Primăria Cluj-Napoca a pus în circulație 30 de autobuze Mercedes noi. Cum arată în comparație cu cele cumpărate de Primăria Capitalei de la Otokar/FOTOGALERIE

Primăria Cluj-Napoca a pus în circulație 30 de autobuze Mercedes noi. Cum arată în comparație cu cele cumpărate de Primăria Capitalei de la Otokar/FOTOGALERIE

Primăria Cluj-Napoca și Compania de Transport Public Cluj-Napoca au pus miercuri în circulație 30 autobuze noi tip Mercedes-Benz Conecto, cu o lungime de 12 m. Alte 30 de autobuze Mercedes vor intra în circuitul de transport public în luna decembrie. Prețul unui autobuz este de 1.046.994 lei/ buc+TVA, iar valoarea totală pentru 60 bucăți este de 62.819.640 lei+TVA, relatează  HotNews.ro .

”Asigurarea unor condiții de transport în comun la standarde înalte pentru toți clujenii rămâne o prioritate a Primăriei, iar municipalitatea va continua politica de dotare a parcului auto al CTP cu autobuze noi performante, din fonduri locale, naționale și europene”, a scris primarul Emil Boc pe pagina de Facebook.

Informații generale, potrivit Primăriei Cluj-Napoca:

- autobuzele corespund tuturor normelor Europene în domeniu
- perioada de garanție pentru ansamblu vehicul este de 5 ani sau 350.000 km care condiție se îndeplinește prima
- toate consumabilele necerare la revizii în perioada de garanție, vor fi asigurate de către furnizor pe cheltuiala acestuia
- prețul unui autobuz este de 1.046.994 lei/ buc+TVA
- valoarea totală pentru 60 buc. autobuze este de 62.819.640 lei+TVA

Caracteristici tehnice

- capacitate totală de transport:104 călători, din care 26 locuri pe scaune și 78 locuri în picioare (calculat la 0.125 m2/calator in picioare conf. Directivei 97/27/CE CEE ONU R107)
- puterea motorului diesel este de 220 kW (299 CP ), cu norma de poluare EURO VI
- lungimea autobuzului este de 12 m
- podea complet coborâtă
- rampă pentru fotoliile rulante ale persoanelor cu dizabilități
- loc special amenajat în salon pentru fotoliile rulante și landourile pentru copii
- înclinarea pe o parte a autobuzului în stații
- au 3 uşi duble ( cu câte 2 foi fiecare) cu sistem antistrivire a călătorilor
- sistem de frânare dotat cu ABS EBS, ESR
- sistem de încălzire în sezonul rece
- sistem de aer condiționat pentru sezonul cald
- sistem de supraveghere video interioară și exterioară
- sisteme de informare vizuală și audio a călătorilor atăt interior cât și exterior
- sistem de numărare a călătorilor transportați
- sistem de ticketing
- computer de bord
- sistem informatic de gestiune și diagnosticare electronică prin rețea CAN
- internet gratuit WI-FI pentru călători
- prize tip USB pentru încărcarea dispozitivelor mobile
- anunțarea vocală a numarului de traseu și a direcției de deplasare, în exteriorul autobuzului, în dreptul primei uși, pentru informarea persoanelor cu deficiențe de vedere.

De la începutul anului 2018 au mai fost puse în circulație în Cluj 11 autobuze electrice Solaris și 15 autobuze articulate Mercedes de 18 metri lungime.

Primele autobuze Otokar au ajuns la București

Primele 20 de autobuze din cele 400 care urmează să fie achiziționate de Primăria Capitalei de la asocierea OtokarOtomotiv ve Savunma Sanayi au ajuns în București, luna trecută. Acestea încă nu au fost puse în circulație, dar municipalitatea a prezentat poze. Conform graficului, până la sfârșitul anului vor fi livrate alte 80 de unități, iar anul viitor restul de 300.

În luna iunie a acestui an, Primarul General, Gabriela Firea, a semnat împreună cu managerul general al Otokar Otomotiv ve Savunma Sanayi, Serdar Gorguc, contractul prin care Primăria Capitalei achiziționează 400 de autobuze noi Euro 6.

Valoarea tranzacției este 100 milioane euro plus TVA. Autobuzele sunt de trei tipuri în funcție de traseele pe care vor circula: 320 de autobuze de 12 m, 50 autobuze de 10,7m și 30 de autobuze de 18.

Potrivit contractului, cele 400 de autobuze au următoarele specificații: 320 autobuze de 12 m, 238.000 euro/bucata plus TVA; 50 autobuze - 10,7 - 246.000 euro/bucata Plus TVA; și 30 autobuze de 18 m- 364.000 euro/bucata Plus TVA.

Conform caietului de sarcini, toate cele 400 de autobuze vor avea o garanție de opt ani, în acest interval, manopera completă, inclusiv reviziile, intrând în sarcina furnizorului. Mai mult decât atât, în primii 4 ani, mijloacele de transport în comun vor avea o garanție extinsă, adică inclusiv în ceea privește consumabilele de exploatare (uleiuri, filtre, manoperă de revizie tehnică, întreținere etc).

Totodată, autobuzele vor fi dotate cu echipamente electronice pentru control și monitorizare, care includ numărarea călătorilor, supraveghere video interior-exterior, verificarea și monitorizarea condițiilor de microclimat în interior, A/C și încălzire, conexiune online cu dispeceratul, echipamente moderne de taxare, care sunt conectate online cu dispeceratul, un sistem de informare călători, cu display, care oferă informații asupra traseului, reclame, informații turistice etc.

Autobuzele vor fi dotate, de asemenea, cu panouri de afișaj în exteriorul autobuzului, pe care pot rula reclame sau informații de interes public, fără să afecteze aspectul și integratitatea caroseriei, spre deosebire de colantările existente în prezent.

Mijloacele de transport public prezintă îmbunătățiri IT care realizează monitorizarea tuturor echipamentelor din punctul de vedere al diagnozei și autodiagnozei, oferind informații esențiale atât pentru conducătorul auto cât și pentru cei care realizează mentenanța acestora.

În ceea ce privește garanția autobuzelor, acestea vor avea o garanție de opt ani, în acest interval, manoperă completă, inclusiv reviziile, intrând în sarcina furnizorului. Mai mult decât atât, în primii 4 ani, mijloacele de transport în comun vor avea o garanție extinsă, adică inclusiv în ceea privește consumabilele de exploatare (uleiuri, filtre, manoperă de revizie tehnică, întreținere etc).








Citește și:

populare
astăzi

1 Descoperire care dă de gândit în Brazilia...

2 O profesoară de Română care susține că „Luceafărul“ lui Eminescu este roman, greu de demis

3 VIDEO De azi se va circula pe 12 km noi din A0, permițând șoferilor o legătură pe autostradă în partea de sud a Capitalei între DN6, DN5 și DN4

4 „Dacă rămâneam cu el era vai de vieţişoara mea. Era un diavol frumos” / I-a fost amantă lui Florin Piersic timp de 9 ani

5 A început „detonarea” lui Piedone? A apărut o „personajă” nouă în peisaj...