Asociația Pro Infrastructura, una dacă nu cea mai importantă organizație non-guvernamentală pe zona de infrastructură de transport din România nu a fost primită în comitetul de monitorizare al PNRR, organismul care va monitoriza cele aproape 30 de miliarde de euro ce vor intra în România în următorii ani, asta deși Transportul va însemna mai bine de un sfert din această sumă.

Interzis la monitorizarea proiectelor de infrastructurăFoto: Asociatia Pro Infrastructura Facebook

Pro Infrastructura acuză că a fost respinsă „pe furiș”. Mai exact, Asociația nu ar fi fost anunțată de decizia Ministerului Fondurilor Europene în care API nu a fost selectată în detrimentul numeroaselor alte ONG-uri, iar singura informare oficială primită a fost „la 7 zile DUPĂ expirarea termenului de depunere a contestațiilor”, când teoretic nu se mai poate face nimic.

Pe lista ONG-urilor care vor face parte din Comitetul de Monitorizare al PNRR regăsim, în schimb, Federația Organizațiilor Nonguvernamentale pentru Copil, Patronatul Tinerilor Întreprinzători din România, Fundația Roma Education Fund sau Societatea Națională Crucea Roșie din România.

PNRR are o alocare pentru România de 29,2 miliarde de euro de cheltuit până în 2026, iar 26,1% din acești bani sunt destinați „Transportului sustenabil”, adică 7,62 miliarde de euro.

Redăm mai jos integral comunicatul celor de la Pro Infrastructura:

  • „Asociația Pro Infrastructură, cea mai importantă organizație nonguvernamentală din țară pe domeniul infrastructurii de transport, singura care monitorizează toate proiectele majore, recunoscută fără echivoc de mass-media românească și chiar internațională, ba chiar membră în Comitetul de Monitorizare POIM și membru cu drept de vot în Sub-Comitetul Sectorial Transport al CM POIM, PRIMEȘTE INTERZIS în Comitetul de Monitorizare PNRR.
  • Revoltător este și FELUL în care am fost respinși: pe furiș. Am primit acum câteva ore, adică vineri, 17.06.2022 ora 15:49, la 7 zile DUPĂ expirarea termenului de depunere a contestațiilor, un email sec (captură mai jos) în care ni se spune că s-a terminat perioada contestațiilor și ONG-urile sunt selectate, fără a fi înștiințați în 7 iunie că evaluarea candidaturilor a fost finalizată și avem termen 3 zile să facem contestație.
  • Dar cine a fost selectat? Vedeți mai jos. NICIUNUL din cei 15 membri aleși NU este specializat pe infrastructura de transport, domeniu cu investiții de 7,5 miliarde euro în PNRR.
  • Atenție, implementarea PNRR pe transporturi nu este deloc roz! Din cele 7,5 miliarde euro alocate, sub 10% au contracte de execuție semnate, iar multe proiecte cheie nici măcar nu au licitații lansate! Monitorizarea și presiunea noastră ar fi fost esențială și ar fi servit interesului public.
  • Nu este prima dată când primim ACCESUL INTERZIS. Vom continua, neobosiți, să luptăm pentru infrastructura de transport a României. Pentru voi”.

Lista organizațiilor selectate să facă parte din Comitetul de Monitorizare PNRR.