Twitter a picat primul test de dezinformare al Uniunii Europene

Twitter a picat primul test de dezinformare al Uniunii Europene

Twitter a eșuat la primul test al Uniunii Europene (UE) privind modul în care tratează dezinformarea, cu doar câteva luni înainte de începerea aplicării principalei legi UE privind conținutul — Legea privind serviciile digitale.

Twitter / Foto: Arhivă / Shutterstock

Zeci de companii de tehnologie, inclusiv firme importante din domeniul social media, precum Twitter , YouTube, Facebook și TikTok, au fost rugate să predea luna aceasta un raport privind modul în care au pus în aplicare Carta UE împotriva dezinformării, Codul de bune practici privind dezinformarea din 2022, convenit în luna iunie. Firmelor de tehnologie li s-a cerut să furnizeze sute de cifre și date privind modul în care abordează problema informațiilor false pe platformele lor, scrie Politico.

Rețeaua de socializare Twitter, a lui Elon Musk, a fost singura companie tehnologică care a furnizat un raport incomplet, lipsit de date și fără informații despre modul în care verifică fake-news-urile, potrivit Comisiei Europene.

„Sunt dezamăgită să văd că raportul Twitter este în urma altora", a declarat vicepreședintele Comisiei Europene pentru valori, Věra Jourová, într-o declarație. „Mă aștept la un angajament mai serios față de obligațiile lor care decurg din Cod."

Twitter nu a răspuns la o solicitare a publicației pentru a face comentarii.

Codul nu este obligatoriu. Totuși, dacă țările se conformează pot evita amenzi de până la 6 % din veniturile lor globale în cazul în care nu respectă standardele UE. Platformele Big Tech cu mai mult de 45 de milioane de utilizatori în UE vor începe să se confrunte cu investigații începând cu septembrie 2023, iar Twitter este de așteptat să intre în această categorie.

Printre datele pe care firmele de social media au fost rugate să le furnizeze se numără: cum detectează și opresc campaniile coordonate de manipulare străină; cum reduc banii de publicitate pentru actorii de propagandă; cum etichetează reclamele politice și cum permit cercetătorilor să aibă acces la datele lor. Toate datele trebuiau să fie defalcate pentru fiecare dintre cele 27 de țări ale UE.

De asemenea, se așteaptă ca Twitter să taie accesul liber al cercetătorilor la datele sale începând cu 13 februarie. Mulți dintre angajații Twitter care lucrau pe probleme de încredere și siguranță au fost concediați sau au părăsit compania de când mogulul Musk a cumpărat Twitter la sfârșitul lunii octombrie 2022.

„Nu este surprinzător faptul că gradul de calitate variază foarte mult în funcție de resursele pe care companiile le-au alocat acestui proiect", a declarat comisarul pentru piața internă, Thierry Breton, într-un comunicat.

Rapoartele referitoare la Carta revizuită a UE privind dezinformarea sunt așteptate să fie publicate în cursul zilei de joi. Peste 30 de platforme și organizații au aderat la această inițiativă. O următoare rundă de rapoarte va veni în luna iulie.

Sursa: adevarul.ro


Citește și:

populare
astăzi

1 Israelul retrage din serviciu bateriile sale de rachete Patriot. Cum explică experții decizia și ce se poate întâmpla cu ele

2 Americanii au venit la București pentru Halep. „A fost ca și cum m-ar fi lovit un camion”

3 „Încercați să deschideți negocierile, implicați-i pe chinezi și puneți arma pe masă”

4 Misterul bărbatului răpit din parcarea Cortina Residence din Sectorul 1

5 Vă prezentăm imagini cu noi consilieri aleși în Burnley și Leeds...