Uită-te, dar nu atinge! Cheltuielile nesăbuite, asociate cu atingerea produselor

Atingerea produselor dintr-un magazin ne face şi mai dornici să le avem, arată un studiu recent, citat de dailymail.co.uk. Pentru a combate efectul experienţei senzoriale, un expertul financiar Kim McGrigg sugerează să folosim regula „unui singur deget” pentru a satisface nevoia de a atinge, dar care poate preveni cheltuieli uriaşe, neplanificate. 

 

Pentru toate magazinele a căror politică se bazează pe îndemnul „Nu atingeţi”, studiu vine ca o confirmare a politicii neinspirate după care acestea se ghidează. Atingerea obiectelor creşte dorinţa clientului de a le avea, arată un studiu realizat de Universitatea din Los Angeles, California. 

 

Odată ce clientul simte obiectul din faţa sa, ataşamentul vizavi de produs creşte semnificativ, iar sentimentul posesiunii îşi face loc. Clientul va ajunge să considere obiectul mult mai valoros, odată atins, decât îl considera înainte de a se apropia de el. 

 

Este primul studiu care investighează efectele senzaţiilor tactile, în timp ce cercetările ultimilor 25 de ani au arătat, în mod repetat, faptul că valoarea unui obiect creşte în ochii proprietarului abia după ce este achiziţionat. 

 

„Poţi atinge orice îţi doreşti, dar numai cu un singur deget. Aşa satisfaci şi nevoia ta, fără să apară dorinţa de proprietate, ceea ce-i face pe majoritatea cumpărătorilor să-şi dea peste cap bugetul prestabilit”, spune Kim McGrigg.

 

Alt studiu, realizat de Universitatea din Wisconsin, a descoperit că există oameni care nu pot decide ce să cumpere dacă nu ating produsul respectiv. 

 

Oamenii de ştiinţă au confirmat că senzaţiile tactile impulsionează simţul proprietăţii, aşa că a atinge produsele este aproape acelaşi lucru cu a deţine produsele, în mintea cumpărătorului.  

 

Consumatorii de orice fel trebuie să înţeleagă puterea senzaţiilor tactile pentru a fi conştienţi, la faţa locului. În acest fel, vor putea evita eventualele „dezastre” financiare, iar magazinele vor eşua în exploatarea vulnerabilităţii acestora. 

 

Oamenii de ştiinţă de la MIT arătau, în 2010, că oamenii învaţă să atingă lucrurile încă din copilărie, ca o metodă de a strânge informaţii despre lucrurile din jurul lor. 

 

Sursa: adevarul.ro


Trimite pe WhatsApp

Citește și:

populare
astăzi

1 VIDEO Veste sinistră în presa americană: Regimul de la Beijing ar fi decis abandonarea orașului Wuhan! Oamenii…

2 VIDEO Veștile triste încep să se confirme! Conducerea Chinei a trimis 40 de incineratoare mobile în Wuhan

3 Cum arată sondajul cu care i-a păcălit Ciolacu pe pesediști în CEx

4 Informație / Probleme la CCR. Președintele, întâlnire de taină cu liberalii la Vila Lac

5 Document / Fraților, suntem luați de proști? Predoiu cere detaşarea la Ministerul Justiţiei a unei judecătoare c…

recomandări

Te ia DNA: BĂDULESCU ALINA

S-a lansat Milionarul pentru Android! Descarcă din Play Store

Dacă vrei Jurassic Park în viața reală, mută-te în Australia