A fost descoperit un al doilea pacient din SUA infectat cu o bacterie super-rezistentă

Un al doilea pacient infectat cu o bacterie care posedă o genă capabilă să confere rezistență la o clasă de antibiotice de ultimă instanță a fost identificat în SUA, informează agenția France Presse (AFP).

Această genă numită MRC-1, care este totuși rară, a fost găsită într-o tulpină a bacteriei Escherichia coli (E. coli), la un pacient din New York, potrivit informațiilor publicate în 'Antimicrobial agents and chemotherapy', revista Societății americane de microbiologie.

În luna mai, autoritățile din domeniul sănătății au detectat pentru prima dată în Statele Unite ale Americii, o bacterie E. coli purtătoare a acestei gene, la un pacient de 49 de ani spitalizat în Pennsylvania pentru o infecție a tractului urinar.

Gena MRC-1 este temută deoarece face bacteriile rezistente la Colistin, un antibiotic datând din 1959 folosit ca medicament de ultimă instanță împotriva enterobacteriilor rezistente la antibioticele din clasa carbapenemelor (ERC).

Această genă are capacitatea de a trece de la o bacterie la alta, putând transmite rezistența la antibiotice mai multor specii de bacterii, un scenariu catastrofal, potrivit autorităților.

Oamenii de știință urmăresc mișcările acestei gene în întreaga lume de la descoperirea sa în 2015 la oameni, păsări de curte și porci în China.

Această a doua identificare din SUA a fost făcută în cadrul unui efort mondial numit 'Sentry antimicrobial surveillance program' ('Program santinelă de supraveghere antimicrobiană').

Cercetătorii au testat 1.525 mostre de E. coli și 7.481 de tulpini ale enterobacteriei Klebsiella pneumoniae colectate în 2015 din spitale din lumea întreagă. În total, un procent de 1,9 la sută (390 de mostre) dintre acestea au fost rezistente la Colistin și 19 au fost purtătoare ale genei MCR-1.

Cazurile pozitive au provenit din zece țări, inclusiv unul din Statele Unite ale Americii. Este vorba despre pacientul din New York, a cărui identitate și stare de sănătate nu au fost dezvăluite.

În ambele cazuri din SUA, bacteria purtătoare a genei MCR-1 a rezistat la Colistin, dar, cu toate acestea, a rămas sensibilă la alte antibiotice, ceea ce a permis combaterea eficientă a infecției.

Cu o rată a mortalității ce poate ajunge până la 50 la sută, enterobacteriile rezistente la carbapeneme sunt considerate de către Centrul pentru Controlul și Prevenirea Bolilor (CDC) din SUA drept una dintre cele mai mari amenințări la adresa sănătății publice, informează agenția France Presse.

AGERPRES /(autor: Constanța Niță, editor: Codruț Bălu, editor online: Simona Aruștei)

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare . Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro .

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro .