România TV, amendă de 10.000 lei, pentru acuzaţii despre modul în care şi-a finanţat Iohannis campania

CNA a amendat, joi, România TV cu 10.000 de lei, pentru emisiunea "Dosar de preşedinte" din 13 noiembrie 2014, în care i-au fost aduse acuzaţii lui Klaus Iohannis, la momentul respectiv candidat la alegerile prezidenţiale, referitor la modul în care îşi finanţează campania.

În sancţiune a fost reţinută şi emisiunea "Breaking News" difuzată la România TV pe 2 noiembrie, în care a fost prezentată o ştire cu titlul "Tupeu incredibil al lui Iohannis înainte de vot; Iohannis are în birou un tablou luat din Muzeul Brukenthal". În ştire se spunea că "prezidenţiabilul are în biroul de la primărie un tablou de patrimoniu luat de la Muzeul Brukenthal". "Tabloul nu este expus însă pentru vizitatori, ci a ajuns în biroul primarului. Iohannis se mândreşte cu pictura extrem de valoroasă de la muzeu. De altfel, chiar el a retrocedat Muzeul Brukenthal Bisericii Evanghelice, deşi baronul care l-a construit l-a lăsat prin testament comunităţii". În urma difuzării ştirii, CNA a primit o sesizare de la Muzeul Brukenthal.

Decizia de sancţionare a România TV a fost luată la propunerea membrului CNA Monica Gubernat, pentru încălcarea articolului 64, alineatul 1, litera b din Codul audiovizualului, potrivit căruia "În virtutea dreptului fundamental al publicului la informare, furnizorii de servicii media audiovizuale trebuie să respecte următoarele principii: informarea cu privire la un fapt sau un eveniment să fie corectă, verificată şi prezentată în mod imparţial şi cu bună-credinţă", şi a articolului 65, litera c din Cod - "În emisiunile de ştiri şi dezbateri, radiodifuzorii trebuie să respecte următoarele reguli: titlurile şi textele afişate pe ecran să reflecte cât mai fidel esenţa faptelor şi datelor prezentate".

"Pentru" aplicarea acestei amenzi au votat Monica Gubernat, Florin Gabrea, Valentin Jucan, Viorel-Vasile Buda, Laura Georgescu, Gabriel Tufeanu şi Răsvan Popescu, în timp ce "împotrivă" a votat Radu Călin Cristea.

CNA a analizat, în şedinţa de joi, şi o sesizare primită pe 14 noiembrie 2014, în timpul campaniei pentru alegerile prezidenţiale, de la Klaus Iohannis, cu privire la emisiunea "Dosar de preşedinte" difuzată pe 13 noiembrie la România TV.

Potrivit lui Iohannis, pe 13 noiembrie, România TV a publicat, la ora 14.30, pe site-ul său oficial un articol cu titlul "Klaus Iohannis, susţinut de un om al Moscovei", potrivit căruia "candidatul ACL Klaus Iohannis este susţinut de persoane dubioase, care au strânse legături cu Moscova, fiind finanţat de către multimilionarul Michael Schmidt, care este căsătorit cu sora lui Renato Usatîi - acţionar la Gazprom şi colaborator al Moscovei".

"În urma publicării acestui articol, România TV a transmis acest subiect în aceeaşi zi (13.11.2014) în emisiunea «Dosar de preşedinte» de la ora 17.00, în care moderatorii Cristina Şincai şi Silviu Mănăstire au lansat în dezbatere acuzaţii la adresa mea privind presupusa mea legătură cu acel domn din Rusia (...) În opinia mea, de această dată, România TV încearcă să lege numele şi imaginea mea de pretinse ilegalităţi, fără vreo dovadă, fără vreun temei legal, prin simpla citire a unor declaraţii venite de la Chişinău din partea unui politician", spune Klaus Iohannis, în sesizarea transmisă CNA.

De cealaltă parte, Roxana Niculescu, directorul de programe al România TV, a declarat, în şedinţa CNA de joi, că prezentarea subiectului privind campania lui Klaus Iohannis a fost abordat ca urmare a declaraţiile politice făcute de Victor Alexeev, şeful organizaţiei PSD din Republica Moldova. Ea a mai spus că România TV a prezentat documente potrivit cărora Iohannis a beneficiat, în campanie, de un apartament şi de maşini puse la dispoziţie de Michael Schmidt, şeful BMW Automobile Bavaria România.

"Sunt lucruri recunoscute (...), lucruri care nu au fost negate niciodată", a spus Roxana Niculescu. Ea a mai spus că în emisiunea "Dosar de preşedinte" din 13 noiembrie, în care a fost abordat subiectul finanţării campaniei lui Klaus Iohannis, a fost prezent şi reprezentantul ACL, Radu F Alexandru. "Acesta într-un fel sau altul putea să reprezinte interesele domnului Klaus Iohannis, ceea ce a şi făcut. În timpul campaniei electorale, domnul Klaus Iohannis nu a participat la emisiuni de televiziune, la unele posturi de televiziune. Noi am dat ori de câte ori a fost posibil punctele sale de vedere", a spus Roxana Niculescu.

În ceea ce priveşte subiectul referitor la Muzeul Brukenthal, Roxana Niculescu a spus că România TV nu a încălcat legislaţia audiovizualului.

"Este construită ştirea astfel încât ni se transmite că, datorită faptului că Iohannis a retrocedat Muzeul Brukenthal, a primit acest tabou", a spus membrul CNA Valentin Jucan. El a mai spus că România TV nu a prezentat şi motivul pentru care tabloul respectiv nu ar trebui să se afle în biroul de la primăria Sibiu al fostului primar Klaus Iohannis.

 

Galerie foto și documente



Trimite pe WhatsApp

Citește și:

populare
astăzi

1 Cum a falsificat PSD deficitul bugetar în ultimii 3 ani. Fraților, nenorociții ăștia ne-au amanetat viitorul!

2 Încep să „transpire” primele cifre din sondaje. La PSD se mizează totul pe prezența scăzută

3 PSD, rozătoarea statului român! După fată, Daea și-a angajat și ginerele, printr-un concurs dubios, în ministe…

4 Info / Doliu la PSD! Doar 10% din votanții ProRomânia votează cu Dăncilă! Peste 70% merg cu Iohannis!

5 Ce-o avea asta-n gură, fraților? Priviți-i cum râd, zici că au băut ceai de cânepă...

recomandări

Te ia DNA: VOCHITOIU HARALAMBIE

S-a lansat Milionarul pentru Android! Descarcă din Play Store

Avem apă pe Marte. Dar viață?