O româncă a contribuit la transformarea totală a oraşului Amsterdam: "Oamenii spuneau întotdeauna acelaşi lucru: arată la fel de îngrozitor ca oraşul meu" - FOTO, VIDEO

O româncă a contribuit la transformarea totală a oraşului Amsterdam: "Oamenii spuneau întotdeauna acelaşi lucru: arată la fel de îngrozitor ca oraşul meu" - FOTO, VIDEO

Amsterdamul nu a fost întotdeauna aşa cum îl vedem astăzi şi acest lucru i se datorează, într-o proporţie considerabilă, şi româncei Cornelia Dinca, care a dat oraşului un suflu nou, scrie Descopera.ro

O româncă a contribuit la transformarea totală a oraşului Amsterdam: "Oamenii spuneau întotdeauna acelaşi lucru: arată la fel de îngrozitor ca oraşul meu" (Imagine: Hepta)

La vârsta de unsprezece ani, Cornelia Dinca, împreună cu familia, a emigrat din România în Canada de Vest, în Calgary. Acolo, Dinca şi-a petrecut adolescenţa, iar mai târziu a obţinut o diplomă de licenţă în Chimie şi Ingineria Petrolului la Universitatea din Calgary. Cornelia a petrecut ceva timp, lucrând în industria de combustibili fosili, dar Europa o chema mereu înapoi. 

"Mi-am propus să-mi iau un an liber, să trăiesc în Franţa, înainte de a începe universitatea şi, de asemenea, am finalizat un proiect în echipă în Germania", îşi aminteşte Dincă. Ulterior, a lucrat pe bani puţin la o firmă de consultanţă privind schimbările climatice din Amsterdam.

Experienţa de viaţă şi munca în Amsterdam au fost, însă, o transformare importantă, care i-au orientat interesul de la sustenabilitatea mediului către urbanismul locuibil. Pentru a-şi suplimenta veniturile, a lucrat ca ghid turistic. Cornelia Dinca prezenta turiştilor fotografiile istorice ale străzilor Amsterdamului, care erau sufocate de maşini, iar reacţiile erau aproape întotdeauna aceleaşi: "Oamenii spuneau întotdeauna exact acelaşi lucru: 'Arată la fel de îngrozitor ca oraşul meu' ", îşi aminteşte Dinca.

Indiferent de intenţia de proiectare originală, urbaniştii, pur şi simplu, au echipat străzile pentru a găzdui diversitate de mijloace de transport. "Nu era vorba doar despre construirea pistelor pentru biciclişti", insistă Dinca, "ci despre construirea străzilor care sunt mai degrabă destinaţii şi nu canale colectoare de maşini şi trafic aglomerat. A fost urmărit scopul încetinirii totale a vitezei până când oamenii vor alege să meargă pe jos sau cu bicicleta", explică Cornelia Dinca.

"Pentru proiectul iniţiat l-am contactat pe Thomas Schlijper, numit adesea 'Fotograful de la Amsterdam', a cărui operă frumoasă am folosit-o pentru a ilustra condiţiile actuale, iar după câteva beri, am decis să colaborăm într-o campanie de social media", povesteşte Dinca.

În colaborarea comună cu Schlijper, Dincă a mai invitat în echipă un urbanist şi coleg canadian Lucas Brailsford, împreună cu care au realizat recent un film animat pe care-l puteţi vedea mai jos.

"Sunt cu adevărat pasionată să povestesc istoria transformării oraşului Amsterdam", spune cu mândrie Dincă, "Fiecare oraş are propriile sale condiţii şi provocări unice. Nu vorbim despre a face toate oraşele asemănătoare cu Amsterdamul, ci de a le face versiuni mai bune decât cele care sunt acum", afirmă Cornelia Dinca.

Sursa: Descopera

Sursa: mediafax.ro

Trimite pe WhatsApp


Citește și:

populare
astăzi

1 „Drama Foișor”, o nouă manipulare ordinară? / Directorul pus de Firea, elementul-cheie al regiei

2 Petrecere de pomină la Miami, cu Loredana, vedete și milionari din România

3 Apă de ploaie / Vaccinul chinezesc Coronavac are eficacitate aproape de zero, după studii. Țările care imunizeaz…

4 „Armata” de prostituate de lux folosită de Securitate pentru străini. Cine erau tinerele folosite pentru sex, …

5 Ucraina / perspectiva repetării scenariului sfâşierii Iugoslaviei