Antreprenorii români anticipează noi scumpiri ale produselor şi serviciilor lor. Cu cât ar putea creşte preţurile

Antreprenorii români anticipează noi scumpiri ale produselor şi serviciilor lor. Cu cât ar putea creşte preţurile

Conform sondajului, dintre antreprenorii care anticipează noi scumpiri ale produselor/serviciilor lor, 77,1% vor creşte preţurile între 10-30%, 14,3% vor creşte sub 10% şi 8,6% sub 10%.

Totodată, aproape jumătate (47,5%) au răspuns afirmativ când au fost întrebaţi dacă au posibilitatea creşterii salariului minim al angajaţilor lor cu 200 lei neimpozitabili, în perioada următoare.

„La întrebarea: 'Care este motivul pentru care nu veţi creşte salariul angajaţilor dvs. încadraţi cu salariul minim', antreprenorii au răspuns: Cheltuieli mari cu combustibilul/energia/gazul - 52,5%; Menţinerea competitivităţii în cadrul unor contracte semnate - 45%; Creşteri salariale acordate anterior - 27,5%; Cheltuieli mari cu materia primă - 15%.", susţin autorii sondajului.

Referitor la obiectivele antreprenorilor pe termen scurt, 70% din antreprenori au precizat menţinerea activităţii şi a angajaţilor la nivelul actual, 25% au menţionat dezvoltarea activităţii şi creşterea numărului de angajaţi şi restul de 5% vor diminua activitatea firmei.

Conform sondajului, majoritatea antreprenorilor chestionaţi (97,5%) nu consideră utilă introducerea obligativităţii înscrierii în Catalogul firmelor şi plăţii unei taxe către o organizaţie privată (100 de euro/an pentru întreprinderi mari, 75 de euro/an pentru întreprinderi mijlocii, 50 de euro/an pentru întreprinderi mici, 20 de euro/an pentru microîntreprinderi, 10 de euro/an pentru persoane fizice autorizate, întreprinderi individuale şi întreprinderi familiale).

Consiliul Naţional al IMM-urilor din România a realizat în perioada 10 mai - 18 mai 2022 un sondaj cu scopul de a identifica opinia antreprenorilor cu privire la contextul economic actual şi gradul de încredere al IMM-urilor în instituţiile de reprezentare, la care au răspuns 2.835 de antreprenori.

În ceea ce priveşte forma de organizare, respondenţii au fost 72,5% microîntreprinderi, 17,5% întreprinderi mici, 10% întreprinderi mijlocii.

Referitor la domeniul în care respondenţii îşi desfăşoară activitatea, 72,5% sunt din servicii, 22,5% sunt din producţie şi restul de 5% sunt din domeniul comerţului.

Sursa: adevarul.ro


Citește și:

populare
astăzi

1 VIDEO Atac cu rachete fără precedent al Ucrainei împotriva Rusiei

2 Voi ați văzut asta? / America, oameni buni...

3 Așa o fi?

4 VIDEO București 2024...

5 Așa se scrie istoria, oameni buni, din lucruri mărunte și neștiute...