Bulgaria: Salariul minim va crește la 214,70 euro de la 1 ianuarie 2016

Guvernul de la Sofia a aprobat miercuri majorarea salariului minim la 420 leva (aproximativ 214,70 euro sau 970 de lei) de la 1 ianuarie 2016, transmite Novinite. Majorarea ar urma să-i motiveze pe cei aflați în căutarea unui loc de muncă și să satisfacă necesitățile persoanelor care sunt plătite cu salariul minim. De asemenea ar urma să reducă numărul celor săraci și să stimuleze consumul intern.

Salariul minim pe oră va fi de 2,5 leva, pentru o zi lucrătoare de opt ore.

Majorarea este prevăzută în Bugetul pe 2016 iar o nouă creștere este prevăzută de la 1 ianuarie 2017, la 460 de leva.

Conform estimărilor FMI, PIB-ul Bulgariei ar urma să înregistreze o creștere de 1,7% anul acesta, în linie cu avansul de anul trecut.

În România, Guvernul a decis recent să înghețe, deocamdată, salariul minim pe economie la 1.050 de lei.

AGERPRES


populare
astăzi

1 Bani de la stat pentru îngrijirea părinților: condiția legată de serviciu

2 Manevră tipică în PSD / un fost baron controversat preia șefia Curții de Conturi

3 Haos în PSD pe tema reformei / partidul vrea desființarea forțată a tuturor comunelor sub 3.000 de locuitori, dar și a orașelor care au scăzut sub prag…

4 Scandal și amenințări în PSD: Claudiu Manda își pune miniștrii la punct cu demiteri

5 De citit acest material despre vortexul polar