UNTRR: COVID-19 a dus la scăderea, în medie, cu 15%-30% a transportului rutier internaţional de mărfuri efectuat de firmele româneşti

UNTRR: COVID-19 a dus la scăderea, în medie, cu 15%-30% a transportului rutier internaţional de mărfuri efectuat de firmele româneşti

Pandemia de coronavirus a dus la scăderea, în medie, cu 15%-30% a transportului rutier internaţional de mărfuri efectuat de firmele româneşti, iar efectele se vor vedea în 3-4 săptămâni, când peste jumătate dintre companiile de transport rutier din România îşi vor declara insolvenţa, potrivit estimărilor Uniunii Naţionale a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR).

În contextul măsurilor luate pentru diminuarea efectelor produse de noul coronavirus, transportatorii români au solicitat Guvernului excluderea şoferilor profesionişti care operează transporturi rutiere internaţionale de la măsura izolării la domiciliu, pentru o perioadă de 14 zile aplicată de CNSSU tuturor persoanelor asimptomatice care sosesc în România din ţările unde sunt confirmate cel puţin 500 de cazuri.

"Măsura nu ar trebui să se aplice nici şoferilor profesionişti care vin sau pleacă din ţara cu microbuze/autocare/maşini personale, iar autorităţile ar trebui să verifice faptul că sunt angajaţi ai firmelor de transport rutier din România folosind baza de date a Autorităţii Rutiere Române (ARR). Dacă măsura de izolare la domiciliu pentru o perioadă de 14 zile se va aplica şi şoferilor profesionişti, săptămâna următoare nu o să mai avem cu cine să facem transport rutier în România", spun reprezentanţii transportatorilor.

Ei susţin că peste 30.000 de şoferi de camioane nu pot veni/pleca cu microbuze spre Europa de vest, în condiţiile în care nu mai sunt zboruri, iar peste 2.000 de şoferi de camioane sunt zilnic puşi în autoizolare pentru 14 zile.

"UNTRR este deschisă la măsuri suplimentare de control a stării de sănătate a şoferilor profesionişti - controlul temperaturii, urmărirea simptomelor, dar aceştia să nu fie trimişi automat în carantina sau în autoizolare. De exemplu, în Polonia, doar şoferii cu temperatura de peste 38 de grade sunt automat direcţionaţi la punctele de examinare medicala şi sunt trimişi în carantina timp de 14 zile", se arată în comunicatul UNTRR.

Companiile de transport rutier aveau peste 158.200 de angajaţi, pentru care au achitat venituri de 16,6 miliarde lei anul trecut.

Anul trecut, cifra de afaceri a companiilor de transport rutier de mărfuri (cod CAEN 4941 şi 4942) a fost de 44 miliarde lei la nivelul anului 2019, iar profitul înregistrat de firmele de transport rutier a fost de 1,43 miliarde lei în 2019.

Conform Eurostat, transportul internaţional rutier reprezintă până la 73% din totalul transporturilor rutiere româneşti.

Transportul rutier este principalul contributor la exportul de servicii al României, cu un total de 6,12 miliarde euro, în creştere cu 10% faţa de 2018. Transportul rutier generează un sfert din exportul total de servicii al României, de 26,3 miliarde de euro şi peste jumătate din soldul total al comerţului internaţional cu servicii. Cu peste 50% dintre companii în insolvenţa şi aproape de faliment ne putem aştepta la înjumătăţirea contribuţiei sectorului la exportul de servicii.

Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România este o organizaţie profesională şi patronală, neguvernamentală, independentă, apolitică, fondată în 1990, care promovează şi apără interesele transportatorilor rutieri pe plan intern şi internaţional, înregistrând de la înfiinţare până în prezent peste 16.000 de firme înscrise - operatori care efectuează transporturi interne şi internaţionale de marfă şi persoane.AGERPRES


Citește și:

populare
astăzi

1 Așa se scrie istoria, oameni buni, din lucruri mărunte și neștiute...

2 Misterioasa navă iraniană care s-a întors ieri, subit, după trei ani, acasă

3 Document secret rusesc obținut de Washington Post

4 Ucraina a încălcat „linia roșie nucleară” a Rusiei? / Culisele unui atac ucrainean asupra unei ținte-cheie din Rusia

5 Foarte interesante amănunte...