AUDIO Fost șef al Armatei, dezvăluiri INCENDIARE! Ce face acum Guvernul PSD cu „poliția aeriană” este o MASCARADĂ!

AUDIO Fost șef al Armatei, dezvăluiri INCENDIARE! Ce face acum Guvernul PSD cu „poliția aeriană” este o MASCARADĂ!

 Fost șef al Armatei, dezvăluiri INCENDIARE! Ce face acum Guvernul PSD cu „poliția aeriană” este o MASCARADĂ! Fost șef al Armatei: România, obligată să-și folosească vechile avioane MIG 21, pentru care nu se mai găsesc piese. Situația este foarte gravă. Generalul Ștefan Dănilă, fost șef al Armatei Române, a afirmat, la Europa FM, că România a ajuns într-o situație foarte gravă, în care este obligată să-și folosească în continuare vechile avioane MIG 21, care ar fi trebuit să iasă din serviciul de luptă din 2012 și pentru care nu se mai găsesc piese.

„Această invenție, <<poliție aeriană sub comandă națională>>, este cel putin ciudată. Este ca și cum am spune că atunci când NATO este depășită intervenim noi, românii.

Faptul că nu vor intra în serviciu decât dupa evaluarea CCAir (Centrul Aliat de Comandă a Forțelor Aeriene, n.red.) putea fi spus direct.”, a scris Dănilă și pe Facebook.

"Avionul MIG 21 poate fi scos oricând din operare. Nu atât din cauza bătrâneții lui, ci din cauză că nu mai sunt echipamente pe care să le folosească cei de la MIG 21", a declarat generalul Ștefan Dănilă, fost pilot de MIG 21.

El a spus că situația este foarte gravă.

Generalul Ștefan Dănilă a mai afirmat că cele 12 avioane F-16 vor putea asigura doar parțial Poliția Aeriană a României.

"În acest moment, noi facem Poliție Aeriană cu MIG-uri 21 la Câmpia Turzii și Kogălniceanu. Aceste avioane ar fi trebuit să iasă din serviciul de luptă din 2012, inițial, apoi s-a prelungit și încă executăm serviciul de Poliție Aeriană cu MIG-urile (...) Strict pentru Poliția Aeriană, România are nevoie de două escadrile, adică 32 de aeronave", a mai declarat fostul șef al Armatei Române.

Potrivit acestuia, dacă în acest moment s-ar decide achiziționarea a noi avioane, procedurile ar fi gata în 5-6 ani și "este imposibil ca avioanele MIG 21 să mai zboare atâția ani".

"Gândiți-vă că operaționalizarea acestei escadrile (a celei intrate astăzi în serviciul de Poliție Aeriană, n.red.) a durat 5 spre 6 ani de la momentul luării deciziei. Dacă facem o analogie și spunem că anul aceste s-ar lua decizia, s-ar găsi, s-ar identifica avioanele și s-ar declanșa procesul de achiziție, înseamnă că în cealaltă bază se va putea face serviciul de luptă cu noile avioane, cele care vor fi achiziționate, într-un termen de 5-6 ani. Asta înseamnă că MIG-urile 21 ar trebui să mai facă serviciul de luptă încă 5-6 ani, ceea ce - din punctul meu de vedere - este imposibil”, a mai declarat generalul Ștefan Dănilă.

Generalul Ștefan Dănilă mai spune în interviul acordat Europa FM, că cele 12 avioane F 16 vor putea asigura doar parțial Poliția Aeriană a României.



În același timp, el explică și de ce militarii români trebuie să ia în serios avertismentele privind eventualele atacuri ale Rusiei.

Pe de altă parte, fostul șef al Statului Major General ironizează pe pagina sa de Facebook anunțul introducerii avioanelor în serviciul de Poliție Aeriană înainte ca acestea să primească certificarea finală de la NATO.

“Această invenție, <<poliție aeriană sub comandă națională>>, este cel putin ciudată. Este ca și cum am spune că atunci când NATO este depășită intervenim noi, românii.

Faptul că nu vor intra în serviciu decât dupa evaluarea CCAir (Centrul Aliat de Comandă a Forțelor Aeriene, n.red.) putea fi spus direct.

Încercarea de a acoperi gafa cuiva, indiferent că este general sau ministru, nu e normal să fie acceptată de cei care sunt cu adevărat profesioniști.

Închipuiți-vă că ați fi în CRC (Centrul de Răspuns la Criză)  și ar trebui să alertați forțele: MiG-ul raportează că se întoarce, cu misiunea neîndeplinită. Concluzia: NATO nu a fost in stare să ne apere! Noroc cu Poliția Aeriană Locală! Chiar nu știe nimeni că și CRC este sub comandă NATO? Cine face dirijarea F-urilor?

O brambureală!” a conchis generalul Ștefan Dănilă.

Textul INTEGRAL punlicat de generalul Dănilă pe Facebook:

„Posibilă lămurire: escadrila a fost evaluata la nivel național, dar evaluarea CCAir se va face conform programului de evaluări al acestuia!

Exista posibilitatea ca România să notifice la NATO, că poate executa Politie Aeriana cu F-16, pe proprie răspundere, până la evaluarea Alianței. Aceste forțe le pot înlocui pe cele cu MiG-21, sau le pot suplimenta. Nu am înțeles care este varianta aleasă.

Dacă este o altă situație, adică un alt fel de serviciu, deja logica imi scapă! Orice interpretare privind competenta de a deschide focul asupra unei tinte declarate "RENEGADE" este exclusă.

NATO transfera aceasta competență "autoritatii nationale responsabile", iar legea e foarte clara, acesta este ministrul apărării naționale!

Sau doar ... tăierea unei "panglici"!

Această inventie "politie aeriana sub comanda națională" este cel putin ciudata!

Este ca si cum am spune ca "atunci când NATO este depășită, intervenim noi, românii!"

Faptul că nu vor intra în serviciu decât dupa evaluarea CCAir putea fi spus direct. Încercarea de a acoperi gafa cuiva care a spus că F-16 va face SLPA din martie, indiferent că este general sau ministru, nu e normal să fie acceptată de cei care sunt cu adevărat profesioniști!

Inchipuiti-va că ați fi in CRC și ar trebui să alertați forțele.
MiG-ul raportează că se întoarce, cu misiunea neîmplinită. Concluzia: NATO nu a fost in stare să ne apere! Noroc cu politia aeriană locală (sic!)!

Chiar nu stie nimeni că și CRC este sub comandă NATO? Cine face dirijarea F-urilor?
O brambureală!”

Context:

La baza aeriană de la Borcea, Călărăși, a avut loc în această dimineață ceremonia de introducere a aeronavelor F-16 Fighting Falcon în Serviciul de Luptă Permanent Poliție Aeriană, sub comandă națională. Cele 12 aparate vor putea astfel să asigure - parțial, deocamdată - supravegherea spațiului aerian al României.

În acest moment, Armata încă folosește pentru Poliția Aeriană avioanele Mig 21, care sunt la limita resursei de zbor și au o vechime de aproximativ 40 de ani. Avioanele au fost modernizate, însă 24 dintre ele s-au prăbușit din 1994 încoace.

Deocamdată, cele 12 aparate F-16 vor realiza misiuni sub comandă națională, întrucât escadrila (incompletă) nu a primit încă certificarea finală de la NATO.

România încă folosește și avioane vechi în misiunile sale de Poliție Aeriană și ar mai avea nevoie de cel puțin încă 48 de avioane de luptă, însă deocamdată noi achiziții sunt incerte.

Recent, ministrul Apărării, Gabriel Leș, declara că ministerul încearcă să găsească noi avioane de luptă atât în Portugalia (de unde au fost cumpărate cele 12 F-16), cât și în Statele Unite.

În Europa, puține state mai sunt dispuse să-și vândă din avioanele de luptă (chiar și vechi), în condițiile în care Rusia amenință continentul.


Citește și:

populare
astăzi

1 Așa se scrie istoria, oameni buni, din lucruri mărunte și neștiute...

2 Document secret rusesc obținut de Washington Post

3 Misterioasa navă iraniană care s-a întors ieri, subit, după trei ani, acasă

4 Ucraina a încălcat „linia roșie nucleară” a Rusiei? / Culisele unui atac ucrainean asupra unei ținte-cheie din Rusia

5 Foarte interesante amănunte...