Un dezechilibru al pH-ului din creier poate provoca Alzheimer (studiu)

Un 'simplu' dezechilibru de alcalinitate-aciditate (pH) în celulele creierului poate fi una din cauzele bolii Alzheimer, potrivit un studiu publicat joi de universitatea americană Johns Hopkins şi citat de EFE.

Descoperirea privind acest dezechilibru chimic ar putea ajuta pe viitor în diagnosticarea timpurie a acestei tulburări cerebrale, potrivit profesoarei Rajini Rao, de la Facultatea de Medicină a Universităţii Johns Hopkins.

Când procesele celulare nu reuşesc să elimine proteinele 'beta-amiloide', acestea se acumulează în jurul neuronilor, fapt ce duce la degenerarea celulelor nervoase şi la deteriorarea memoriei, potrivit cercetătorilor.

Pentru a reinversa această acumulare, cercetătorii au introdus inhibitorii deacetilazei histonelor (HDAC) în celulele şoarecilor de laborator care au răspuns printr-o stabilizare cu succes a pH-ului.

Utilizarea de inhibitori a primit aprobarea FDA-Administraţia Alimentelor şi Medicamentelor din SUA pentru pacienţii cu anumite tipuri de cancer de sânge, dar nu şi pentru cei bolnavi de Alzheimer.

Potrivit studiului, publicat de revista Proceedings of the National Academy of Sciences (PNAS), acest impediment este una din principale provocări pentru utilizarea directă a acestor medicamente în tulburările cerebrale.

"În momentul în care Alzheimer este diagnosticat, o mare parte din daunele neurologice deja au avut loc şi este probabil prea târziu pentru a mai putea reinversa evoluţia bolii", a declarat Rajini Rao.

De aceea experta a precizat că este necesar să se urmărească simptomele cele mai timpurii ale bolii, ştiind că "biologia şi chimia endosomilor sunt un factor important înainte de începerea deteriorării cognitive".

Deocamdată nu există niciun medicament care să poată vindeca boala Alzheimer, o formă gravă de demenţă suferită de persoanele în vârstă şi care afectează 50 de milioane de persoane din întreaga lume.AGERPRES