Rădoi: La un an şi trei zile, trenul de metrou deraiat în Depoul Berceni este încă suspendat

Rădoi: La un an şi trei zile, trenul de metrou deraiat în Depoul Berceni este încă suspendat

Garnitura de metrou implicată într-un accident pe 26 ianuarie 2019 în Depoul Berceni, în urma căruia a rămas suspendată la mai mulţi metri deasupra şinelor, între stâlpii de rezistenţă ai clădirii, se află în prezent blocată în aceeaşi poziţie, la un an şi trei zile după eveniment.

Organizaţia Unitatea - Sindicatul Liber din Metrou (USLM) a organizat miercuri o conferinţă de presă la locul accidentului - Depoul Berceni, unde garnitura de metrou deraiată se găseşte în aceeaşi poziţie ca în urmă cu un an de zile.

Preşedintele organizaţiei Unitatea - Sindicatul Liber din Metrou (USLM), Ion Rădoi, a precizat că Metrorex a stabilit data de 13 februarie ca termen pentru depunerea ofertelor pentru firmele care doresc să preia operaţiunea de extragere a metroului dintre pereţii clădirii.

"Iată că la un an şi trei zile după data de 26 ianuarie 2019, trenul este încă suspendat. În sfârşit, avem ceva semnale că e posibil să coboare: pe data de 13 februarie este ultima zi de depunere a actelor pentru licitaţie din partea firmelor specializate care se angajează să coboare acest tren de pe pereţii acestui depou. În termen de 3 luni după ce se va câştiga această licitaţie trenul trebuie dat jos de acolo şi vom avea acest tren în sfârşit pe şine", a declarat Ion Rădoi.

Liderul sindicaliştilor de la metrou s-a declarat sceptic faţă de posibilitatea ca Metrorex să recupereze contravaloarea metroului model CAF deraiat în ianuarie 2019, având în vedere că garnitura implicată în accident nu mai poate fi utilizată.

"În niciun caz nu-l vom mai putea folosi. Nu ştiu ce şanse mai are statul român să recupereze cele 6,5 milioane de euro, banii României. Firma CAF încearcă să forţeze, să spună că nu au nicio vină, că partea tehnică din punctul lor de vedere este în regulă", a adăugat Ion Rădoi.

Acesta a subliniat că metroul implicat în accident face parte din ultima generaţie de garnituri CAF din cele puse în circulaţie de Metrorex.

"E din ultima generaţie a trenurilor în care Metrorex a investit peste 6 milioane de euro pentru fiecare. Sunt 24 de trenuri, inclusiv cel din perete", a afirmat Ion Rădoi.

Liderul de sindicat a susţinut că accidentul din ianuarie a fost cauzat de funcţionarea defectuoasă a unui soft al metroului CAF.

"AGIFER (Agenţia de investigare feroviară română, n.r.) ne-a dat dreptate, a spus că Metrorex are dreptate, că nu s-au respectat, din punct de vedere tehnic, al programului propriu-zis de funcţionare, CAF sunt vinovaţi şi trebuie să răspundă pentru asta. Ei (compania CAF, n.r.) spun că a fost greşeala noastră de manipulare, a mecanicilor noştri, ceea ce e fals. Când nu te mai ascultă... deci ai un soft, de orice natură ar fi el, pentru orice aparat, în orice domeniu, iar în momentul în care softul nu funcţionează corespunzător, n-ai cum să îl coordonezi. Asta s-a întâmplat aici", a declarat Ion Rădoi.

Preşedintele USLM nu a putut răspunde la întrebarea dacă softul de pe garnitura implicată în accident este similar cu cel instalat pe celelalte metrouri CAF aflate în prezent în trafic.

"Nu vă pot răspunde în prezent, nu vă pot spune dacă nu cumva l-au schimbat", a afirmat Ion Rădoi. AGERPRES


Citește și:

populare
astăzi

1 Retragerea lui Piedone a devenit o chestiune de zile...

2 Foarte interesante amănunte...

3 Nu le zice rău Ciucă...

4 Era omul Rusiei? / O anchetă de contraspionaj duce la demiterea comandantului polonez al EUROCORPS, locotenent-generalul Jaroslaw Gromadzinski

5 „Le-am spus atunci, foarte clar: Într-o lună începe războiul”