Un Airbus A321 a decolat cu două geamuri lipsă și a ajuns la 3.000 de metri înainte ca cineva să realizeze că există o problemă

Un Airbus A321 a decolat cu două geamuri lipsă și a ajuns la 3.000 de metri înainte ca cineva să realizeze că există o problemă

Un avion comercial a decolat cu două geamuri lipsă și a ajuns la peste 3.000 de metri înainte ca cineva să-și dea seama că ceva nu este în regulă, potrivit Direcției britanice de investigare a accidentelor aeriene (AAIB), conform publicației Insider

Interiorul unui Airbus A 321 Foto Shutterstock

Incidentul, în care a fost implicat un Airbus A321, a fost subiectul unui buletin special publicat săptămâna trecută de AAIB, care detaliază evenimentele care au avut loc pe 4 octombrie.

Pe 4 octombrie, avionul a plecat de pe aeroportul Stansted din Londra cu destinația Aeroportul Internațional din Orlando. Avionul transporta trei piloți, un inginer, un șef de încărcătură, șase membri ai echipajului de cabină, precum și nouă pasageri, și era programat pentru un zbor charter de mai multe zile, se arată în expertiza întocmită de către raportori.

Însă, la scurt timp după decolare, mai mulți pasageri au observat că cabina aeronavei părea mai rece și mai zgomotoasă decât de obicei, potrivit buletinului.

Avionul a continuat să urce până la o altitudine de 3.000 de metri, iar semnele de centură de siguranță au fost dezactivate, potrivit analizei

Avionul a continuat să urce până la o altitudine de 3000 de metri, iar semnele de centură de siguranță au fost dezactivate.

În acest moment, șeful de încărcare s-a îndreptat spre partea din spate a avionului și a observat o creștere semnificativă a zgomotului din cabină, se arată în buletinul de bord, zgomotul fiind "suficient de puternic pentru a afecta auzul".

Una dintre ferestrele defecte Foto AAIB

Una dintre ferestrele defecte Foto AAIB

Responsabilul de încărcare a observat, de asemenea, că garnitura de etanșare a unui geam din partea stângă a avionului "flutura în fluxul de aer", se arată în raport

Echipajul de zbor a decis să oprească urcarea avionului în jurul altitudinii de 3000 de metri și să reducă viteza, în ciuda faptului că nu existau "indicații anormale" în cabina de pilotaj și că sistemul de presurizare al aeronavei funcționa normal, potrivit raportului.

Un inginer și un pilot au fost apoi trimiși să arunce o privire. S-a convenit ca aeronava să se întoarcă la Stansted, iar avionul a aterizat la 36 de minute de la decolare.

Odată parcat, echipajul de cabină a inspectat avionul și a descoperit că lipseau două ansambluri de ferestre - geamurile interioare și exterioare și garnitura de cauciuc -, se arată în analiza specialiștilor.

Potrivit The Independent, singurul lucru care era la locul lui era geamul de zgâriere, o bucată de plastic care împiedică pasagerii să atingă geamul exterior.

Geamul interior și garnitura de etanșare de la un al treilea geam au fost, de asemenea, deplasate, a precizat AAIB.

Acesta a adăugat că în ziua anterioară zborului, avionul fusese folosit în timpul unui eveniment de filmare în care luminile de mare putere au fost active timp de până la cinci ore și jumătate.

Ulterior, au fost observate daune termice și deformări ale geamurilor în zona din jurul ieșirii de urgență din aripa superioară, pe care AAIB le-a atribuit expunerii prelungite la temperaturi ridicate.

AAIB a precizat în expertiză că incidentul ar fi putut avea consecințe mult mai "grave".

"În timp ce în acest caz avariile au devenit evidente în jurul valorii de 3.000 de metri altitudine și zborul a fost încheiat fără incidente, un alt nivel de avarie prin aceleași mijloace ar fi putut avea consecințe mai grave", a mai completat AAIB.

Experții lucrează îndeaproape cu producătorul cinematografic și cu operatorul avionului pentru a înțelege pe deplin proprietățile luminilor folosite și cum să reducă riscurile pe viitor, potrivit specialiștilor care au analizat cazul.

Sursa: adevarul.ro


Citește și:

populare
astăzi

1 „Ce s-a întâmplat în Europa de Est e un miracol economic fără precedent“

2 Rafinăriile Rusiei, la un pas de colaps după „vizitele” nocturne ale dronelor ucrainene

3 Amănunte din sondajele pe București. Singura certitudine este căderea ireversibilă a lui Piedone

4 VIDEO Președintele Iranului, Ebrahim Raisi, a murit / „Niciun semn de viață” la locul accidentului, spune televiziunea de stat iraniană

5 VIDEO „Nasty” și-a ales candidatul pentru București! Pe cine susține fostul tenismen?