Tulcea: Îmbarcarea călătorilor spre Deltă se mută la Casa Sindicatelor

Tulcea: Îmbarcarea călătorilor spre Deltă se mută la Casa Sindicatelor

Singura societate din judeţul Tulcea autorizată pentru efectuarea curselor regulate de mărfuri şi călători pe Dunăre, Navrom Delta SA, a început, luni, procesul de mutare a pontoanelor de îmbarcare a călătorilor spre Delta Dunării.

Transferul acestora pe faleza din municipiul Tulcea a fost solicitat de autoritatea judeţeană pentru a permite continuarea lucrărilor de reparaţie a falezei, aşa încât, începând de marţi, mărfurile şi călătorii se vor îmbarca pe navele Navrom Delta SA din apropierea Casei Sindicatelor.

 

Foto: (c) Luisiana BIGEA / AGERPRES

"Am început mutarea după plecarea curselor spre Deltă. Administraţia Zonei Libere (AZL) ne-a permis să operăm doar cu trei din cele patru pontoane pe care le aveam, aşa că pe al patrulea l-am dus într-un alt loc. Îmbarcarea călătorilor se va face de la Administraţia Rezervaţiei Biosferei Delta Dunării (în apropiere de Casa Sindicatelor, n.red.). Este o distanţă lungă pentru călători, ne cerem scuze pentru disconfort, dar achiziţia biletelor se poate face şi direct de pe nave", a declarat pentru AGERPRES directorul executiv al societăţii Navrom Delta SA, Nicolae Chichi.

El a mai spus că în momentul de faţă nu se asigură energia electrică necesară navelor în timpul acostării pe faleza Dunării din Tulcea.

"Sperăm ca în câteva zile să rezolvăm şi extinderea reţelei electrice din port. Deocamdată însă nu ştim cum vom deconta aceste lucrări", a menţionat directorul executiv Nicolae Chichi.

La finele lunii trecute, lucrările de amenajare a cheului Dunării pe faleza din municipiu au fost realizate în proporţie de 33%, potrivit datelor făcute publice de preşedintele Consiliului Judeţean (CJ), Horia Teodorescu, pe pagina proprie de pe o reţea de socializare.

Reabilitarea falezei Dunării a fost cerută în repetate rânduri atât de tulcenii care s-au arătat nemulţumiţi de aspectul zonei, cât şi de operatorii turistici, care au reclamat nivelul mare al taxelor percepute de fostul administrator, dar şi lipsa lucrărilor de îmbunătăţire a infrastructurii.

Lucrările sunt realizate de AZL, instituţie subordonată CJ, sunt finanţate din fonduri europene, iar valoarea estimată a proiectului este de 190.162.236,67 lei.

Pentru amenajarea urbanistică a zonei, CJ a organizat un concurs de soluţii, cu premii în valoare totală de 74.000 de lei, la care au participat firme de arhitectură din Tulcea, Galaţi şi Bucureşti, proiectul care va fi pus în practică pe faleză după reabilitare urmând să fie un mix din soluţiile declarate câştigătoare. AGERPRES/(A, AS - autor: Luisiana Bîgea, editor: Karina Olteanu, editor online: Ady Ivaşcu)

Trimite pe WhatsApp


Citește și:

populare
astăzi

1 Raluca Drăgoi, pozată în timp ce face sex oral

2 Așa o fi? / Dubioase și urât mirositoare sunt dedesubturile politicii românești

3 Câh...

4 Așa arată relaxarea la Mamaia

5 Cel mai prost scenariu pentru omenire