Fosila unui mare dinozaur cu pene, descoperită în China

Fosila unui dinozaur cu pene, cu o lungime de doi metri, a fost descoperită în provincia Liaoning din China, transmite AFP, pe baza unui studiu publicat joi în Scientific Reports (Nature).

Cu membre mici și pene lungi, dinozaurul care a fost denumit Zhenyuanlong Suni a trăit în perioada Cretacicului (acum circa 125 de milioane de ani).

'Fosila este atât de bine conservată încât putem vedea penele de pe o mare parte a corpului, inclusiv o serie de pene mari pe membre', a declarat pentru AFP Steve Brusatte de la Universitatea din Edinburgh (Scoția), coautor al studiului.

Zhenyuanlong semăna mai degrabă cu o pasăre monstruoasă, cu 'un ucigaș cu pene și puf', spune Steve Brusatte, decât cu Velociraptor, deși sunt rude apropiate, potrivit studiului. Ceilalți dinozauri cu pene descoperiți până în prezent erau animale mici, de mărimea unei pisici, cu picioare lungi și aripi mari, acoperite de pene.

Mult mai mare, exemplarul recent descoperit mărește familia dinozaurilor, dar îi și uimește pe paleontologi. 'Ridică o mare întrebare: de ce animalul are aripi? În niciun caz nu îi foloseau pentru a zbura. Este prea mare, iar aripile sunt prea scurte', arată Steve Brusatte. 'Poate îi foloseau să se mândrească sau să își protejeze ouăle în cuib. Poate că aripile nu s-au dezvoltat pentru a-i permite să zboare, ci în alt scop', spune cercetătorul.

'Acum câțiva ani, majoritatea paleontologilor ar fi spus că dinozaurii s-au dezvoltat cu pene în cursul evoluției lor pentru a putea zbura. Însă acum nu mai suntem atât de siguri', a încheiat omul de știință, citat de AFP. AGERPRES