Pârvan (AOAR): Este nevoie de un registru al lobby-ului, pentru a ști cine influențează deciziile

Pârvan (AOAR): Este nevoie de un registru al lobby-ului, pentru a ști cine influențează deciziile

România are nevoie de un registru al lobby-ului, pentru a se cunoaște cu exactitate cine derulează campaniile de lobby care influențează factorii de decizie, a declarat, marți, Cristian Pârvan, secretar general al Asociației Oamenilor de Afaceri din România (AOAR). "Nu cred că este nevoie de o lege a lobby-ului, însă este nevoie de un registru de lobby, astfel vom ști cine cu ce temă s-a dus la o anumită instituție", a spus Pârvan, în cadrul summitului afacerilor publice, organizat marți de Asociația Registrului Român de Lobby.

Potrivit acestuia, în Statele Unite există un astfel de registru, astfel că se știe cât a costat lobby-ul pentru fiecare lege în parte.

"La noi nu se cunoaște cât a costat lobby-ul pentru legea antifumat, pentru legea silvică sau pentru alte legi. Lobby-ul este o activitate profesionistă în Uniunea Europeană, iar marile companii pun la dispoziție specialiști pentru task-force-uri, iar apoi decidentul consultă toate părțile implicate și ia decizia pe care o consideră cea mai bună în interesul cetățenilor", a arătat reprezentantul AOAR.

El a subliniat că grupurile de interese trebuie să-și argumenteze opiniile pe studii și documente.

"Activitatea de lobby trebuie profesionalizată, să aibă la bază studii și documente care să susțină o idee, pentru a ajuta decidentul. Totul trebuie transparentizat, astfel nimeni, nici justiția, nu va avea ce să reproșeze", a mai spus Pârvan.

AGERPRES


Citește și:

populare
astăzi

1 Retragerea lui Piedone a devenit o chestiune de zile...

2 Foarte interesante amănunte...

3 Era omul Rusiei? / O anchetă de contraspionaj duce la demiterea comandantului polonez al EUROCORPS, locotenent-generalul Jaroslaw Gromadzinski

4 Nu le zice rău Ciucă...

5 „Lebăda neagră”, noul trend pe internet după prăbușirea podului din Baltimore. Ce teorii ale conspirației circulă pe rețelele sociale