BOMBĂ/Gabriel Oprea, IMPLICAT în dosarul de ucidere din culpă al polițistului din coloana sa oficială

BOMBĂ/Gabriel Oprea, IMPLICAT în dosarul de ucidere din culpă al polițistului din coloana sa oficială

Gabriel Oprea nu a reușit să ascundă faptul că polițistul de 28 de ani care și-a rupt gâtul marți seara în timp ce se afla în misiune făcea parte din coloana sa oficială. Deși ministerul de Interne a refuzat să ofere răspunsuri la întrebările legate de această situație și în ciuda faptului că informațiile au fost difuzate aproape exclusiv în online, presa mainstream trecând sub tăcere numele lui Oprea, faptul că martorii accidentului, familia polițistului și colegii lui au vorbit despre misiunea în care se afla Bogdan Gigină a făcut ca Generalul să nu mai poată fi scos din problemă, scrie  BN24.ro .

Și problema nu este mică. Conform legii, Oprea nu avea dreptul să folosească coloana oficială, aceasta fiind prevăzută doar în condiții de maximă urgență. Or, Gabriel Oprea tocmai plecase de la restaurantul Excelsior de pe Știrbei Vodă, unde obișnuiește să ia masa. În plus, liderii de sindicat ai polițiștilor susțin că nu trebuia ca traficul să fie „măturat” de agenți pe motociclete, pentru că ploua și vizibilitatea era redusă. Pentru prezența în misiune a polițiștilor trebuie să existe un ordin scris, și dacă acesta a fost scris, a încălcat legea.

Nu ar fi prima dată când Gabriel Oprea folosește poliția în scopuri personale, așa cum a mai arătat Breaking News 24, când șeful UNPR a beneficiat de coloană oficială pentru a merge la ședințele de partid. Nici atunci, nici acum, nu l-a deranjat nimeni pe cel care a devenit liantul de care depind coalițiile de la guvernare. Doar că acum a murit un om. Legea spune că membrii Guvernului pot folosi Poliția Rutieră doar în situații deosebite. Ședința conducerii UNPR sau deranjul provocat de un trafic supraaglomerat din Capitală nu se pot încadra în această categorie.

Iată ce spune legislația în privința folosirii Poliției Rutiere de către demnitari:

(1) Poliția rutieră asigură însoțirea coloanelor oficiale cu echipaje specializate potrivit competenței.
(2) Se insoțesc cu echipaje ale poliției rutiere demnitari români sau oficialități străine cu funcții similare acestora, după cum urmează:
a) președintele României;
b) președintele Senatului;
c) președintele Camerei Deputaților;
d) primul-ministru al Guvernului.
(3) In situații deosebite, care impun deplasarea în regim de urgență, pot beneficia de însoțirea cu echipaje ale poliției rutiere și miniștrii din Guvernul României sau omologi din străinătate aflați în vizită oficial în România, precum și șefii misiunilor diplomatice acreditați în România, cu ocazia depunerii scrisorilor de acreditare.
(4) Beneficiază de însoțire și candidații la funcția de Președinte al României, pe timpul campaniei electorale, după validarea candidaturii, numai pe raza localităților unde au loc activitățile electorale.
(5) Beneficiază de însoțire cu echipaje ale poliției rutiere foștii președinti ai României, în condițiile legii.

Interesant este faptul că, după ce s-a anunțat deschiderea unui dosar la Parchetul General pentru ucidere din culpă in rem, și surse judiciare au declarat că există martori care susțin că polițistul care a murit se afla într-o coloană oficială, Parchetul s-a grăbit să spună că nu există documente care să confirme acest lucru.

Procurorii verifică o informaţie potrivit căreia poliţistul Bogdan Gigină, de la Brigada Rutieră, care a murit marţi, după ce a căzut cu motocicleta într-o groapă săpată pentru lucrări la reţeaua de gaze, ar fi făcut parte dintr-un dispozitiv care îl însoţea pe ministrul de Interne, Gabriel Oprea.

Procurorul Adrian Ţîrlea de la Parchetul Tribunalului Bucureşti a declarat, miercuri, pentru MEDIAFAX, în legătură cu faptul că poliţistul Bogdan Gigină ar fi făcut parte din dispozitivul de însoţire a ministrului Gabriel Oprea, că la Parchet nu există documente care să confirme acest lucru, dar că este o informaţie pe care procurorii o au încă în curs de verificare.

„Am auzit şi noi acest zvon, nu deţinem niciun document care să confirme, însă, lucrul acesta. Însă, este o informaţie care face obiectul unor verificări”, a spus Adrian Ţîrlea. 

Surse din Poliţie au declarat, pentru MEDIAFAX, că marți seară, înaintea producerii incidentului, poliţistul Bogdan Gigină deschidea dispozitivul care îl însoţea pe ministrul Afacerilor Interne, Gabriel Oprea. Pe traseu, unul dintre şefii agentului de la Rutieră ar fi fost auzit prin staţie în timp ce îi îndemna pe membrii echipajului să se grăbească. 

Surse judiciare au declarat, miercuri, pentru MEDIAFAX, că în acest caz procurorii de la Parchetul Tribunalului Bucureşti au deschis un dosar de cercetare penală în care s-a început urmărirea in rem, pentru fapta de ucidere din culpă.

Procurorul de caz a făcut cercetarea la faţa locului, asistat de poliţişti criminalişti, a luat declaraţii mai multor muncitori care efectuau lucrări în zona unde era săpată groapa, dar şi unor martori prezenţi în zonă la momentul accidentului, au precizat sursele citate.

În cadrul anchetei s-a mai solicitat Poliţiei să spună dacă agentul de la Brigada Rutieră se afla în timpul serviciului şi ce misiune executa.

De asemenea, procurorul de caz a cerut firmei care efectua lucrările detalii cu privire la acestea, urmând să verifice dacă groapa era semnalizată corespunzător, dacă lucrarea avea toate avizele şi autorizaţiile necesare şi dacă au fost respectate toate prevederile din Codul muncii.

Sursele citate au precizat că anchetatorii urmează să reaudieze persoanele care marţi au dat scurte declaraţii.

Anchetatorii aşteaptă şi rezultatul autopsiei făcute miercuri la Institutul Naţional de Medicină Legală.

După primirea tuturor probatoriilor, anchetatorii vor putea să stabilească dacă poate fi atrasă răspunderea penală „in personam”, respectiv dacă va fi dispusă începerea urmăririi penale în cazul unor persoane.

Surse din rândul anchetatorilor au declarat, pentru MEDIAFAX, că în anchetă vor fi verificate şi imaginile surprinse de camerele de luat vederi din zona accidentului. O cameră a Primăriei a fost identificată, urmând ca anchetatorii să stabilească şi dacă operatorii economici din zonă au camere de luat vederi care au surprins momentul accidentului. 

Iată mărturii care arată o altă față a ceea ce se întâmplă în MAI via Softpedia:

Coloana s-a constituit în jurul orei 18.40. Obiectivul era ghidarea maşinii în care se afla vicepremierul Oprea spre casă. Trei autospeciale făceau parte din această coloană. Motocicleta condusă de Bogdan Cosmin Gigina, maşina lui Gabriel Oprea şi un VolksWagen Passat pe postul de închizător de coloană. În ultima maşină se afla şi şeful de dispozitiv, subcomisarul Gâtan. În fiecare intersecţie pe unde trecea coloana erau posturi fixe de dirijare. Agenţi care asigurau că niciunul dintre şoferii muritori de rând nu trece pe verde când prioritatea este a ministrului Gabriel Oprea. 

Poliţiştii care aveau staţiile deschise pe canalul de comunicaţii al coloanei au auzit vocea ofiţerului Gâtan cum striga. „Mai repede, mai repede, parcă dormiţi”. În momentul impactului, motocicleta condusă de Bogdan Gigina avea peste 100 km/h. Ploua abundent. Casca poliţistului era de tip flip-up, sistem care poate rabata partea din faţă de la bărbie şi până la frunte. Dacă ar fi stat închisă îi obtura poliţistului Bogdan Gigina toată vizibilitatea. Iar deschisă făcea ca toată apa să-i intre direct în ochi. Îl lăsa, cât de cât, să vadă însă scădea exponenţial protecţia frontală în caz de accident. Testele de impact arată că mai bine de 65% din impacturi se produc în zona bărbiei, fiind cea mai expusă în caz de accident.

Bogdan Gigina trebuia să se grăbească să-l ducă pe ministru acasă, nu trebuia să se gândească la studiile privind accidentele. De altfel nu trebuia să gândească, punct. Subofiţerii din postura lui nu trebuie să gândească. Trebuie să execute şi atât, fără să întrebe de ce e aşa de urgent ca Oprea să ajungă acasă.

Detaliul şocant povestit de trei surse diferite

În momentul în care Gigina a pierdut controlul motocicletei şi a intrat în gardurile care delimitau lucrările se afla la aproximativ 300 de metri de maşina lui Gabriel Oprea. Autospeciala Ministerului Afacerilor Interne condusă de şoferul lui Oprea a oprit în apropiere de accident. Şoferul a deschis uşa şi a dat să coboare ca să-i dea colegului său primul ajutor. După câteva secunde a revenit cu mâinile pe volan şi a demarat mai departe în trombă; în viteză şi mai mare decât până atunci. Scena a fost descrisă de mai mulţi poliţişti în discuţii separate. La locul accidentului a rămas ofiţerul Gâtan. Maşina lui Oprea şi-a continuat singură traseul dar tot cu sirene şi girofar. Poliţiştii care ne-au relatat scena spun că este posibil ca şoferul lui Gabriel Oprea să fi vrut să-şi ajute colegul însă vicepremierul s-ar fi opus tocmai ca să poată dispărea mai repede iar accidentul să fie muşamalizat.

Poliţiştii de la Rutieră, scoşi în careu

De dimineaţă, şeful Brigăzii rutiere, comisar-şef Cristian Crai a făcut revista de front cu poliţiştii din serviciu. Nemulţumiţi de felul în care au comunicat ofiţerii de presă accidentul, câţiva poliţişti s-au revoltat. Cristian Crai le-a explicat subalternilor: „Procurorul ştie adevărul, toţi ştim adevărul, dar e mai bine aşa. Pentru toată lumea” 

„Mereu ne aleargă. Oprea e şi singurul dintre toţi care merge cu peste 100km in oraş. Ştii ce cred? Că dacă eram eu la deschidere, eu muream, nu Bogdan.”, ne-a spus unul dintre poliţiştii Brigăzii Rutiere care ne-a rugat să nu-i facem publică identitatea din motive lesne de înţeles.

„Am prins mai mulţi miniştri. Dar pe Oprea îl ducem de la tuns, la masă, la întâlnirile cu colegii de partid, peste tot”, ne-a mărturisit un alt poliţist.

La mai puţin de 24 ore de la tragedie, groapa a fost acoperită de muncitori. 

La nici 24 de ore de la moartea poliţistului de la Rutieră sunt lucrări în toi pe bulevardul Ştirbei Vodă. Muncitorii au venit deja cu o cantitate mare de nisip, iar gropile sunt astupate, urmând să fie pus şi asfaltul.

Agentul de poliţie a căzut cu motocicleta chiar în groapa pe care muncitorii au început să o repare. Procurorii au deschis o anchetă şi încearcă să-şi dea seama cum s-a petrecut tragedia. Condiţiile meteo nu au fost de partea motociclistului de la Brigada Rutieră, care avea misiunea de a asigura trecerea coloanei vicepremierului Gabriel Oprea, spun liderii de sindicat din poliţie.

Dumitru Coarnă confirmă declarațiile anonime ale colegilor polițistului decedat

Dumitru Coarnă, lider de sindical al poliţiştilor: „Se afla într-o coloană oficială, era deschizător, cel care a plecat în faţa coloanei pentru a gestiona traficul pe artera respectivă. Coloana oficială era a domnului viceprim-ministru Gabriel Oprea. Cei de la Brigada Rutieră trebuiau să ştie că la temperaturi de sub 10 grade nu se scoate motocicleta pe timp de ploaie. Nu se scoate motocicleta pentru că avem fenomenul de acvaplanare”.




Citește și:

populare
astăzi

1 Așa se scrie istoria, oameni buni, din lucruri mărunte și neștiute...

2 Document secret rusesc obținut de Washington Post

3 Ucraina a încălcat „linia roșie nucleară” a Rusiei? / Culisele unui atac ucrainean asupra unei ținte-cheie din Rusia

4 Misterioasa navă iraniană care s-a întors ieri, subit, după trei ani, acasă

5 Foarte interesante amănunte...