul street-artist britanic, a cărui identitate rămâne înconjurată de mister, critică modul în care Europa gestionează criza migranților. El a realizat luna trecută la Calais (nordul Franței) trei lucrări de acest gen, dintre care una chiar în tabăra numită "Jungla", unde trăiesc în condiții extrem de precare
aproape 4.500 de migranți.

Apărut sâmbătă seară, desenul din Londra putea fi încă văzut luni dimineață. La prânz a fost însă acoperit cu panouri, după ce câțiva muncitori au încercat să îl înlăture. Firma care a primit misiunea de a acoperi grafitti-ul spune că intenția este de "protecție", după ce poliția a semnalat duminică o tentativă de furt din partea a doi bărbați, care au reușit să fugă.

Operele lui Banksy ajung, uneori, la sute de mii de euro. O fotografie a celui mai recent desen al său poate fi văzută în continuare pe pagina sa de internet, banksy.co.uk .

AGERPRES

populare