Canalul cu sigla OTV a încetat emisia pe platforma Telekom TV. CNA a făcut un control la Telekom

Canalul care promova sigla fostei televiziuni OTV şi care a apărut marţi în grila platformei de satelit Telekom TV şi-a încetat emisia, în contextul în care Laura Georgescu, preşedintele Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA), a trimis o echipă de control la compania Telekom.

"Am trimis o echipă de control în această dimineaţă la Telekom şi (OTV, n.r.) nu era retransmis. Partea tehnică (a companiei Telekom, n.r.) prezentă la momentul controlului a spus că a făcut în cursul zilei de ieri probe tehnice, dar că dintr-o eroare nu s-au asigurat că nu puteau să le facă, fiindcă nu aveau acord de retransmisie", a declarat, joi seară, pentru MEDIAFAX, Laura Georgescu.

Ea a mai spus că reprezentanţilor companiei Telekom le-a fost atrasă atenţia de către echipa CNA că, dacă intenţionează să introducă în grilele Telekom televiziunea OTV, trebuie să se asigure că au aviz de retransmisie în acest sens.

De asemenea, potrivit articolului 74, alineatul 3 din Legea audiovizualului, distribuitorii de servicii din România pot modifica structura ofertei de servicii de programe retransmise numai cu acordul CNA.

În prezent, însă, CNA nu funcţionează din lipsă de cvorum, întrucât au expirat mandatele a patru dintre cei 11 membri ai Consiliului şi în locul lor nu au fost numite alte persoane de către Parlament. Astfel, compania Telekom nu avea cum să obţină votul CNA pentru modificarea ofertei sale de programe, în sensul introducerii în grilă a OTV.

Pe de altă parte, într-un punct de vedere transmis joi seară MEDIAFAX, ca urmare a unei solicitări făcute miercuri de către agenţia de presă, reprezentanţii Telekom Romania Communications au spus că Telekom a făcut "teste pentru furnizarea de servicii de uplink oferite OTV S.R.L".

"În cursul zilelor trecute au fost efectuate teste pentru furnizarea de servicii de uplink oferite OTV S.R.L. în baza unui contract între cele două părţi. Serviciile de uplink nu presupun automat şi retransmisia unui canal TV pentru abonaţii proprii. Din motive tehnice, pentru efectuarea acestor teste, a fost alocat temporar şi un spaţiu în grila furnizorului Telekom Romania Communications. Pe perioada testelor nu a fost transmis conţinut propriu-zis", au spus reprezentanţii Telekom Romania Communications.

Aceştia au precizat că "serviciile de uplink presupun preluarea semnalului unui furnizor de conţinut TV şi transmiterea pe satelit a conţinutului respectiv". "Semnalul transmis poate fi de tip free to air (liber la retransmisie, n.r.) sau criptat, în funcţie de solicitarea furnizorului respectiv. În acest caz, semnalul a fost transmis în regim free to air, putând fi astfel recepţionat fără echipament special de autorizare a vizionarii (pentru decriptare)", au mai spus reprezentanţii Telekom Romania Communications.

Agenţia MEDIAFAX a relatat, miercuri, citând surse din industria telecom, că un canal care promovează sigla fostei televiziuni OTV, a cărei licenţă audiovizuală a fost retrasă pe 22 ianuarie 2013 de Consiliul Naţional al Audiovizualului, a început să emită pe platforma de satelit Telekom TV, fără însă a difuza programe.

OTV a început să emită marţi pe satelitul Hellas Sat 2 pe care emite în România şi platforma Telekom TV (fosta platformă Direct-to-Home - DTH a Romtelecom), au confirmat miercuri, pentru MEDIAFAX, surse din industria telecom.

Consiliul Naţional al Audiovizualului a retras licenţa televiziunii OTV pe 22 ianuarie 2013, în conformitate cu legislaţia audiovizualului, pentru neplata unor amenzi mai vechi.

OTV a primit amenzi în valoare de 1,17 milioane de lei de la Consiliul Naţional al Audiovizualului, începând din anul 2009 şi până pe 28 martie 2012, când televiziunea lui Dan Diaconescu a intrat în insolvenţă. Televiziunea nu a făcut dovada achitării lor, fapt pentru care CNA i-a retras licenţa.

Din 22 ianuarie 2013, Dan Diaconescu, cel care deţinea OTV, a încercat de mai multe ori să reia emisia postului, însă fără succes, până în noaptea de 18 spre 19 octombrie 2013, când OTV a început să emită din nou pe satelit, pe frecvenţa televiziunii DD TV (Direct Digital TV), care este controlată tot de Dan Diaconescu.

Retransmisia OTV pe licenţa DD TV a fost însă ilegală şi a fost sancţionată de CNA, DD TV fiind amendat cu 100.000 de lei pe 29 octombrie 2013.

Pe de altă parte, Laura Georgescu, preşedintele CNA, a spus în mai multe rânduri, anul trecut, că Dan Diaconescu nu deţine o licenţă audiovizuală pentru postul OTV, aşa cum acesta a susţinut de mai multe ori. Ea a precizat că Dan Diaconescu deţine, din 30 septembrie 2013, doar o autorizaţie de difuzare a unor programe de televiziune prin satelit eliberată de autoritatea în telecomunicaţii din Italia (AGCOM ).

Pe de altă parte, Dan Diaconescu a înfiinţat societatea OTV SRL, care are sediul în Roma şi a fost înscrisă la Registrul Comerţului din Italia în data de 18 iulie 2013, potrivit unor informaţii furnizate de Consiliul Naţional al Audiovizualului.

Asociaţii societăţii sunt Dan Diaconescu (capitalul social vărsat de acesta este 9.500 de euro) şi Diana Voiculescu (500 de euro). Ambii figurează cu domiciliul în Roma, în acelaşi loc unde are sediul legal societatea OTV SRL, respectiv Roma (RM) Via Germanico 107. Administratorul unic al societăţii este Diana Voiculescu, o colaboratoare apropiată a lui Dan Diaconescu.

Pe de altă parte, în acest an, România TV a intrat în atenţia CNA în luna iulie, după ce a început să difuzeze programul "OTV Live", moderat de Dan Diaconescu.

La începutul lunii octombrie, Dan Diaconescu s-a retras din postura de moderator al emisiunii "OTV Live", în contextul în care era candidat din partea PPDD la alegerile prezidenţiale. Potrivit Codului audiovizualului, "radiodifuzorii nu pot difuza emisiuni de ştiri şi dezbateri prezentate sau moderate de oameni politici care deţin funcţii sau demnităţi publice ori purtători de cuvânt ai instituţiilor publice, precum şi de persoane desemnate public să candideze sau care şi-au anunţat public intenţia de a candida la alegerile locale, parlamentare sau prezidenţiale".

Pe 16 octombrie, CNA a amendat România TV cu 40.000 de lei, pentru faptul că Dan Diaconescu, candidatul PPDD la alegerile prezidenţiale, şi-a făcut campanie electorală în emisiunea "OTV Live", înainte de debutul oficial al campaniei electorale în audiovizual, fapt interzis de legislaţia audiovizualului.

Sursa: mediafax.ro


Trimite pe WhatsApp

Citește și:

populare
astăzi

1 Confirmare oficială / Dragnea și Tăriceanu au dat liber Ungariei să-și facă de cap în Transilvania!

2 Document / Așa arată jaful PSD! Guvernul Orban refuză plăți de aproape 150 milioane lei pentru proiecte PNDL făc…

3 Judecați voi! O judecătoare care a scăpat ca prin minune de pușcărie se pensionează cu 16.000 de lei pe lună, …

4 Circoteca proastelor în PSD! Mazetele lui Dragnea se păruiesc în public!

5 Guvernul a majorat salariul minim brut la 2.230 de lei, cel net ajungând la 1.297 de lei

recomandări

Te ia DNA: Huja Gheorghe

S-a lansat Milionarul pentru Android! Descarcă din Play Store

Aproape aș locui în casa asta în stil gotic