Cel mai vechi dinozaur cu coarne din America de Nord era de mărimea unui corb

Paleontologii americani au identificat o nouă specie de dinozaur cu coarne, pe care au numit-o Aquilops americanus, cel mai vechi descoperit în America de Nord.

Aquilops înseamnă "cap de vultur", iar americanus vine de la locul descoperirii. Oamenii de știință au încadrat în această nouă specie un craniu de dinozaur pe care l-au descoperit în Montana, cu 17 ani în urmă, conform National Geographic. După ani de cercetări asupra fosilei, ei au făcut o descriere a dinozaurului într-un studiu publicat miercuri în revista științifică americană PLOS ONE.

Craniul dinozaurului, cu o lungime de 8,4 centimetri, prezintă trăsături bine definite, printre care botul alungit ca un cioc și un os facial ascuțit spre partea din spate. De asemenea, animalul, de talie mică, asemănătoare cu a unui corb, avea o excrescență osoasă în zona nasului, țepi pe partea superioară a craniului și în zona inferioară a gâtului. Se estimează că Aquilops americanus avea o lungime de aproximativ 60 cm, o greutate de circa 1,3 kg și se hrănea cu plante.

Conform studiului, această creatură trăia la începutul Cretacicului, în urmă cu 108 milioane de ani, ceea ce înseamnă cu 20 de milioane de ani înainte de cel mai vechi dinozaur cunoscut până acum, a precizat Andrew Farke, paleontolog la Muzeul Raymond Alf de Istorie Naturală din California și unul dintre cei care au luat parte la descoperire.

"Am fost surprinși să constatăm că acest dinozaur cu coarne seamănă mai mult cu dinozaurii din Asia decât cu cei cei care au trăit în America de Nord", a precizat el, citat de AFP. Acest lucru sugerează faptul că s-a produs la un moment dat un fel de migrație, iar cercetătorii încearcă să explice înrudirea între acești dinozauri și verii lor asiatici.

Paleontologul american a subliniat că se cunosc încă puține lucruri despre acești dinozauri cu coarne, având în vedere că în zilele noastre au fost descoperiți doar câțiva dinți și câteva fragmente de craniu ale acestor exemplare.