Franţa: Ambasadorii, chemaţi în ajutor pentru a atrage turiştii

Franţa: Ambasadorii, chemaţi în ajutor pentru a atrage turiştii

Secretarul de stat francez care răspunde de turism a discutat vineri prin videoconferinţă cu circa treizeci de ambasadori francezi, după anunţarea clasificării care determină condiţiile de primire a turiştilor în Franţa începând cu 9 iunie, relatează AFP.

Guvernul francez a publicat vineri o clasificare bazată pe culori (verde, portocaliu şi roşu) care stabileşte ce călători care vin în Franţa începând cu data de 9 iunie vor putea să intre fără test PCR şi care vor fi supuşi în continuare restricţiilor.

"S-a intrat în cele 15 zile decisive pentru a genera dorinţa, a declanşa achiziţia" la turiştii străini, a declarat secretarul de stat Jean-Baptiste Lemoyne la această videoconferinţă.

Timp de mai mult de două ore, el a vorbit rând pe rând cu ambasadorii, în principal din Europa, pentru a sonda posibilităţile de "revenire" a turiştilor în Franţa, prima destinaţie turistică mondială înainte de pandemie, cu 90 de milioane de vizitatori anual.

"Testul PCR gratuit pentru călători este o excepţie franceză care poate fi utilizată ca argument", le-a spus el ambasadorilor.

Printre ţările "furnizoare" de turişti, Germania a devenit prima piaţă în 2020, depăşind Regatul Unit, care "rămâne atent la condiţiile sanitare", potrivit ambasadei Franţei la Londra.

Regatul Unit, clasificat portocaliu de Franţa, înregistrează în continuare o cerere puternică pentru Hexagon. Circa 13 milioane de britanici dintre cei 72 de milioane care au călătorit în 2019 au venit în Franţa. Din nefericire, varianta Delta, care a înregistrat o progresie puternică în ţară, ar putea perturba reluarea călătoriilor.

SUA, clasificate tot "portocaliu", păstrează un puternic interes pentru Franţa, întărit de seriale precum "Emily in Paris", potrivit ambasadei Franţei la Washington. Certificatele care sunt "în versiune tipărită" în SUA vor fi acceptate, a dat asigurări Jean-Baptiste Lemoyne, inclusiv pentru zborurile din 8 iunie care aterizează a doua zi la Paris.

La nivel global, apetitul pentru Franţa rămâne prezent în străinătate, potrivit ambasadorilor, în pofida unei competiţii "foarte serioase" a unor ţări precum Grecia, Spania şi Italia.

Jean-Baptiste Lemoyne începe marţi un turneu european pentru a promova calităţile destinaţiei Franţa. "Nu trebuie să ne cedăm locul în termeni de atractivitate turistică", a subliniat el.

În Franţa, turismul a reprezentat în 2019 57 de miliarde de euro (circa 7,5% din PIB) şi 2,87 milioane de locuri de muncă.AGERPRES


Citește și:

populare
astăzi

1 Cea mai mare notă luată de Piedone în viața lui a fost un 6...

2 Bilanțul după trei luni al noului comandant al Forțelor Armate Ucrainene: Armata lui Putin sângerează din greu, dar câștigă încă teren

3 STENOGRAME „Eugen Mîrtz i-a inoculat victimei ideea că prin sexul anal a salvat-o de la moarte deblocându-i o chakră ce controlează punctele vitale”

4 Se întâmplă lucruri? / Se strânge robinetul?

5 Dorel Vișan, premiat de Masonerie pentru prezența la Moscova...