Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea navigării sunteți de acord cu modul de utilizare a acestor informații. Află detalii aici. De acord

Jaguar XF 3.0 AWD - Culturist în frac

Mai mult de-atât, succesul înregistrat de acest model a reprezentat o piatră de temelie pentru creşterea enormă de care s-a bucurat marca britanică, materializată prin apariţia de modele noi: limuzina XJ, roadster-ul F-Type, precum şi modele viitoare - XE, un rival pentru Clasa S Coupe şi primul SUV al mărcii. Nu există nicio îndoială, XF este un reper important în istoria recentă a brandului din Insulă.

Până la apariţia mai micului XE, care să fie adevăratul rival pentru Seria 3 de la BMW, XF a avut de înfruntat o competiţie dublă, situându-se undeva între berlina germană amintită mai sus şi sora mai mare a acesteia, Seria 5. Felina britanică s-a descurcat mai mult decât onorabil în acest război comercial, deşi îi lipsea un avantaj preţios: tracţiunea integrală, un factor decisiv în alegerea altor modele de către potenţialii clienţi.

Lucrurile s-au schimbat anul trecut, când inginerii Jaguar au realizat în sfârşit că o felină rapidă are nevoie de un corp adecvat şi au montat sub caroseria XF-ului un sistem performant de tracţiune integrală. Spre tristeţea unora şi spre bucuria rivalilor, acest sistem a fost cuplat doar propulsorului V6 pe benzină, fiind ignorate variantele preferate de piaţa autohtonă, diesel-urile.

Lăsând la o parte toate raţionamentele economice, este cât se poate de clar că nu orice om îşi cumpără un Jaguar. Majoritatea şoferilor din România nu ar da eficienţa germană pe nicio aparenţă exotică din Insulă. Şi poate greşesc. Nici eu nu eram un fan înfocat Jaguar, dar modelul testat mi-a schimbat un pic perspectiva. Trei zile în spatele volanului unui XF 3.0 AWD au fost suficiente să-mi dau seama că există oameni care-şi cumpără o maşină de 80.000 de euro pentru mai mult decât un consum scăzut de motorină şi emisii care se reflectă într-un cuantum scăzut al timbrului de mediu.

Există oameni care trăiesc la volan ...

Şi acei oameni vor să audă simfonii ale cailor putere. Vor să simtă cum scaunul pe care stau confortabil decolează de pe asfalt la cea mai mică apăsare a pedalei de acceleraţie. Vor să zâmbească şi să se bucure de o investiţie, nu să se gândească la rata deprecierii unui automobil cumpărat în urmă cu trei zile.

Genul acesta de oameni şi-ar cumpăra un XF 3.0 AWD. De ce? Pentru că au la dispoziţie un propulsor fantastic. Pentru că elementul distinctiv de sub capota maşinii nu este turbina, ci compresorul mecanic, un detaliu tehnic tot mai rar întâlnit la modelele noi. Pentru că nu este la fel de eficient ca alternativa turbo. Dar din nou, de ce ţi-ai lua o maşină ca aceasta pentru eficienţă?

Personal, am trăit intens testul cu XF AWD. Atât din pricina senzaţiilor oferite de cei 340 CP şi 450 Nm de sub capotă, cât şi din cauza vizitelor la pompă care m-au transformat în client GOLD pentru benzinăriile din ţară. Cea mai fină atingere adusă acceleraţiei trezea în mine o senzaţie de bucurie extremă. Şi în acelaşi timp o frică pregnantă, având în cap utopica valoare de 9.6 litri / 100 kilometri în regim mixt. Departe de adevăr, dacă ai de gând să te bucuri de maşină...

Puterea este de-a dreptul fantastică, iar felul în care este transmisă roţilor mă face să cred că sistemul de tracţiune integrală propus de Jaguar în combinaţie cu automata ZF cu 8 trepte a fost o sclipire a unui inginer cu zeci de ani de experienţă în motorsport. Însă aceste sentimente se diminuează când ai tras de volan.

Deşi combinaţia este una cu vagi veleităţi sportive, masa maşinii îşi face simţită prezenţa pe viraje. Sistemul AWD luptă cu inerţia, forţează până la ţipăt anvelopele, sare peste aşteptările noastre, dar parcă nu se ridică la nivelul xDrive. Un control cu adevărat adecvat al acestei maşini îl poţi realiza doar după temeinice cursuri de pilotaj. S-ar putea să merite ...

Exteriorul muşcă, interiorul mângâie

Estetic vorbind, XF are o siluetă de invidiat. Nu ştiu ce-a mâncat, băut sau visat Ian Callum în ultimii ani, dar a reuşit un design care iese în evidenţă fără prea mari eforturi. Iar odată cu facelift-ul, sare de-a dreptul pe retină şi se agaţă bine, până când maşina dispare după colţ. Am savurat cu mare plăcere imaginea unui XF în culoarea Caviar, în special pe timp de noapte, când LED-urile şi-au făcut simţită prezenţa.

Dacă exteriorul emană forţă şi maşina aleargă ca un atlet de Olimpiadă, habitaclul te scaldă într-un lux aparte, desprins parcă dintr-un Palat Regal. Cromatica este atent configurată, calitatea materialelor nu lasă loc de interpretare, iar aportul tehnologiei se vede cu ochiul liber. Trei lucruri total diferite, dar foarte atent echilibrate, care au dus la proiectarea unui interior spectaculos, dar în acelaşi timp confortabil şi tehnologizat.

Pasagerii cu ureche fină se pot bucura de sistemul audio Meridian de 380W, pretenţioşii se pot bucura de scaunele încălzite, din piele soft grain Barley/Truffle, reglabile electric şi cu functie de memorare pentru scaunul şoferului, coloana volanului ajustabilă electric, ornamentele interioare din lemn Satin Rosewood şi ornamentele Knurled Aluminium de pe bord. Bineînţeles, oamenii ocupaţi pot dialoga la telefon prin intermediul conectivităţii Bluetooth, în timp ce sunt ghidaţi pe trasa ideală de sistemul de navigaţie.

 

 

 

 

 

 

 

Dai, dar şi primeşti

După cum am amintit şi mai sus, Jaguar nu este ieftin. Nici de cumpărat, nici de rulat, nici de întreţinut. Dovada o face preţul de pornire al modelului testat de noi: 60.140 euro cu TVA inclus, pentru versiunea Premium Luxury. Dotările suplimentare ale automobilului descris în acest test au crescut preţul de achiziţie la valoarea de 79.535 euro cu TVA inclus. Şi având în vedere preţul, o să mai trec în revistă câteva, ca să nu credeţi că maşina a fost slab echipată: Sistem inteligent Stop/Start, parbriz încălzit, pilot automat, faruri adaptive cu Xenon, reglaj automat şi funcţie cornering, jante din aliaj Caravela 19", keyless entry, pachet Parking Aid şi sistemul de protecţie cu reducerea impactului în cazul accidentării pietonilor – Pedestrian Contact Sensing.

Toate acestea fiind spuse, rămâne întrebarea: Merită să ne cumpărăm un Jaguar XF 3.0 AWD?

În opinia mea, da, merită! Chiar dacă este scump de rulat, consumul fiind măricel în condiţiile unui ritm de condus vioi, chiar dacă este scump de întreţinut, XF oferă ceva în plus. Oferă un grad de rafinament ce depăşeşte standardele rivalilor germani. Oferă o putere accesibilă, o dinamică de excepţie raportat la cunoştinţele unui şofer fără brevet de pilot. Practic, XF este un animal plin de muşchi uşor de dresat şi mai presus de toate este un partener de nădejde, care-ţi poate pune fără probleme un zâmbet mare pe faţă. Nu asta ne dorim cu toţii de la o maşină?

 

FOTO Alexandru Matei

Imagini din aceeasi galerie

Distribuie imaginea

Sursa: adevarul.ro


Trimite pe WhatsApp

Citește și:

populare
astăzi

1 Filmul atacului de la Săpoca în care au fost uciși 4 oameni și răniți alți 9: „Totul s-a petrecut în mai puţin…

2 VIDEO De văzut! Traian Berbeceanu, interviu de excepție la „Garantat 100%”. Avertismentul care dă fiori al com…

3 Dăncilă, declarații halucinante la Antena 3! Fraților, pe asta o droghează păpușarii din Secu?

4 Va salva Iohannis Curtea Supremă din mâinile PSD? Moment-CHEIE în justiție!

5 HOPA! Clujul, singurul mare oraș al României unde USR / PLUS recunoaște că NU poate câștiga primăria! NICIUN par…

recomandări

Te ia DNA: Ioan Chelaru

S-a lansat Milionarul pentru Android! Descarcă din Play Store

Tipul asta zboară printr-un munte într-o cascadorie la limită