NASA / IMAGINEA SĂPTĂMÂNII Marte: Imagine panoramică din craterul Gale

Această imagine-mozaic de 360 de grade, realizată de instrumentul Mast Camera (Mastcam) din dotarea roverului Curiosity, aflat pe Marte și aparținând NASA, dezvăluie o parte a Dunelor Bagnold, care se întind pe mai mulți kilometri, în cadrul unui prim proiect științific de studiere a dunelor de nisip extraterestre, conform NASA.

Sursa foto: nasa.gov

Suprafața întunecată și vălurită a unei dune liniare apare în centrul imaginii și se pierde în depărtare spre stânga. Rocile de la baza formațiunii Murray sunt de asemenea vizibile în imagine. Locația, denumită "Plaja Ogunquit", se află în zona flancului de nord-vest a Muntelui Sharp, vizibil în fundal.

Acest proiect științific vizează să explice modul în care dinamica atmosferică modelează dunele de pe Marte.

Acest mozaic panoramic este compus din 115 fotografii individuale realizate de instrumentul Mastcam în zilele de 24 și 25 martie 2017.

Roverul Curiosity, care are dimensiunea unui automobil, explorează Craterul Gale, de pe Marte, în cadrul misiunii Mars Science Laboratory a NASA. Lansat de la Cape Canaveral la 26 noiembrie 2011, roverul a asolizat în regiunea Aeolis Palus din Craterul Gale la 6 august 2012.

Dintre obiectivele misiunii roverului Curiosity reamintim investigarea climei și geologiei marțiene, identificarea eventualelor urme ale existenței vieții microbiene în trecutul Planetei Roșii și culegerea de date pentru viitoarele echipaje umane care vor pune piciorul pe Marte.