Primul convoi de blindate franceze intră în România pe la Vama Nădlac

Primul convoi de blindate franceze intră în România pe la Vama Nădlac

Primul convoi cu tehnică militară franceză constând în transportoare blindate, în vederea completării mijloacelor tehnice ale Grupului de luptă al NATO (Battle Group Forward Presence- BGFP) dislocat în Cincu, va intra duminică, 23 octombrie, în România, în jurul orei 21.00, pe la Nădlac.

Tancurile Leclerc vor ajunge în curând în Romania. FOTO US Army Photo by Lacey Justinger

Un al doilea convoi constituit dintr-o companie de tancuri Leclerc urmează să intre în România în luna noiembrie.

Grupul de luptă al NATO (BGFP) din România s-a constituit, începând cu luna mai, prin transformarea elementelor multinaționale aliate din cadrul Forței de Răspuns a NATO, dislocate în țara noastră. La propunerea Franței de a prelua rolul de națiune-cadru, batalionul francez dislocat în România, considerat vârful de lance (Spearhead) al Forței cu Nivel de Reacție Foarte Ridicat al NATO (VJTF), formează BGFP pe teritoriul național, integrând, pe bază rotațională, efective ale Belgiei și Țărilor de Jos.

BGFP contribuie la creșterea cooperării militare a României cu Franța, și, implicit, la consolidarea securității spațiului euro-atlantic pe Flancul Estic. Cooperarea cu partenerii strategici și existența pe teritoriul național a unor structuri de luptă relevante contribuie la creșterea capacității de apărare și descurajare în contextul războiului din Ucraina și a crizei din regiunea Mării Negre.

Operațiunea„Aigle”

Reamintim că primele două convoai de vehicule blindate de luptă (VBCI) au plecat marți dimineață din tabăra militară Mourmelon-le-Grand (Marne, estul Franței) către România, în cadrul Operațiunii „Aigle”, care are ca scop consolidarea apărării flancului estic al NATO, arată „Le Figaro”. De asemenea, tancurile Leclerc urmează să se alăture bazei militare Cincu din centrul țării în perioada următoare pentru a consolida această misiune sub comanda franceză, lansată la 28 februarie 2022 ca răspuns la loviturile rusești în Ucraina.

Numărul exact al tancurilor și blindatelor, precum și traseul precis pe care acestea sunt transferate spre România, nu au fost precizate de autoritățile militare franceze. Datorită lățimii și greutății lor - un tanc Leclerc și platforma de transport cântăresc în jur de 100 de tone - aceste convoaie excepționale vor avea nevoie de șapte până la opt zile pentru a ajunge la Cincu. Totodată, vor ajunge și în România trenuri speciale care transportă muniție, alimente și echipamente de întreținere.

Cea mai mare operațiune din anii '90

„Franța își onorează angajamentele în beneficiul NATO și al partenerilor noștri”, a declarat generalul-maior François Goguenheim, șeful postului de comandă din Lille. „Nu a mai existat o operațiune logistică de această importanță în Europa de la cea denumită «Daguet», adică de la participarea Franței la coaliția internațională formată după invadarea Kuweitului de către Irak la începutul anilor '90”, a adăugat generalul. Aproximativ zece convoaie trebuie să părăsească treptat Mourmelon-le-Grand plecând spre România, iar unele surse militare susțin că ar fi vorba de aproximativ zece tancuri Leclerc, precum și de peste douăzeci de blindate VBCI.

Cel mai scump tanc din istorie

AMX 56 Leclerc, care va fi principalul vector de lovire al grupului de luptă NATO în România, este un tanc principal de luptă (MBT) care se produce din 1991 şi a intrat în serviciul de luptă în 1992. Preţul unui AMX 56 Leclerc în anul 2011 era de 9,3 milioane de euro, fiind cel mai scump tanc din istorie. Tancul francez are un blindaj compozit, cu titan, wolfram şi straturi semireactive și este pus în mişcare de un motor diesel cu 8 cilindri care furnizează 1.500 CP, cuplat la o cutie de viteză automată SESM ESM500. Arma principală a tancului Leclerc este un tun de 120 de milimetri cu ţeavă lisă.

Pe de altă parte, comparabil cu Piranha V, blindatul aflat în dotarea Armatei Române, VBCI este dotat cu un tun GIAT de 25 milimetri, dar și cu o mitralieră de calibrul 7,62 milimetri. În afară de echipaj, VBCI poate transporta o grupă de 9 militari complet echipați. Blindatul, care are un preț unitar de 3 milioane de euro, este propulsat de un motor Renault de 550 CP și are o autonomie de 750 de kilometri.

Sursa: adevarul.ro


Citește și:

populare
astăzi

1 PSD și PNL vor avea candidați separați la București: Gabriela Firea și Sebastian Burduja

2 O informație care dă fiori / Ce știe CIA despre intențiile Rusiei în Europa?

3 Piedone este pe punctul de a pierde inclusiv Sectorul 5... E disperare mare printre acoliții lui... Deh, s-a schimbat joaca...

4 AUDIO Numele lui Coldea, într-un nou scandal. Anca Alexandrescu a difuzat înregistrări depuse la DNA

5 Surprize în noul sondaj realizat de INSCOP la comanda News.ro