Un craniu străvechi îi nedumerește pe oamenii de știință și ar putea rescrie povestea evoluției noastre

Un craniu străvechi îi nedumerește pe oamenii de știință, deoarece nu seamănă cu niciun strămoș uman cunoscut, potrivit Business Insider .

O imagine generată a rămășițelor din craniu. Wu et al. PNAS 2019, doi.org/10.1073/pnas.1902396116

Misteriosul craniu vechi de 300.000 de ani, al unui copil de aproximativ 12 sau 13 ani, a fost descoperit pentru prima dată în Hualongdong, în estul Chinei, în 2019, alături de un os de la picior.

Cercetătorii cred că individul, cunoscut doar sub numele de HDL 6, este un amestec între oamenii moderni și un hominin necunoscut care a existat în China la acea vreme, a relatat luni Science Alert.

Craniul are trăsături faciale care sunt similare cu cele ale oamenilor moderni timpurii, despre care oamenii de știință cred că au început să se desprindă de un alt strămoș uman cunoscut sub numele de Homo erectus cândva între 550.000 și 750.000 de ani în urmă.

Dar membrele sale, calota craniană și bărbia adâncită „par să reflecte trăsături mai primitive”, a scris Xiujie Wu, paleontolog la Academia Chineză de Științe, într-o analiză a oaselor publicată la 31 iulie.

Aceste trăsături sunt mai apropiate de structura facială a unui Denisovan, o ramură acum dispărută a homininilor din Asia de Est care s-a desprins de Neanderthalieni în urmă cu aproximativ 400.000 de ani.

Cum ar fi arătat o femeie Denisovan, potrivit unui artist. Foto Business Insider / Maayan Harel

Această formă ciudată a craniului „nu a fost niciodată înregistrată în ansamblurile de fosile de hominizi din Pleistocenul mediu târziu din Asia de Est”, au declarat oamenii de știință într-o analiză recentă.

Este posibil ca această descoperire să rescrie ceea ce știm despre originile umane din zonă. Aceasta sugerează că Denisovan, Homo erectus și acest nou descendent care este „apropiat filogenetic” de noi ar fi putut coexista în Asia de Est, conform Science Alert.

Istoria umanității este mai încurcată decât se crede

Aceasta nu este prima dată când rămășițele umane au zdruncinat calea evolutivă ordonată despre care se crede că a dus la apariția oamenilor.

Mulți dintre noi am fost învățați că Homo sapiens a apărut din Homo erectus în Africa Subsahariană în urmă cu aproximativ 200.000 de ani.

Dar realitatea pare să fie mult mai încurcată. Fosilele arhaice de Homo sapiens poartă adesea un amestec de structuri faciale vechi și trăsături moderne, astfel încât această cronologie este un pic mai complicată decât ne-ar face să credem manualele școlare.

Descoperirile recente de rămășițe umane arhaice în Israel și Grecia, datând de aproximativ 200.000 de ani, au sugerat, de asemenea, că strămoșii oamenilor ar fi putut părăsi Africa mult mai devreme.

Există, de asemenea, dovezi paleontologice și genetice care sugerează că oamenii antici s-au încrucișat cu neanderthalienii și denisovanii, verii lor, complicând și mai mult liniile de sânge.

Dacă se dovedește a fi corectă, descoperirile din Asia de Est ar putea adăuga o altă ramură de „specimen pre sapiens”, aducând mai multe informații în arborele vieții umane.