Cazul Bîstroe. Scrioșteanu: Mergem să pregătim tehnic inspecția stabilită cu partea ucraineană, care va începe în 15 martie.

Cazul Bîstroe. Scrioșteanu: Mergem să pregătim tehnic inspecția stabilită cu partea ucraineană, care va începe în 15 martie.

Ionel Scrioșteanu, secretar de stat din Ministerul Transporturilor, a anunțat că reprezentanții de la București merg în Delta Dunării pentru a pregăti tot ce trebuie pentru inspecția tehnică, datele finale fiind gata în luna aprilie.

Lucrările pe Canalul Bîstroe a dus la tensiuni între România și Ucraina FOTO Arhivă

Mergem să ne informăm și să pregătim tehnic inspecția pe care am stabilit-o cu partea ucraineană, care va începe în 15 martie. După ce se vor finaliza toate discuțiile și vor fi stabilite toate detaliile, vă vom comunica informații suplimentare”, a afirmat marți, Ionel Scrioșteanu, secretar de stat din partea PNL la Transporturi.

Cu asistența părții ucrainene vor începe navele AFDJ (n.r. - Autoritatea Fluvială a Dunării de Jos) acele măsurători de care s-a tot vorbit, urmând ca după ce se încheie, în 10 zile, să urmeze perioada de interpretare și, în baza informațiilor, împreună cu Comisia Europeană, cu partea ucraineană, să vedem care sunt măsurile sau dacă sunt necesare măsuri”, a completat Scrioșteanu. Așadar, rezultatele vor fi gata doar în luna aprilie.

Vizita vine după ce ieri au avut o întâlnire la Guvern doar cu partea română, pentru a strânge cât mai multe informații de la toate părțile implicate. După întâlnirea în format online de ieri, s-a stabilit, potrivit unor surse, că Ministerul Transporturilor va face o scrisoare către partea ucraineană cu toate detaliile tehnice referitoare la măsurători. Ucrainenii vor vorbi cu armata și frontiera pentru asigurarea protecției personalului și navelor românești.

Ciolacu și linia roșie

Cu o zi înainte, Marcel Ciolacu și-a reiterat susținerea pentru Sorin Grindeanu , ministrul care a adus în atenția publică problema legată de adâncirea Canalului Bîstroe. „Delta Dunării e o linie roșie pentru mine și pentru România. Grindeanu a procedat corect și îl sustin în totalitate în demersul legat de Bîstroe. Nu punem în balanța, România a ajutat cu tot ce a putut Ucraina și o va ajuta în continuare, dar sunt lucruri internaționale, indiferent de situație, pe care trebuie să le respectăm. E nepermis ca ministerul să nu fie înștiințat oficial ce se întâmplă pe partea ucraineană. Lucrurile au intrat în zona diplomatică, tehnică, s-a stopat un fapt foarte important”, a precizat Marcel Ciolacu, într-un interviu la România TV.

„Şi mai trebuie ceva, ca în cazul de faţă România să fie de acord. Noi am transmis punctul nostru de vedere că singura cale navigabilă este canalul Sulina. Punct”, a afirmat Sorin Grindeanu la Prima News, potrivit News.ro . De asemenea, acesta a explicat că nu a apelat la Comisia Dunării pentru că din aceasta face parte și Rusia.

La sfârșitul lunii februarie, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, susținea că Ucraina a anunțat o singură lucrare de mici dimensiuni privind adâncirea canalului Bîstroe , în timp ce ministerul ucrainean a informat că adâncimea canalului a crescut.

„Singura notificare pe care noi am primit-o a fost una pentru o lucrare de mici dimensiuni, în portul Ismail”, a susținut acesta, potrivit Gândul. De asemenea, ministrul a precizat că nu se pot face lucrări, nici măcar de întreținere, fără a anunța statul vecin”, subliniind însă că nici acest lucru care nu s-a întâmplat.

Șeful statului a criticat atitudinea PSD și a lui Sorin Grindeanu pe această temă, mai ales că totul se întâmpla exact în pragul marcării a unui an de la începerea războiului din Ucraina.

Sursa: adevarul.ro


Citește și:

populare
astăzi

1 Articol dubios despre România apărut în presa de la Budapesta...

2 Maneaua care a înnebunit planeta. Melodia este în centrul unei controverse uriaşe

3 Justiția din Ro a comis-o din nou! Asta e din aia jegoasă, făcută în nesimțire!

4 Sfidare fără precedent / Kazahstanul a vândut Statelor Unite 81 de avioane militare de fabricație sovietică, prin intermediul unor firme offshore!

5 Ce se întâmplă în China?