O fosilă intactă a unui ihtiozaur gestant, recuperată dintr-un gheţar din Patagonia, Chile

Oamenii de ştiinţă din Chile au recuperat cu succes o fosilă integrală de ihtiozaur, cu embrioni intacţi, din gheţarul Tyndall, situat în regiunea Patagonia din Chile, informează Reuters.

Reptila marină gestantă a fost botezată ''Fiona'' de cercetători. Fosila cu o lungime de patru metri va ajuta oamenii de ştiinţă să studieze dezvoltarea embrionară a ihtiozaurilor, care au populat mările într-o perioadă cuprinsă între 90 şi 250 de milioane de ani în urmă.

Foto: (c) Antarctic Research Center University of Magallanes/Handout via REUTERS

Fosila ''este singurul ihtiozaur gestant datând din urmă cu 129-139 de milioane de ani descoperit până acum'', a spus Judith Pardo, cercetătoarea care a descoperit fosila. ''Aşadar este incredibil de important'', a subliniat ea.

Pardo, paleontolog la GAIA Antarctic Research Center din cadrul Universităţii Magallanes, a descoperit fosila cu mai bine de un deceniu în urmă, dar condiţiile climatice extreme ale sitului, terenul accidentat şi regiunea izolată unde se află, au făcut ca extracţia să fie o provocare logistică complexă.

Oamenii de ştiinţă au petrecut 31 de zile extrăgând fosila care a trebuit apoi transportată cu elicopterul. Întrucât fosila era completă, paleontologii au spus că au fost nevoiţi să extragă cinci calupuri cântărind 200 de kilograme pentru a păstra oasele intacte.

Fosila este acum pregătită pentru a fi expusă la Muzeul de Istorie Naturală din Rio Seco în sudul Chile.

Oamenii de ştiinţă au descoperit 23 de specimene de ihtiozaur în timpul campaniei, ridicând la 100 numărul total al fosilelor găsite îna gheţarul Tyndall şi care au transformat regiunea într-unul dintre cele mai dense şi bine conservate situri cu fosile de ihtiozaur din lume. AGERPRES