Prețurile ridicate îi împiedică pe români să aibă un stil de viață sustenabil

Prețurile ridicate îi împiedică pe români să aibă un stil de viață sustenabil

Cei mai mulți dintre români ar fi interesați de un stil de viață sustenabil însă prețurle ridicate rămân sunt obstacol important. Doar 38% din respondenți consideră că produsele „verzi” au tarife accesibile, iar 53% susțin că acestea sunt mai greu de găsit, arată un studiu recent.

7 din 10 români ar alege un stil de viață sustenabil

Studiul realizat de Reveal Marketing Research arată că peste 70% din români cred că soluțiile pentru problemele de sustenabilitat ale societății presupun eforturi atât din partea cetățenilor, cât și a instituțiilor publice și private, scrie Agerpres. De asemenea, la fel ca și în 2022, 74% din respondeți susțin că sunt interesați de un stil de viață sustenabil.

Printre motivele românilor pentru adoptarea unui astfel de stil de viață se numără : protejarea mediului înconjurător (51%), epuizarea resurselor disponibile (45%), schimbările climatice din ultimii ani (42%), reducerea risipei (40%) şi impactul asupra calităţii vieţii (26%).

Principalele impedimente pentru adoptarea unui stil de viață sustenabil sunt reprezentate de neîncrederea oamenilor în produsele şi serviciile prezentate ca fiind cu adevărat sustenabile (60% vs 53%, în 2022), de costurile ridicate ale produselor sustenabile (59% vs. 65%), dar şi obişnuinţa cu stilul de viaţă actual (56%), potrivit Agerpres.

Aproape trei sferturi dintre români , respectiv 74%, folosesc pungi reutilizabile, iar 73% colectează deșeurile reciclabile separat și le duc la containere . De altfel, 62% dintre respondenți au declarat că citesc informațiile de pe ambalaje, conform studiului citat.

Mai mult de 40% dintre respondenți (44%) cred că prin utilizarea de tehnologii şi procese mai prietenoase cu mediul în activităţile lor companiile pot încuraja iniţiative eco-friendly în România. De altfel, printre inițiativele pe care respondenții le găsesc potrivite pentru promovarea unui stil de viață sustenabil se numără: oferirea de stimulente şi facilităţi pentru proiectele sustenabile (43%), dezvoltarea şi promovarea unor produse şi servicii sustenabile (42%) sau organizarea de campanii de conştientizare şi educaţie ecologică (41%).

Studiul citat oferă o perspectivă asupra motivelor ce ar putea influența decizia de cumpărare a românilor. Astfel, potrivit datelor colectate, topul aspectelor ce pot influența decizia de cumpărare este reprezentat de : etichete care să arate de unde vin produsele (71%), modificarea ambalajelor produselor pentru a avea impact redus asupra mediului (69%), etichete care să ateste provenienţa materialelor produselor (69%) şi fabricarea produselor prin procese cu impact redus asupra mediului (69%).

Studiul Reveal Marketing Research s-a derulat online, în perioada 8 - 14 august 2023, pe un eşantion de 1.015 respondenţi, la o eroarea maximă de eşantionare pentru targetul general de +/-3,1% şi un nivel de încredere de 95%.

Sursa: adevarul.ro


Citește și:

populare
astăzi

1 „Ce s-a întâmplat în Europa de Est e un miracol economic fără precedent“

2 Rafinăriile Rusiei, la un pas de colaps după „vizitele” nocturne ale dronelor ucrainene

3 Amănunte din sondajele pe București. Singura certitudine este căderea ireversibilă a lui Piedone

4 VIDEO „Nasty” și-a ales candidatul pentru București! Pe cine susține fostul tenismen?

5 Rusia susține că Kim Jong-un va fi asasinat