O exoplanetă nou descoperită ar putea oferi cheia pentru studii asupra atmosferelor altor planete

O exoplanetă nou descoperită îi poate ajuta pe astronomi să înţeleagă mai bine atmosferele planetelor telurice în general, putând reprezenta pentru astronomie ceea ce Piatra din Rosetta a reprezentat pentru descifrarea hieroglifelor, conform Space.com, Reuters şi AFP, care preiau un studiu publicat joi de revista Science.

Această exoplanetă, denumită Gliese 486 b, orbitează în jurul unei stele din categoria piticelor roşii, la 26 de ani-lumină de Soare şi este de aproximativ 1,3 ori mai mare şi de 2,8 ori mai grea decât Terra, conform unui nou studiu.

Gliese 486 b încheie o orbită completă în jurul stelei sale la fiecare 1,47 zile terestre şi traversează spaţiul trecând prin faţa stelei sale, din perspectiva noastră, ceea ce o face mult mai uşor de studiat. În plus, astronomii au reuşit să măsoare masa acestei stele şi au ajuns la concluzia că are aproximativ 30% din masa Soarelui.