Portavionul chinez Fujian este privit ca o ameninţare de SUA, dar dotările marinei chineze nu ating încă nivelul americanilor

Portavionul chinez Fujian este privit ca o ameninţare de SUA, dar dotările marinei chineze nu ating încă nivelul americanilor

Deocamdată, forţa de transport a Marinei Armatei de Eliberare a Poporului (PLAN) nu poate fi considerată rivală celei din America. Marina SUA are 11 portavioane active cu propulsie nucleară, fiecare capabil să lanseze aproape 100 de avioane şi elicoptere.

În schimb China are portavioanele Liaoning şi Shandong care pot transporta aproximativ 40 de avioane, dar pot găzdui doar avioane cu decolare scurtă şi aterizare verticală (STOVL), ceea ce limitează importanţa şi performanţa aeronavei, scrie Business Insider.

Cât de diferit este portavionul Fujiang

Totuşi, portavionul Fujiang este diferit, el semânând cu unul american, cu puntea sa plată capabilă să lanseze şi să recupereze avioane de înaltă performanţă. Nava este alimentată de turbine cu abur şi are dimensiunea apropiată de un portavion de 100.000 de tone cu propulsie nucleară, iar sistemul de catapultare va fi electromagnetic, o tehnică de ultimă generaţie.

De pe puntea Fujiang pot fi lansate avioane de luptă J-15 mai grele – versiunea bazată pe portavion a Su-27 Flanker – avioane stealth FC-31, sau chiar o versiune navală a avionului de vânătoare stealth J-20. În plus, nava va transporta şi elicoptere şi drone.

Marina din SUA este criticată

Marina din SUA este dependentă de portavioane, iar acest lucru a stârnit critici. Experţii pun la îndoială ideea de a te baza pe nave scumpe în lupta cu rachete anti-navă, a submarinelor silenţioase, a armelor hipersonice şi a rachetelor balistice „carrier-killer”.

Nici portavioanele americane nu lucrează singure. Grupurile de atac ale acestor nave, care includ escorte antiaeriene şi antisubmarin, înconjoară transportatorul într-o echipă strâns integrată care necesită practică şi competenţă pentru a opera fără probleme.

Totuşi, SUA au dificultăţi în ce priveşte dotările Marinei, precum catapultele EMALS de pe portavoanele din clasa Ford care au probleme de fiabilitate.

În ceea ce priveşte alte ţări, Marea Britanie, Franţa, Australia şi Argentina operează portavioane mai mici care au în mare parte cu capacităţi mai limitate.

Sursa: adevarul.ro


Citește și:

populare
astăzi

1 VIDEO Soldați ruși spunând adevărul despre ce se întâmplă cu armata lor în Ucraina

2 Urmează bomba acestor alegeri? / AUR nu îndeplinește „o condiție de fond, determinantă” și toate candidaturile ar putea fi respinse!

3 VIDEO Frate, nu ți-ai dori să trăiești așa ceva... Ce o fi fost în capul piloților?

4 De citit...

5 „A fost așa toată durata zborului de patru ore”