Astronomi americani au identificat cea mai îndepărtată galaxie descoperită vreodată

Un colectiv de astronomi americani a calculat distanța până la o galaxie care s-a dovedit a fi cea mai îndepărtată aglomerare de stele identificată până în prezent în Univers, strălucind ca o masă de culoare albastră la aproximativ 13,1 miliarde de ani lumină de Pământ, transmite AFP, citând un articol publicat în revista "Astrophysical Journal Letters". Numită 'EGS-zs8-1', această galaxie este 'unul dintre obiectele cele mai strălucitoare și mai masive din Universul timpuriu', potrivit unui comunicat de presă al Universității americane Yale.

Galaxia fusese văzută anterior cu ajutorul telescoapelor spațiale Hubble și Spitzer de la NASA, dar distanța până la ea nu era cunoscută.

Calcularea distanței până la Terra a fost posibilă datorită unui instrument numit MOSFIRE montat pe telescopul de 10 metri al Observatorului W.M. Keck din Hawai, potrivit autorilor studiului de la Yale și de la Universitatea California din Santa Cruz.

Galaxia 'EGS-zs8-1', depistată grație strălucirii ei puternice, este unul dintre cele mai masive corpuri cerești din perioada 'primei copilării' a Universului, fiind datată de experți la 670 de milioane de ani după Big Bang. În acea perioadă galaxia 'EGS-zs8-1' continua să formeze stele cu repeziciune, cu o viteză de 80 de ori mai mare decât o face galaxia noastră, Calea Lactee. AGERPRES