Ungaria: Un grup media apropiat puterii obţine frecvenţa unui radio independent

Ungaria: Un grup media apropiat puterii obţine frecvenţa unui radio independent

Un post de radio independent din Ungaria, obligat să-şi înceteze emisia în februarie, a anunţat duminică că vechea sa frecvenţă a fost atribuită unui post de radio aparţinând unui grup apropiat al premierului Viktor Orban, notează AFP.

Klubradio, ale cărui informaţii şi dezbateri sunt deseori critice faţă de guvern, transmite online din februarie, după ce i s-a refuzat apelul pentru a-şi păstra licenţa de utilizare.

Comisia Europeană şi Statele Unite au denunţat cu acea ocazie un nou atac asupra libertăţii presei în Ungaria.

Autoritatea de reglementare media din Ungaria, NMHH, a afirmat în septembrie că Klubradio nu a respectat regulile administrative pentru reînnoirea licenţelor. La 30 martie, a atribuit frecvenţa 92.9 FM Spirit FM, care aparţine unui grup media apropiat de Viktor Orban.

Potrivit şefului postului Klubradio, Laszlo Arato, NMHH a acţionat într-un mod ilegal. Autoritatea de reglementare "a acordat frecvenţa unui grup media apropiat guvernului, deşi am lansat acţiuni în justiţie, încă în curs, pentru recuperarea frecvenţei", a declarat el duminică pentru AFP.

Proprietarul Spirit FM, grupul ATV, "încearcă să păstreze o aparentă independenţă, dar orice voce de opoziţie pe canalele sale este strict controlată", a subliniat el.

Klubradio, care a început să emită în anii 1990, s-a confruntat în ultimii ani cu o serie de obstacole şi lupte juridice pentru a putea să funcţioneze după instalarea la putere în 2010 a guvernului de dreapta condus de Viktor Orban.

NMHH, ai cărui lideri sunt apropiaţi Fidesz, partidul la guvernare, susţine că decizia sa nu are niciun caracter politic.

În 2020, organizaţia Reporteri fără frontiere (RSF) a plasat Ungaria pe locul 89 în Indicele anual al libertăţii presei mondiale, o pierdere de 16 puncte, citând o reducere accentuată a libertăţii presei în această ţară.

În ultimii ani, majoritatea mass-media independente au ieşit din afaceri ori au fost preluate de persoane apropiate puterii de la Budapesta. AGERPRES

Trimite pe WhatsApp


Citește și:

populare
astăzi

1 Sunt acri strugurii / Andra a plecat de la „Vocea României” după numai un sezon: „Mi s-a cerut să fiu rea”

2 Făbricuța de tutișoare a României / Azi, Dana Budeanu, de care a ajuns să râdă și Mândruță!

3 În România nimic nu este întâmplător...

4 ULTIMA ORĂ Procurorii și polițiștii au constatat că lipsesc multe buletine de vot de la alegerile locale din S…

5 Telenovelă locală / „Împăratul înghețatei” din România, super-petrecere pe yacht cu „Prințesa prăjiturilor” de l…