SERELEURI! Noua METODĂ a PRĂDUITORILOR PSD în București!

SERELEURI! Noua METODĂ a PRĂDUITORILOR PSD în București!

Noua strategie a primarilor PSD din Bucuresti: infiinteaza firme cu care sa concureze pe pietele libere, dezvăluie HotNews.ro . Consiliul General al Municipiului Bucuresti a aprobat, saptamana trecuta, la propunerea primarului Gabriela Firea, infiintarea unei firme de constructii a Primariei Capitalei ce ar urma sa construiasca, sa vanda si sa inchirieze locuinte pentru cazurile sociale si pentru tineri. Tot atunci, Consiliul Local al Sectorului 1 a fost imputernicit sa-si faca o societate comerciala cu raspundere limitata pentru prestarea serviciilor de paza la obiectivele pe care le administreaza. In plus, se dorea infiintarea altor doua societati comerciale ale Consiliului Local Sector 1, proiecte neaprobate, deoarece era nevoie de un vot de doua treimi, iar opozitia nu a votat.

Astfel, cel putin la nivelul Capitalei se contureaza o tendinta printre primarii PSD: primariile sa infiinteze societati comerciale pentru a presta diverse servicii. Deciziile au starnit numeroase controverse, in conditiile in care este de notorietate ca statul este cel mai prost administrator, existand numeroase exemple in acest sens.

In plus, exista mai multe opinii ca aceste societati au fost infiintate deoarece se bucura de o mai mare libertate in angajarea personalului, organizarea achizitiilor publice si un control mai relaxat.

Exemplu: Consiliul Local Sector 3 are deja doua societati comerciale, un SA si un SRL, insa activitatea acestora e perfect opaca. Nu stim pe ce dau banii fiindca nu au contractele pe site, nu stim cum si-au selectat angajatii, plus ca ambele au fost implicate in mai multe scandaluri.

Un exemplu de prost management este si la cele doua regii ale municipalitatii - RADET si RATB . RADET are datorii de 3,9 miliarde lei catre ELCEN si a cerut deja insolventa. RATB este si el intr-o situatie dezastruoasa, nu a investit aproape nimic in flota auto de mai bine de 8 ani, parcul auto este invechit, incasarile din bilete sunt mici, are datorii la stat.

Si la nivelul Primariei Voluntari functioneaza un SRL - societatea de transport local. Firma merge pe profit, iar daca o comparam cu societatile private de transport (firmele private care transporta calatori cu microbuze) este un exemplu mai bun. Ce exceptia licitatiilor postate pe seap, nici aceasta nu are insa pe site date finaciare si contractele atribuite.

Cum explica Gabriela Firea si Dan Tudorache necesitatea infiintarii acestor societati

"Deficitul de locuinte la nivelul Municipiului Bucuresti este o problema principala pe agenda publica a Capitalei. In prezent exista un necesar de peste 200.000 locuinte. Doar Primaria Generala are in acest moment peste 2400 solicitari pentru locuinte sociale. Subliniez ca noua societate nu are ca scop realizarea de profit, ci isi propune sa construiasca locuinte cu costuri mai mici, care ulterior vor fi inchiriate sau vandute in conditii avantajoase. De exemplu: un apartament cu o suprafata de 60 mp se vinde pe piata imobiliara cu peste 60 mii de euro, iar un apartament cu aceeasi suprafata, construit de Municipalitate, va costa intre 25.000 si 30.000 euro. In conditiile achizitiei de pe piata, pretul este mult mai mare, intrucat include si costul terenului, PMB intentionand sa construiasca pe terenuri pe care le are in proprietate. Locuintele vor fi atribuite atat persoanelor fara venituri, foarte sarace - asa numitele cazuri sociale, dar si tinerilor ale caror venituri nu le permit inchirierea sau achizitionarea de pe piata imobiliara a unei locuinte - medici, profesori, actori, - care au salarii foarte mici, dupa cum stiti. De asemenea, vor putea fi folosite pentru familii ale caror locuinte se consolideaza, pe perioada realizarii lucrarilor sau pentru cei evacuati din imobilele retrocedate. In realizarea scopului pentru care va fi infiintata, aceasta societate comerciala se va supune si va respecta prevederile legislatiei privind achizitiile publice, ca o societate care apartine in totalitate autoritatii locale, respectiv CGMB. Va asigur ca societatea va avea o activitate suta la suta transparenta si se va supune misiunilor de audit intern si extern, controlului Curtii de Conturi, conform legislatiei in vigoare", a declarat Gabriela Firea despre infiintarea firmei de constructii a Primariei Capitalei.

Dan Tudorache, primarul Sectorului 1, spune ca prefera sa asigure serviciile de paza a obiectivelor din sector prin firma Primariei deoarece ar iesi mai ieftin.

"Prin respectiva firma se va pazi tot ce pazesc acum celelalte firme de paza cu care primaria are contract. Ma refer la sediul Primariei, la DITL, ADP, pietele, DGAS-ul. Eu cred ca ies mai ieftin. Acum sunt diferite preturi, fiecare institutie din subordinea Consiliului Local sector 1 isi face licitatia. Nu am acum o cifra, sa va spun cat ma costa serviciile de paza si cat m-ar costa cu aceasta firma. Cand o sa intru cu ea in Consiliul Local, o sa am toate aceste date calculate. Aceasta societate va fi in subordinea Politiei locale. Pe perioada verii, atunci cand scolile sunt inchise, putem folosi firma de paza si la alte solicitari ale primariei, sa suplimentam in anumite locuri unde este nevoie. Nu stiu cati angajati va avea, cand intru in Consiliu local o sa stiu", a declarat Tudorache pentru HotNews.ro.

Intrebat de ce nu se ocupa de paza Politia locala, acesta spune ca nu sunt destui oameni.

"Nu avem posibilitatea sa avem personal. Nu ne permite legea. Noi avem un numar limitat de politisti locali, in functie de cati cetateni avem. Deci este un politist la 1000 de locuitori. Din cauza asta noi nu putem nici sa ne asiguram paza Primariei. In momentul de fata, paza primariei este asigurata de o firma privata. Avem 240 politisti locali, deci ei nu pot asigura paza obiectivelor Primariei", a explicat Tudorache pentru HotNews.ro.

Ce impact vor avea aceste firme asupra pietelor pe care vor opera? Analistul imobiliar Ion Radu Zilisteanu a declarat pentru rfi.ro ca orice interventie a autoritatilor publice pe o piata libera distorsioneaza acea piata, iar pretul avut in vedere de Primaria Capitalei pentru vanzarea apartamentelor construite este unul artificial, iar sistemul ar putea genera, pe baza experientelor anterioare, coruptie.

"Ca orice interventie etatista, o astfel de initiativa nu poate sa conduca decat la distorsionarea preturilor de pe o piata libera, asa cum a fost de exemplu si cu locuintele de la ANL. Au fost vandute la un pret sub cel al pietei si asta practic a nascut coruptie. Ma astept, ca urmare a acestei initiative, sa se intample ceva asemanator. (...) Si repet, este vorba si de o distorsionare a pietei: se intervine cu preturi artificiale stabilite prin vreun birou pe o piata care se vrea a fi libera", a declarat acesta pentru sursa citata.

Valentin Mircea, avocat - expert in drept concurential, a declarat pentru HotNews.ro ca experienta pe care a acumulat-o atat la Consiliul Concurentei cat si la Corpul de Control al Prim Ministrului, in ultimul an, arata ca societatile comerciale cu capital public (de stat sau local) au fost administrate intre prost si dezastruos, iar mecanismele de control au fost practic inexistente.

"Un principiu fundamental al societatii in care traim este ca administratia publica furnizeaza servicii publice, fara a urmari sa obtina profituri, iar societatile comerciale concureaza una cu alta pentru a oferi bunuri si servicii, avand ca scop esential profitul. Cand granita aceasta este trecuta de catre o autoritate publica, aceasta trebuie sa aiba motive foarte puternice sa faca asta si sa instituie mecanisme de control, astfel incat aportul pe care il face catre entitatea privata sa fie administrat asa cum trebuie iar autoritatea publica obtine profitul scontat sau atingerea altui obiectiv care tine de serviciile publice. Experienta pe care am acumulat-o atat la Consiliul Concurentei cat si la Corpul de Control al Prim Ministrului, in ultimul an, arata ca societatile comerciale cu capital public (de stat sau local) au fost administrate intre prost si dezastruos, iar mecanismele de control au fost practic inexistente. Societatile comerciale cu capital public au regimul juridic al oricarei societati comerciale iar rigorile din finantele publice nu sunt aplicabile. Aceasta pare sa fi fost cauza care a determinat de-a lungul timpului ca intregi autoritati publice sau doar parti ale acestora sa se transforme in societati comerciale, cu toate ca obtin in continuare preponderent sau in totalitate venituri de la bugetul de stat si nu din piata. Este o anomalie majora si este vorba de companii mari (CNI, CNADR, CNCIR etc), aflate adesea in centrul unor controverse sau scandaluri care pleaca tocmai din faptul ca flexibilitatea oferita de regimul de societate este folosita mai mult pentru a stabili dupa voie grila de salarii decat pentru a obtine, de exemplu, finantare bancara, mai accesibila operatorilor economici", a declarat Valentin Mircea pentru Hotnews.ro.

Acesta spune ca daca o autoritate publica infiinteaza societati fara un plan minutios si fara masuri de siguranta, este ca si cum ar pune banii pe pervazul ferestrei deschise si apoi ar pleca sa isi vada de treaba, cu speranta desarta ca acestia nu vor dispare de acolo atunci cand se va intoarce, dupa multa vreme.

"Operatorii economici sunt supusi legislatiei falimentului iar evenimente din chiar ultimele zile (RADET, ELCEN) ne arata ca si operatorii detinuti de stat se pot prabusi, cu zgomot mare si consecinte importante. Sunt si alte posibile implicatii, cum este respectarea regimului ajutorului de stat. Operatorii economici cu capital public sunt egali si concurenti cu orice alt operator care desfasoara aceeasi activitate, cu foarte putine exceptii (de exemplu CFR Infrastructura). Nerespectarea acestor reguli poate atrage consecinte usturatoare pentru acel operator economic", a mai explicat Valentin Mircea.

Cum functioneaza societatile comerciale deja infiintate de administratia locala

S.C. Administrare Active Sector 3 S.R.L. - companie detinuta si administrata de Consiliul local sector 3

S.C. Administrare Active Sector 3 S.R.L. este o societate detinuta si administrata integral de Consiliul Local al Sectorului 3, infiintata in 2012. Potrivit datelor de la Ministerul de FInante, compania are 4 angajati si un consiliu de administratie format din trei persoane.

In 2015, aceasta avea active imobilizate de 36.941.667 lei; datorii de 48.081.266 lei; o cifra de afaceri de 485.817 lei si pierderi de 433.224 lei.

"Misiunea S.C. Administrare Active Sector 3 S.R.L. este aceea de a creste calitatea vietii in sectorul 3, prin atragerea de noi investitori, care, la randul lor, vor crea locuri de munca si vor relansa economia locala. Principalul proiect al S.C. Administrare Active Sector 3 S.R.L. este, la ora actuala, crearea Parcului stiintific si tehnologic Republica, care va genera noi locuri de munca si va transforma Sectorul 3 intr-o zona mult mai atractiva pentru investitori", se arata pe site-ul companiei.

In realitate insa nu prea stim cu ce se ocupa, fiindca datele esentiale despre administrarea acesteia lipsesc de pe site: nu stim ce achizitii a facut, ce buget are, cum a fost angajat personalul, ce chirie plateste pentru sediul din B-dul Basarabia nr. 256G, in Centrul de Afaceri D CENTER .

Singurele date disponibile sunt membri Consiliului de Administratie si declaratiile de avere si interese ale acestora. De acolo aflam ca presedintele CA, care este si administrator, este platit cu 48.000 lei anual, iar ceilalti doi membri ai CA - 12.000 lei anual.

Seful CA si administratorul companiei, incepand cu 2013, este Ionut Ciprian Grosu, angajat si la RING Media Group, potrivit declaratiei de interese. RING Media Group este controlata de familia primarului Negoita.

Singurele informatii comunicate de Primaria sector 3 despre aceasta companie sunt ca in luna decembrie a anului 2013, S.C. Administrare Active Sector 3 S.R.L. a achizitionat 13 ha de teren , parte a fostei platforme industriale Republica, cu scopul de a crea cel mai mare parc stiintific si tehnologic din Romania. Pretul platit a fost de 48 EUR/mp.

"Prin crearea Parcului stiintific si tehnologic Republica, S.C. Administrare Active Sector 3 S.R.L. doreste demarerea unui proces mai amplu de relansare al economiei locale si de revitalizare a intregii zone. Realizarea proiectului va atrage dupa sine, interventii de reabilitare a infrastructurii urbane (rutiere si de echipare edilitara), renovarii fondului construit, restructurarii tesutului industrial, ,dezvoltarii serviciilor (birouri, comert, alimentatie publica etc.). Totodata, dezvoltarea acestui proiect va creste nivelul de constientizare asupra potentialului fostelor platforme industriale in randul investitorilor in domeniul cercetarii si inovarii", se anunta atunci.

In 2015, compania a venit insa cu un proiect de urbanism, pentru aprobare la Primaria Capitalei, intentionand sa construiasca in incinta fostelor uzine Republica un cartier de turnuri cu 25 de etaje inaltime. Proiectul propunea ca o parte dintre blocuri sa fie construite in interiorul Halei Laminor, realizata dupa planurile arhitectulu Horia Creanga, si care este monument istoric de categorie A. HotNews.ro a scris despre acest subiect, iar societatea civila si o parte dintre arhitecti s-au opus public proiectului pe motiv ca monumentul istoric va fi distrus. De atunci nu a mai aparuit public nicio informatie despre acest proiect.

 In 2016, potrivit Hotararii Consiliului local nr. 98/2016 compania are cheltuieli de circa 3 milioane lei. NU sunt date afisate pe site-ul companiei sau a Primariei sector 3 cum vor fi cheltuiti acesti bani.

In luna aprilie 2016, intrebat de consilierii locali de ce compania merge pe pierdere, Ionut Grosu, administatorul societatii, a declarat ca scopul acestei societati nu este sa faca profit.

"Asa cum ati observat din bilant noi avem 600.030 de mii venituri. Daca, prin absurd, dam afara cei patru angajati si dizolvam Consiliul de Administratie, probabil am putea sa scoatem si profit, dar nu asta este sensul, sensul a fost acolo o asumare din partea acestui consiliu de dezvoltare a zonei. Va reamintesc, s-a aprobat aici cumpararea, s-a aprobat aicea studiul de oportunitate cu acel pol urban, s-a aprobat aicea reconversia. Asa cum arata si bilantul, avem niste pierderi, dar ganditi-va ca daca acest proiect va fii manageriat cu intelepciune, calm si depolitizat, poate sa fie un exemplu nu pentru Bucuresti, as spune chiar pentru Romania", a declarat IOnut Grosu, citat in procesul verbal al sedintei COnsiliului Local Sector 3 din data de 25 aprilie 2016.

Si Robert Negoita, primarul sectorului 3, a venit cu o explicatie pentru pierderi.

"O investitie de genul asta nu produce profit de pe o zi pe alta, mai ales cand discutam totusi de o cladire care e monument istoric, cladire de patrimoniu, aici lucrurile dureaza si e un proces foarte anevoios. In consecinta am vazut si eu bilantul, e acolo o pierdere nesemnificativa, iar in mare parte din pierderea care e provocata acolo e din faptul ca trebuiesc platite taxele la Consiliul Local Sector 3, ca de cand terenul s-a transferat de la AVAS in societatea noastra. Societatea noastra procedeaza corect fata de Primaria Sector 3 si isi plateste taxele", a declarat Negoita le vremea respectiva. 

S.C. Administrarea Domeniului Public - Bucuresti S.A - societatea Primariei sector 3 care teoretic se ocupa de intretinerea spatiilor verzi din sector

S.C. Administrarea Domeniului Public - Bucuresti S.A. s-a infiintat in martie 1999. S.C. ADPB S.A. Sector 3 este o societate pe actiuni in care pricipalul actionar este Primaria sectorului 3 cu cca 96% aport in actiuni si alti doi investitori privati care detin cca 4%.

Potrivit informatiilor de pe site, societatea desfasoara urmatoarele activitati: amenajarea si intretinerea spatiilor verzi, producerea si comercializarea de seminte si material dendrofloricol, confectii metalice si mobilier urban, defrisari, toaletari vegetatie de orice fel, curatarea si transportul zapezii de pe caile publice si mentinerea acestora in functionare pe timp de polei si inghet, prestari servicii cu utilaje si mijloace de transport din dotare, precum si alte activitati solicitate de Primaria Sectorului 3. De asemenea, executa lucrari de salubrizare in miniparcuri si locuri de joaca. Toate lucrarile se desfasoara in baza contractului de delegare a gestiunii serviciilor de amenajare si intretinere a spatiilor verzi de pe raza sectorului 3 , incheiat cu principalul beneficiar ¬ Primaria sector 3.

Pe scurt, societatea se ocupa in buna parte de intretinerea spatiilor verzi din sectorul 3. In 2015, Consiliul Local sector 3 a atribuit contractul de delegare de gestiune a serviciului de amenajare si intretinere pentru majoritatea spatiilor verzi din sector catre ADPB SA, ca urmare a finalizarii licitatiei.

Potrivit anuntului de demarare a licitatiei, valoarea estimata a contractului este de 243.315.007,00 lei fara TVA. In contractul aprobat de alesii locali nu este trecuta valoarea estimata a acestuia ci doar preturile la care se vor efectua aceste servicii, detaliate pe fiecare operatiune in parte. Primaria comanda in functie de necesitati serviciile de care are nevoie, deci valoarea contractului poate varia foarte mult.

Potrivit caietului de sarcini aprobat de consilierii locali, se concesioneaza activitatea de intretinere si amenajare a spatiilor verzi din urmatoarele locatii:

- zona delimitata de str. Campia Libertatii, bd. Basarabia, str. Dudesti-Pantelimon, Sos. Garii Catelu, Str. Drumul intre Tarlale, bd. Th. Pallady, bd. 1 Decembrie 1918 - str. Liviu Rebreanu
- zona delimitata de b-dul Camil Ressu, str. Fizicienilor, bd. Energeticienilor, str. Releului, str. Splaiul Dudesti, str. Nicolae Teclu, bd. Th. Pallady, bd. 1 Decembrie 1918, str. Liviu Rebreanu.


In 2015, potrivit datelor de la Ministerul Finantelor Publice, societatea avea datorii de 24.773.515, o cifra de afaceri de 69.514.825 lei, un profit de 667.626 lei si 38 angajati.

Problema este ca societatea functioneaza ca un intermediar, cumparand banci, cosuri de gunoei, plante de la diverse firme pe care apoi le vinde Primariei Sector 3. In plus, subcontracteaza lucrari de amenajare a spatiilor verzi catre diverse firme. Aceste contracte nu se afla pe site-ul PRimariei sector 3 sau a societatii comerciale, pe SEAP, nu au fost comunicate catre presa sau catre consilierii locali sector 3. S-a ajuns chiar in situatia in care consilierii USB sector 3 au anuntat ca vor cere in instanta aceste contracte deoarece primarul Negoita refuza sa le dea. Acestia au venit si cu executor judecatoresc la Primarie, dar nu au obtinut nimic.

Asta in conditiile in care aceasta societate deruleaza fonduri de milioane de euro din bani publici.

"Mentionam ca valoarea contractelor atribuite de Sectorul 3 catre SC ADPB SA in perioada 2011-2014 insumeaza 227.900.000 lei, din care 95.200.000 lei au fost achitati numai in anul 2014, an in care lucrarile si achizitiile au fost subcontractate in proportie de peste 90%. Comparativ cu aceeasi perioada personalul societatii a scazut de la 222 persoane angajate in anul 2011 la 86 in anul 2014 (din care 35 de salariati sunt detasati la Sectorul 3)", se arata intr-un audit al Curtii de Conturi publicat in 2015.

Raportul releva principalele probleme gasite la aceasta societate comerciala.

"De regula societatea a actionat ca o veriga intermediara intre beneficiar (Sectorul 3 al Municipiului Bucuresti) si furnizori, preturile achitate de Sector fiind mult majorate prin adaugarea cotei de profit de catre intermediar la preturile de achizitie, (adaosul practicat de SC ADPB SA fiind cuprins in general intre 31-38%). Mai mult, nici furnizorii SC ADPB SA nu au de regula calitatea de producatori, asa cum s-a retinut din verificarile ANAF", se arata in Audit.

De exemplu, in 2012, SC ADPB SA a cumparat 300 de banci cu 1520 lei bucata de la diverse firme si le-a vandut Primariei sector 3 cu 1600 lei, realizand profit de 24.000 lei. La fel a facut si in 2013 cu alte 1.111 banci si in 2014 cu 734 banci. In 2013 a cumparat de la furnizori 537 de cosuri de gunoi cu 760 lei bucata si le-a vandut cu 800 lei bucata.

O alta constatare a Curtii de Conturi este ca o parte dintre arborii plantati de ADPB SA s-au uscat sau au fost furati, imediat dupa plantare, risipindu-se zeci de milioane de lei. Doar la sectorul 3, in 2012 (an in care primari au fost Liviu Negoita - PDL si Robert Negoita - PSD), s-au cheltuit circa 4,5 milioane de lei pentru arbori care s-au uscat sau au fost furati.

"In Sectorul 3, urmare a verificarilor si inspectiilor pe teren, au fost intocmite mai multe procese verbale de catre inspectorii responsabili de zona, prin care s-a constatat uscarea sau degradarea materialului dendrologic plantat sau furtul acestuia. Astfel, in cursul anului 2012 a fost semnalata degradarea unui numar de 89.158 arbusti, in valoare de 4.4 milioane lei si furtul a 11.522 plante in valoare de aproximativ 962.000 lei. In fapt, Sectorul 3 a plantat in anul 2012, printre altele, arbusti taxus baccata, arbusti ligustrum si arbusti hibiscus (in cantitati de ordinul zecilor de mii si chiar a sutelor de mii de bucati) in conditiile in care in anii anteriori acestia s-au uscat in foarte mare parte", se arata in Auditul Curtii de Conturi.

In 2013, din arbustii Taxus Baccata plantati pe bd. Theodor Pallady nu a ramas nici macar unul. Paguba: 1,5 milioane lei. Primaria nu avea garantie pentru arbusti.

"Urmare verificarii efectuate pe teren, cu ocazia auditului financiar efectuat in anul 2013, s-a constat faptul ca pe aliniamentul Theodor Pallady nu mai exista niciun arbust Taxus Baccata. Valoarea arbustilor uscati la nici 3 luni de la plantare pe aliniamentul Theodor Pallady si care la data auditului nu mai erau pe aliniament insumeaza 1.545.000 lei. De asemenea, s-a constatat din verificarile efectuate pe teren faptul ca foarte multi din acesti arbusti, in special taxus baccata si hibiscus plantati in anii 2011 si 2012 sunt uscati sau lipsa din aliniamente, fiind observati ca fiind lipsa, degradati vizibil sau uscati un numar de aproximativ 5.000 bucati arbusti taxus baccata (in plus fata de cei constatati lipsa pe aliniament Tehodor Pallady) si cel putin 78.800 bucati arbusti hibiscus. Mai mult, si arbustii plantati in anul 2013 s-au uscat in proportie foarte mare si nu au fost inlocuiti pe cheltuiala furnizorului, neexistand in contractele incheiate intre Sectorul 3 si SC ADPB SA clauze care sa prevada o perioada de garantie pentru materialul dendrofloricol plantat. Pentru niciuna din plantele contractate, Sectorul 3 nu a primit garantie de la furnizor, astfel ca, desi s-au uscat cu zecile de mii, nicio planta uscata sau degradata vizibil nu a fost inlocuita pe cheltuiala furnizorului SC ADPB SA", se arata in raport.

"Suma platita, doar pentru achizitionarea de flori, arbori si arbusti (fara cheltuielile de ingrijire a materialului dendrofloricol), de catre Sectorul 3 in anii 2011 si 2012 (cand primar era Liviu Negoita, PDL) a insumat 39.514.000 lei, rezultand astfel ca Sectorul 3 a dovedit o vadita lipsa de responsabilitate si dezinteres fata de banii contribuabililor", potrivit documentului.

La Sectorul 3 al Municipiului Bucuresti, Directia Parcurilor Sector 3, si SC Administrarea Domeniului Public Bucuresti SA s-a constatat efectuarea unor plati nelegale in suma totala
de 7.845.000 lei. Dintre acestea, suma de 3.064.000 lei, a fost constata in urma controlului efectuat in anul 2013 la SC ADPB SA si se refera in principal la decontarea unor lucrari de gazonare pe suprafete mai mari decat cele pe care s-au realizat lucrarile, plantarea unui numar mai mic de arbusti sau trandafiri fata de cantitatile facturate si decontate sau decontarea aceleiasi lucrari de doua ori. Cea mai mare parte a platilor nelegale la acest Sector, a fost constatata cu ocazia auditurilor financiare din anul 2013 la Sectorului 3, in valoare de 4.515.000 lei si se refera in principal la decontarea in cadrul lucrarilor de intretinere spatii verzi a unor operatiunii care se suprapun, rezultand plata dubla pentru aceeasi prestatie,
material dendrologic nelivrat, dar facturat si decontat integral, precum si supradimensionarea lucrarilor de decolmatare si intarirea malurilor lacurilor din
Parcurile A.I. Cuza si Titan", se mai arata in document.

Un alt exemplu, in 2014, la ADP Sectorul 2, pretul bancilor variaza de la 415 lei (banca cu spatar de lemn si schelet metalic) la 1.432 lei (banca cu spatar, material plastic reciclat). La polul opus se afla ADPB din Sectorul 3 (primar Robert Negoita), la care pretul de achizitie al bancilor a fost de 3.890 lei, de 9 ori mai mare decat cel achitat de ADP Sector 2 si dublu fata de celelalte sectoare.

SC SERVICIUL TRANSPORT VOLUNTARI S.R.L. - firma de transport a Primariei Voluntari

SC SERVICIUL TRANSPORT VOLUNTARI S.R.L. - a fost infiintata in baza Hotararii Consiliului Local Voluntari nr. 16 din 14.05.2002, acesta fiind si asociatt unic, si a desfasurat de-a lungul timpului activitati de interes public local (salubrizare, apa si canal). Incepand cu anul 2006 si pana in prezent are ca obiect principal de activitate transporturile urbane, suburbane si metropolitane de calatori. Aceasta activitate a fost concesionata de catre Consilul Local Voluntari - Primaria Orasului Voluntari, in calitate de concedent catre SC SERVICIUL TRANSPORT VOLUNTARI S.R.L in calitate de concesionar, in baza contractului de concesiune nr. 31711 / 27.06.2006.

Practic, firma opereaza acele autobuze galbene care circula in Pipera-Voluntari si in Bucuresti, in zona sectorului 2:
Linia 153: FERMA VOLUNTARI - REPUBLICA S.A
Linia 155: CENTURA C.F.R. VOLUNTARI - INSTITUTUL ONCOLOGIC
Linia 167: BDUL. LACUL TEI - I.P.R.S. BANEASA
Linia 1: str. Pompiliu Stefu (cartierul N. Balcescu) - B-dul Lacul Tei (cartier d-na Ghica).

Autobuzele arata civilizat, se taie bilet, iar pentru cei care locuiesc in aceste zone sunt o alternativa la masina personala sau microbuzele private.

Societatea are un mic blog, pe care se gasesc cateva informatii despre director, pretul biletelor, rute si datele de contact. Nu am gasit insa date financiare, despre numarul de calatori, licitatii, etc.

 Contact de HotNews.ro, Ionut Diacu, directorulul companiei, ne-a dat cateva informatii.

"Vindem cam 1 milion de bilete pe an. Avem incasari din bilete la vreo 10.000 lei pe zi. Avem o cifra de afaceri de 8 milioane de lei noi pe an. Nu primim subventie de la Primarie, dar pentru elevii si studentii care merg la jumatate de pret si pensionari care merg gratuit, facem o factura la care platim TVA. Noi transportam cam 8.000 de pensionari pe luna, eu facturez pentru acei pensionari. Noi avem o lista de la casa de pensii si indiferent daca circula sau nu ii punem acolo. La elevi si studenti, ei ridica lunar un abonament deci stim exact numarul lor. La pensionari este foarte greuI. In jur de 50 la suta din incasarile din bilete vin de la primarie pentru gratuitatile aferente pensionarilor si elevilor", a declarat acesta.

Potrivit acestuia, compania are 120 de angajati, 31 de autobuze si 4 autocare.

"Anul trecut am avut profit de 50.000 lei profit net, iar cel brut 100.000 lei. Nu avem datorii la stat. Avem pe site-ul Primariei Voluntari toate documentele. Suntem o societate de stat si facem licitatii. Sunt publicate pe SEAP", a mai declarat Ionut DEacu.

Documentele mentionate nu se regasesc pe site-ul Primariei Voluntari, insa pe SEAP sunt cateva licitatii.

De exemplu, SC SERVICIUL TRANSPORT VOLUNTARI SRL a organizat o licitatie deschisa in 2016 pentru incheierea unui acord-cadru pentru furnizarea de motorina ( minim 2.000.000 litri - maxim 2.400.000 litri), valoarea totala a contractului fiind de 7.900.000 lei fara TVA. Castigator: OSCAR DOWNSTREAM S.R.L., localitatea Magurele. S-a facut licitatie si in 2015, fiind acelasi castigator.

In 2016, societatea a mai demarat licitatia pentru 10 autobuze pentru transport public urban cu podea joasa, prin sistem de leasing financiar, valoarea estimata fiind de 1,9 milioane de euro. Licitatia este in derulare.


Citește și:

populare
astăzi

1 VIDEO Atac cu rachete fără precedent al Ucrainei împotriva Rusiei

2 Voi ați văzut asta? / America, oameni buni...

3 VIDEO București 2024...

4 Așa o fi?

5 Misterioasa decizie a Armatei Chinei...