Antena 1, amendată pentru afirmaţii ale lui Badea despre Băsescu şi pentru obscenităţi la "Neatza..."

CNA a amendat Antena 1 cu 10.000 de lei, pentru emisiunea "În gura presei", reluată de la Antena 3, în care Mircea Badea a făcut afirmaţii injurioase la adresa lui Traian Băsescu, şi pentru matinalul "Neatza cu Răzvan şi Dani" în care s-a folosit un limbaj vulgar şi mai multe femei au dansat lasciv.

Mircea Badea (Imagine: David Nika/Mediafax Foto)

Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a analizat, în şedinţa de marţi, două ediţii ale emisiunii "În gura presei", care au fost difuzate pe 16 şi 24 februarie, la Antena 3, respectiv pe 17 şi 25 februarie, în reluare, la Antena 1. CNA a primit trei reclamaţii cu privire la aceste emisiuni, potrivit cărora Mircea Badea ar fi folosit un limbaj injurios referitor la fostul preşedinte Traian Băsescu.

Membrii CNA au constatat că în respectivele emisiuni Mircea Badea a folosit cuvinte precum "senil", "ticălos", "stupid", "penibil", "formă de viaţă abjectă" şi "imbecil" la adresa lui Traian Băsescu.

Totodată, CNA a analizat, marţi, ediţia din 1 mai a emisiunii "Neatza cu Răzvan şi Dani". În urma difuzării acestei emisiuni, CNA a primit două reclamaţii, potrivit cărora în acest program au fost prezentate femei aproape dezbrăcate, care au dansat lasciv, inclusiv pe melodia "Sunt un cocalar" a trupei Noaptea Târziu.

Potrivit CNA, în respectiva emisiune a fost parodiat comportamentul unor persoane care merg pe litoral de 1 mai. Pe parcursul emisiunii au fost folosite unele expresii injurioase şi cu conotaţie sexuală, iar două dintre animatoare au fost unse pe corp cu ciocolată topită.

Radu Călin Cristea, cel care a condus şedinţa de marţi a CNA, a propus aplicarea unei somaţii publice televiziunii Antena 1, pentru "accesele de obscenitate" din emisiunea "Neatza cu Răzvan şi Dani" şi pentru "violenţa de limbaj" a lui Mircea Badea, din reluările emisiunii "În gura presei".

La rândul său, membrul CNA Radu Herjeu a propus amendarea Antena 1 cu 12.000 de lei. "«Imbecil», «senil», «ticălos», «stupid», «penibil», mie mi se par formulări injurioase. Dorinţa mea ar fi să înţeleagă foarte bine şi domnul Badea că problema este la exprimare, cel puţin din punctul meu de vedere. Exprimarea este amendabilă din punctul de vedere al Legii audiovizualului", a spus Radu Herjeu. El a precizat că, dacă lui Mircea Badea i se pare nedreaptă Legea audiovizualului, poate să facă o campanie pentru a o modifica.

Radu Herjeu a mai spus că mai ales în reluările emisiunii "În gura presei", care sunt difuzate la Antena 1 dimineaţa, la o oră accesibilă minorilor, ar putea fi editate pasajele care încalcă legislaţia audiovizualului.

În schimb, Radu Călin Cristea a spus că afirmaţiile lui Mircea Badea "sunt nişte vorbe grele, formulări destul de brutale". "Uneori sunt însă nişte semne de întrebare. Putem să interpretăm că el nu subscrie, ci doar îşi pune o problemă şi atunci e opinia lui", a mai spus Cristea.

Niciuna dintre aceste două propuneri - somaţie publică şi amendă de 12.000 de lei - nu a întrunit numărul minim necesar de voturi (şase) pentru a putea fi aplicată de CNA.

Astfel, membrul CNA Monica Gubernat a propus amendarea Antena 1 cu 10.000 de lei. Propunerea sa a fost aplicată cu şapte voturi "pentru" (Florin Gabrea, Lorand Turos, Viorel Buda, Monica Gubernat, Radu Herjeu, Dorina Rusu şi Răsvan Popescu) şi unul "împotrivă" (Radu Călin Cristea).

Amenda a fost aplicată pentru încălcarea articolului 39, alineatul 2 din Legea audiovizualului, potrivit căruia "Difuzarea în serviciile de televiziune şi de radiodifuziune a programelor care pot afecta dezvoltarea fizică, mentală sau morală a minorilor se poate face numai dacă, prin alegerea intervalului orar de difuzare, prin codare sau ca efect al altor sisteme de acces condiţionat, se asigură faptul că minorii din zona de transmisie, în situaţii normale, nu pot auzi sau vedea emisiunile respective", şi a articolului 40, alineatul 3 din Codul audiovizualului, conform căruia "Moderatorii, prezentatorii şi realizatorii programelor au obligaţia să nu folosească şi să nu permită invitaţilor să folosească un limbaj injurios sau să instige la violenţă".

Pe de altă parte, CNA nu a aplicat nicio sancţiune televiziunii Antena 3, care a difuzat în direct cele două ediţii ale emisiunii "În gura presei", pe 16 şi 24 februarie.

În acest caz au fost propuse două sancţiuni - somaţie publică (Radu Călin Cristea) şi 7.000 de lei (Radu Herjeu) -, însă niciuna dintre acestea nu a întrunit numărul minim necesar de voturi (şase) pentru a fi aplicată. În acest caz nu a mai fost făcută nicio altă propunere.

Sursa: mediafax.ro


Trimite pe WhatsApp

Citește și:

populare
astăzi

1 Confirmare oficială / Dragnea și Tăriceanu au dat liber Ungariei să-și facă de cap în Transilvania!

2 Document / Așa arată jaful PSD! Guvernul Orban refuză plăți de aproape 150 milioane lei pentru proiecte PNDL făc…

3 Informație / Președintele pregătește din umbră o mutare care poate îngropa definitiv PSD

4 Judecați voi! O judecătoare care a scăpat ca prin minune de pușcărie se pensionează cu 16.000 de lei pe lună, …

5 Circoteca proastelor în PSD! Mazetele lui Dragnea se păruiesc în public!

recomandări

Te ia DNA: Mihai Mohaci

S-a lansat Milionarul pentru Android! Descarcă din Play Store

Imagini din toată lumea de la eclipsa / superluna de aseară