VIDEO NASA adescoperit 7 exoplanete de mărimea Terrei, într-un singur sistem solar

NASA a descoperit şapte explanete de mărimea Terrei într-un singur sistem solar, denumit Trappist-1, aflat la o distanţă de 40 de ani-lumină faţă de Soare.

Anunţul a fost făcut de cercetătorii de la NASA prin intermediul unei conferinţe de presă care are loc la ora transmiterii acestor informaţii. Conferinţa de presă este difuzată pe site-ul oficial al Agenţiei spaţiale americane.

Descoperirea a fost făcută de astronomii americani cu ajutorul telescopului spaţial Spitzer şi al mai multor telescoape terestre. Descoperirea reprezintă un nou record în domeniul cercetării spaţiale, deoarece este pentru prima dată când a fost identificat un sistem solar în care toate cele şapte planete ale sale au dimensiuni similare cu Terra.

Cercetătorii de la NASA au precizat că toate cele şapte exoplanete au potenţialul de a conţine apă în stare lichidă.

Trei dintre ele se află în zona locuibilă din jurul stelei lor, în care viaţa este posibilă.

Cele şapte exoplanete care alcătuiesc acest sistem stelar orbitează în jurul stelei Trappist-1, o stea rece cu densitate scăzută, aflată la o distanţă de 40 de ani-lumină faţă de Terra.