Românii au redus cheltuielile cu utilităţile şi au făcut mai puţine cumpărături

Românii au redus cheltuielile cu utilităţile şi au făcut mai puţine cumpărături

Din datele agregate de super-aplicaţia financiară se poate vedea că, în ceea ce priveşte comportamentul de consum al clienţilor români, turismul a generat cea mai mare creştere, cu +84% pentru bugetele alocate călătoriilor. În acelaşi timp, numărul tranzacţiilor efectuate în contextul mobilităţii turistice aproape s-a dublat (+93%). Însă, românii au alocat mai puţini bani serviciilor şi utilităţilor. În această perioadă, faţă de primele şase luni ale anului trecut, cheltuielile cu serviciile au scăzut cu 10%, iar cea mai modestă creştere, de 1,7%, a fost remarcată pentru segmentul utilităţilor.

Românii reduc cheltuielile cu shopping-ul şi valorizează mai mult experienţele pozitive, precum călătoriile

În general, românii au fost mai atenţi cu banii şi au cheltuit mai puţin pentru shopping sau în supermarketuri.

De altfel, în primele şase luni ale anului, s-a constatat o reducere a ponderii cheltuielilor cu shopping-ul de la 21% la 17%, iar în cazul cumpărăturilor din supermarket-uri, ponderea s-a diminuat de la 16% la 13,5%.

În schimb, revenirea treptată la normalitatea socială şi la mobilitatea de dinainte de pandemia de COVID-19 a contribuit la creşterea ponderii cheltuielilor cu divertismentul (de la 14% la 17%), a celor din restaurante şi cafenele (de la 7,4% la 9,8%) şi a celor cu călătoriile (de la 5% la 7%), în totalul cheltuielilor realizate în primele şase luni ale anului, faţă de primele şase luni din 2021. Inflaţia este şi ea un factor care influenţează acest comportament, românii preferând să aloce mai mulţi bani unor experienţe pozitive, precum socializarea, participarea la concerte şi spectacole sau călătoriile, în loc să cheltuiască pentru achiziţii recurente sau cu implicare redusă (utilităţi, servicii, bunuri de larg consum).

Un utilizator de Revolut din România a cheltuit, în medie, 501 EUR pentru divertisment, în primele 6 luni ale anului, 374 EUR pentru călătorii, 299 EUR pentru shopping, 255 EUR pentru achiziţii diverse, 175 EUR pentru utilităţi.

O altă tendinţă evidenţiată de datele Revolut indică faptul că popularitatea super-aplicaţiei a fost în creştere în rândurile doamnelor, chiar dacă cei mai mulţi bani cheltuiţi cu Revolut au provenit tot din portofelele digitale ale domnilor. Creşterea numărului de tranzacţii şi a sumei totale cheltuite a fost superioară celei înregistrate în rândul domnilor, cu toate că ponderea utilizatorilor este mai mare decât cea a utilizatoarelor, cu 54% din totalul clienţilor din această piaţă.

Doamnele au realizat aproape 30 de milioane de tranzacţii cu Revolut în primul semestru al anului, în creştere cu 27% faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior, în timp ce valoarea totală a cheltuielilor s-a majorat cu 31%. Cu toate aceste, valoarea medie a tranzacţiilor realizate de un bărbat, în sem. I 2022, a fost superioară celei a tranzacţiilor făcute de o femeie - 956 EUR vs. 1.607 EUR.

Campionii creşterii în privinţa ratei de utilizare sunt clienţii din generaţia Z (18-24 de ani) cu +88% tranzacţii în sem. I 2022 vs sem. I 2021. Tot ei sunt pe primul loc şi în privinţa valorii totale a tranzacţiilor, când vine vorba de trenduri crescătoare (+81%). Următoarea categorie de vârstă care a utilizat mai mult Revolut în perioada de referinţă este 25-34 de ani (+28%), dar la nivelul volumului cheltuielilor, segmentul 45-54 de ani a marcat o creştere importantă, de 22,4%. Cea mai mare valoare a sumei medii cheltuite per utilizator în primul semestru al anului a fost înregistrată pentru categoria de vârstă 35-44 de ani, care a făcut achiziţii cu Revolut în valoare de aproximativ 1.607 EUR/ client (+19% faţă de sem.I 2021). Cea mai mare creştere, în privinţa aceluiaşi indicator, a fost semnalată pentru segmentul 25-34 de ani (+31%). La polul opus, categoria de vârstă pentru care s-a înregistrat creşterea cea mai mică este 55-64 de ani, în cazul căreia suma medie a cheltuielilor realizate de un client, în primul semestru al anului, a fost cu 8,4% mai mare (850 EUR/client).

Topul comercianţilor

Schimbările produse în comportamentul consumatorilor au influenţat şi structura clasamentului comercianţilor, în primele şase luni ale anului. După sumele totale ale tranzacţiilor înregistrate cu Revolut în această perioadă, pe primele două locuri s-au situat reţelele Lidl şi Mega Image, urmate de Emag, OMV Petrom şi Booking.com.

Românii au alocat bugete mai mici achiziţiilor de aparatură electrică, electronică şi IT&C (-19% în sem. I 2022 vs sem. I 2021), dar au plătit mai mult la benzinării (+20%) şi pe platforma booking.com (+145%). Booking.com s-a aflat în top 5 comercianţi atât în rândul GenZ, cât şi printre Mileniali şi Generaţia X (24-35 şi 35-44 ani).

Top 5 comercianţi pentru utilizatorii din categoria 18-24 ani a fost format din: Lidl, OMV, Mega Image, Bolt.eu şi Glovo, pentru segmentul 25-34 ani - Emag, Lidl, Mega Image, OMV, Booking, pentru segmentul 35-44 - Lidl, Emag, OMV, Mega Image şi Booking.com, pentru segmentul 45-54 - Lidl, Mega Image, OMV, Kaufland, Emag.

”Datele din primul semestru al anului 2022 indică o revenire a clienţilor la un stil de viaţă mai alert şi la reluarea călătoriilor, atât în interiorul ţării, cât şi dincolo de graniţe. Călătoriile, ieşirile la restaurant şi apetitul pentru divertisment sunt o dovadă că societatea şi-a revenit la preocupările de dinainte de pandemia de COVID-19. În acelaşi timp, vedem şi primele semne ale unui comportament precaut în rândul consumatorilor, axat pe diminuarea cheltuielilor recurente. Rolul nostru este să le uşurăm misiunea şi să îi ajutăm să obţină maximum de la banii lor, în tot timpul anului, nu doar atunci când sunt în vacanţă”, a declarat Gabriela Simion, General Manager Revolut Bank, sucursala România.

Sursa: adevarul.ro


Citește și:

populare
astăzi

1 VIDEO Soldați ruși spunând adevărul despre ce se întâmplă cu armata lor în Ucraina

2 Urmează bomba acestor alegeri? / AUR nu îndeplinește „o condiție de fond, determinantă” și toate candidaturile ar putea fi respinse!

3 De citit...

4 VIDEO Imagini apocaliptice în Grecia...

5 VIDEO Frate, nu ți-ai dori să trăiești așa ceva... Ce o fi fost în capul piloților?