Boeing 737 MAX nu scapă de probleme. Cum sunt influențați pasagerii români

Boeing 737 MAX nu scapă de probleme. Cum sunt influențați pasagerii români

Deciziile de efectuare de inspecţii la avioanele Boeing 737 MAX 9 au venit ca un tăvălug la nivel mondial, la două zile după un incident survenit la un avion de acest tip aparţinând companiei americane Alaska Airlines.

Avionul companiei Alaska Airlines FOTO Arhivă

Totul după ce aeronava a fost nevoită să aterizeze de urgenţă după ce o parte a fuzelajului pe care se afla un hublou s-a desprins efectiv după decolare. Măsurile influențează însă prea puțin călătorii din România.

Asta pentru că flyDubai este singura companie aeriană care zboară spre România cu avioane Boeing 737 MAX 9 , dar numai ocazional deoarece în rest folosește Boeing 737 MAX 8, model care nu este supus verificărilor. Tot Boeing 737 MAX 8 folosesc și LOT sau Ryanair atunci când zboară spre România, conform boardingpass.ro . În plus, compania națională TAROM a comandat tot avioane Boeing 737 MAX 8.

Totul în contextul în care urmând exemplul companiilor americane, precum United Airlines, şi alte companii precum Turkish Airlines, Aeromexico sau Copa Airlines au decis să reţină la sol acest tip de avioane pentru a le inspecta, după o directivă a Administrației Federale a Aviaţiei (FAA) din SUA.

Potrivit cifrelor comunicate de Boeing, un număr de aproximativ 218 exemplare din avionul 737 MAX 9 au fost livrate clienţilor până la această dată.

FAA a ordonat sâmbătă „inspectarea imediată a anumitor avioane Boeing 737 MAX 9“ înaintea unui nou zbor, precizând că aproximativ 171 de aparate sunt vizate de această măsură la nivel mondial. Durata unei operaţiuni este estimată undeva între patru şi opt ore pentru fiecare avion. „Suntem de acord cu FAA şi susţinem decizia sa de a cere o inspecţie imediată a avioanelor Boeing 737 MAX 9 în configurația cu aparatul incriminat“, a reacţionat şi Boeing într-un comunicat de presă.

Acest incident vine după o serie de probleme tehnice şi două prăbuşiri în ultimii ani pentru avioanele de tip 737 MAX. Cele două accidente, care au provocat 346 de morţi în lunile octombrie 2018 şi martie 2019, au dus la menţinerea la sol a tuturor avioanelor 737 MAX timp de 20 de luni, fiind necesare unele modificări la sistemul de control al zborului.

La finele lunii decembrie, Boeing anunţa că a livrat în total peste 1.370 de exemplare de avioane din familia 737 MAX, dar majoritatea sunt în varianta 8, iar carnetul de comenzi pentru aceste avioane se ridică la peste 4.000 de unităţi.

Sursa: adevarul.ro


Citește și:

populare
astăzi

1 „Ce s-a întâmplat în Europa de Est e un miracol economic fără precedent“

2 Rafinăriile Rusiei, la un pas de colaps după „vizitele” nocturne ale dronelor ucrainene

3 Amănunte din sondajele pe București. Singura certitudine este căderea ireversibilă a lui Piedone

4 VIDEO „Nasty” și-a ales candidatul pentru București! Pe cine susține fostul tenismen?

5 Rusia susține că Kim Jong-un va fi asasinat