Un sit uriaș cu fosile de dinozauri a fost descoperit în sud-vestul Chinei

Paleontologii chinezi au descoperit un sit uriaș cu fosile de dinozauri în apropiere de Chongqing, un oraș din sud-vestul Chinei, au anunțat miercuri într-o conferință de presă autoritățile locale, citate de Xinhua.

Peste 5.000 de fosile au fost excavate dintr-un "zid cu fosile" din Puan, un district din regiunea Yunyang, începând din octombrie 2016, la un an după ce situl a fost descoperit de un fermier local.

Se estimează că un număr foarte mare de fosile de dinozauri sunt îngropate la o adâncime de cel puțin 20 de metri.

Ele aparțin unor animale care au făcut parte din cel puțin cinci familii de dinozauri, precum ornithopode, sauropode și stegosauri, și datează din jurasic, potrivit cercetătorului Xu Xing de la Institutul de Palontologie a Vertebratelor și Paleoantropologie din cadrul Academiei Chineze pentru Științe.

Multe dintre fosilele din Puan datează din jurasicul mijlociu, iar fosilele de dinozauri din acea eră sunt destul de puține pe plan mondial, a precizat profesorul chinez.

De asemenea, același cercetător afirmă că "zidul cu fosile" din jurasic descoperit în Puan este cel mai mare din lume.

Guvernul din Chongqing a alocat peste 17 milioane de yuani (2,5 milioane de dolari) pentru protejarea sitului și desfășurarea unor săpături paleontologice în acea zonă.