Scumpirile materialelor pun stop construcției de autostrăzi. Se opresc lucrările pe 140 km de șantiere

Scumpirile materialelor pun stop construcției de autostrăzi. Se opresc lucrările pe 140 km de șantiere

Unul dintre cei mai mari constructori de drumuri din România, UMB Spedition, oprește lucrul pe toate șantierele începând cu data de 11 iulie. Pe 1 iulie, UMB a trimis CNAIR cereri de reziliere a tuturor contractelor în desfășurare din cauza creșterii prețurilor, scrie Newsweek .

„Unul dintre cei mai importanți antreprenori generali de pe proiectele majore de infrastructură rutieră a luat o decizie fără precedent: începând de luni, 11 iulie 2022, nu își va mai chema oamenii la muncă. Săptămâna curentă este una de odihnă, conform procedurilor interne, angajații UMB lucrând 14 ore pe zi plus sâmbetele”, anunță Asociația Pro Infrastructură, pe pagina sa de Facebook.

Newsweek România a cerut un punct de vedere de la Ionel Scrioșteanu secretar de stat în Ministerul Transporturilor. Fără succes.

Newsweek România a cerut un punct de vedere de la CNAIR dar nu a primit răspuns.

România are în lucru 391 km de autostrăzi și drumuri expres, UMB construiește peste 140 km (36%)

„Sunt în pericol 7 proiecte care împreună depășesc 140 de kilometri, adică mai bine de O TREIME (aproape 36%) din totalul de 391 kilometri de autostradă și drum expres veritabil pe care România are în prezent contracte de execuție semnate!

Excepție face doar DEx12 Centura Slatina, acolo unde cei de la UMB sunt foarte aproape de final și au confirmat că vor continua astfel încât să dea drumul la trafic în jurul datei de 28 iulie”, spune Asociația Pro Infrastructură.

CNAIR promite de peste jumătate de an o formulă polinomială de ajustare a prețului contractelor

„Motivul? Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere le promite constructorilor, nu doar celor de la UMB, de peste jumătate de an că guvernul va adopta prin OUG formula polinomială de ajustare a prețului contractelor.

Dar una este să promiți, alta este să faci. Așa că, până la noi ordine, cei de la UMB joacă tare și intră într-un soi de "grevă", asumându-și niște riscuri contractuale semnificative: penalități de întârziere sau, în caz extrem, pierderea garanției de bună execuție.

Situația este FOARTE gravă. Ar fi un dezastru dacă lucrurile ar degenera și s-ar ajunge la încetarea de comun acord sau rezilierea unui singur contract, darămite a tuturor, adică a 36% din totalul kilometrilor de autostradă și drum expres aflați în execuție!”, afirmă Asociația Pro Infrastructură.

CNAIR a primit mai multe cereri de reziliere

UMB Spedition, a trimis CNAIR pe 1 iulie cereri de reziliere a tuturor contractelor în desfășurare.

Constructorul spune că în condițiile actuale de creștere a prețurilor la materiale și utilități nu mai poate continua lucrările.

Grupul de companii UMB, deținut de familia Umbrărescu, a trimis CNAIR încetarea de comun acord a contractelor pe Autostrada A0 Nord lot 4 și Autostrada A3 Nădășelu-Zimbor, potrivit primelor documente apărute în presă.

Asociația Pro Infrastructură susține, însă, că, potrivit informațiilor sale, antreprenorul ar fi trimis notificări similare pe toate contractele pe care le are în derulare, adică pe autostrăzile A3 Zimbor-Poarta Sălajului, A0 Nord lot 2 și drumurile expres DEx12 tronsoanele 3 și 4 și DEx6 Brăila-Galați.


Citește și:

populare
astăzi

1 Așa se scrie istoria, oameni buni, din lucruri mărunte și neștiute...

2 Misterioasa navă iraniană care s-a întors ieri, subit, după trei ani, acasă

3 Document secret rusesc obținut de Washington Post

4 Foarte interesante amănunte...

5 Eduard Hellvig, atac dur la medicul Cîrstoiu: „Când spectacolul începe să fie fluierat, își iau trusa de machiaj și își văd de drum”