Piața de publicitate online din România a crescut cu 7%, până la 25,4 milioane de euro, în 2014 (studiu)

Piața de publicitate online din România a crescut cu 7%, până la 25,4 milioane de euro, în 2014 (studiu)

Piața de publicitate online din România a ajuns, în 2014, la 25,4 milioane de euro, în creștere cu 7% față de anul anterior, cei mai mari investitori în acest segment fiind sectoarele Telecomunicații, Drinks și Online retail, arată rezultatele studiului Romanian Online Advertising Study /ROADS/, realizat de către IAB România și PwC România. Practic, piața de publicitate online din România a avut, în anul 2014, o valoare raportată de către companiile participante de 112.824.515 lei (25,4 milioane euro) la un curs mediu anual de 4,4446 lei/euro.

Potrivit sursei citate, la nivel anual, s-a consemnat o creștere în termeni reali de 7% față de anul precedent, luând în calcul doar companiile care au participat la studiu în toate cele patru semestre din 2013 și 2014.

În ambele semestre din 2014, formatele publicitare de tip display au rămas cele mai populare segmente ale publicității online, acestea fiind urmate de content sponsorships. Totodată, printre industriile care au condus în topul investițiilor în publicitatea online în a doua jumătate a anului 2014 se află Telecomunicațiile (pentru al șaselea an consecutiv lider pe piață), urmat de segmentul Băuturi și Online Retail.

Este pentru prima dată când retailul online ajunge pe locul trei în topul consumului de publicitate online, depășind segmentul Auto care deținuse locul al treilea la nivel de volum, în primul semestru al anului 2014.

IAB România și PwC România realizează studiul privind evoluția pieței de publicitate online din România încă din anul 2007.

ROADS reprezintă studiul de referință pentru analiza vânzărilor industriei de publicitate online din România, analizând piața în funcție de trei criterii principale: formatele de publicitate folosite, categoriile de advertiseri care au utilizat publicitatea pe Internet și lunile din fiecare semestru și an pentru determinarea sezonalității.

Asociația IAB România a fost creată în anul 2006 și reunește cele mai importante companii din domeniul publicității pe internet: regii de media, agenții de publicitate, furnizori de servicii în domeniul publicității online, publisheri autohtoni și filiale internaționale. AGERPRES


Citește și:

populare
astăzi

1 Cea mai mare notă luată de Piedone în viața lui a fost un 6...

2 Bilanțul după trei luni al noului comandant al Forțelor Armate Ucrainene: Armata lui Putin sângerează din greu, dar câștigă încă teren

3 STENOGRAME „Eugen Mîrtz i-a inoculat victimei ideea că prin sexul anal a salvat-o de la moarte deblocându-i o chakră ce controlează punctele vitale”

4 „A fost așa toată durata zborului de patru ore”

5 Prima intoxicare aruncată pe piață de Antena 3, un sondaj realizat de fostul ginere al lui Dan Voiculescu