CNADNR a lansat licitația pentru expertiza tehnică la tronsonul de autostradă Cunța-Săliște; valoarea contractului, 1,81 milioane lei

CNADNR a lansat licitația pentru expertiza tehnică la tronsonul de autostradă Cunța-Săliște; valoarea contractului, 1,81 milioane lei

Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale (CNADNR) a lansat procedura de licitație deschisă pentru atribuirea contractului pentru efectuarea expertizei tehnice asupra lucrărilor executate la lotul 3 al Autostrăzii Orăștie - Sibiu, valoarea estimată a acestuia fiind de 1,81 milioane lei, fără TVA.

"Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale comunică inițierea procedurii de licitație deschisă pentru atribuirea contractului de servicii având ca obiect: 'Expertiza tehnică asupra lucrărilor executate pentru obiectivul Autostrada Orăștie — Sibiu, lot 3, cuprins între km 43+855 — km 65+965, în lungime de 22,11 km'", menționează compania, într-un comunicat remis, vineri, AGERPRES.

Potrivit sursei citate, CNADNR, în calitate de beneficiar, a încheiat în data de 20 mai 2011 contractul de 'Proiectare și Execuție Autostrada Orăștie — Sibiu, Lot 3: km 43+855 — km 65+965' cu firma italiană Salini Impregilo Spa, în calitate de antreprenor. Din cauza a nerespectării obligațiilor asumate de antreprenor, în data de 13 ianuarie 2016, CNADNR SA a notificat antreprenorul cu privire la încetarea contractului menționat, în conformitate cu prevederile contractuale.

"În vederea finalizării acestui obiectiv, având în vedere stadiul execuției lucrărilor, al defectelor existente în șantier și lucrărilor rămase de executat, se impune clarificarea calității și cantității lucrărilor executate în șantier prin expertizarea acestora. Expertiza se va pronunța și asupra Proiectului tehnic de execuție", precizează CNADNR.

Valoarea estimată a contractului de 1.808.496,00 lei fără TVA (inclusiv cheltuieli diverse și neprevăzute în procentaj de 10% din valoarea serviciilor), sumă ce va fi suportată din garanția de bună execuție a contractului reziliat.

Durata contractului este 15 luni de la data intrării în vigoare. Primele cinci luni ale contractului sunt pentru finalizarea expertizei tehnice. După primele trei luni de la începerea contractului vor urma 12 luni necesare pentru instalarea sistemului de monitorizare a zonelor cu instabilitate a terenului.

Termenul limită de depunere al ofertelor este 16 mai 2016, ora 10,00, deschiderea ofertelor fiind programată la ora 12,00.

În plus, din data de 30 martie 2016, directorul general al CNADNR a decis constituirea grupului de lucru — Unitatea de Implementare: Refacere Lot 3 Orăștie — Sibiu. Persoanele desemnate să facă parte din unitatea de implementare vor avea ca principală sarcină repunerea traficului pe sectorul de 22 de kilometri în condiții de siguranță, lucrările de reparație fiind executate în regie proprie.

CNADNR menționează că din grupul de lucru fac parte specialiști în domenii precum: construcție drumuri și poduri, proiectare, geologie, topometrie etc., personalul necesar pentru realizarea obiectivului urmând să fie asigurat de Direcțiile Regionale de Drumuri și Poduri Cluj și Brașov.

Acest colectiv de lucru (UIR) își va desfășura activitatea sub coordonarea Direcției de Implementare Proiecte Autostrăzi și Drumuri Expres din cadrul Direcției Generale de Implementare Proiecte de Infrastructură Rutieră — CNADNR Central.

Finanțarea aferentă acestor lucrări va fi asigurată din garanția de bună execuție a contractului reziliat, afirmă compania.

"Așa după cum am promis și m-am angajat la preluarea mandatului, Orăștie-Sibiu va fi proiectul pe care îl vom trata cu maximă atenție. În paralel cu expertiza tehnică demarată pentru întreg lotul 3 al autostrăzii Orăștie-Sibiu în lungime de 22 km, ne apucăm de lucru să reconstruim porțiunea excavată și să remediem toate deficiențele cunoscute la această dată. Am hotărât să refacem acest sector în regie proprie tocmai pentru a scurta timpii de execuție, astfel încât acest tronson de autostradă să fie refăcut cât mai repede. Vreau să punctez din nou nevoia de implicare și, în acest sens, am decis și solicit tuturor celor implicați în refacerea acestui tronson să se mobilizeze exemplar. Vreau să aplicăm acestui proiect o tehnică de lucru prin asumarea responsabilităților. Am angrenat în Unitatea de Implementare specialiști care și-au asumat răspunderea de a finaliza acest tronson. În perioada imediat următoare aștept de la această echipă un program și un calendar al lucrărilor foarte clare și mai ales cu termene asumate. Această măsură de reziliere și finalizare a lucrărilor în regie proprie, abordată pentru prima dată de companie, poate fi pusă în aplicare oricând pentru orice proiect care nu merge și unde constructorul dă dovadă de neseriozitate și întârzie proiectul nejustificat", a declarat directorul general al CNADNR, Cătălin Homor.

În data de 3 septembrie 2015, CNADNR a anunțat închiderea circulației rutiere pe Autostrada A1 Orăștie — Sibiu începând din 7 septembrie, la 10 luni de la inaugurarea acesteia, între Nod rutier Săliște (km 270+020) — Nod rutier Cunța (km 292+455), în vederea remedierii degradărilor constatate la km 275+650 al autostrăzii. CNADNR a impus constructorului autostrăzii Orăștie — Sibiu, Salini Impregilo, să refacă porțiunea de 200 — 300 de metri din corpul de autostradă unde au apărut degradările, prin demolare și reconstrucție în conformitate cu proiectul tehnic aprobat.

Proiectul Autostrăzii Orăștie — Sibiu, ca parte a Rețelei de Transport Trans-Europene (TEN-T CORE), prevede construirea a 82,07 kilometri de autostradă care leagă cele două orașe. Comisia Europeană a decis, în septembrie 2011, finanțarea acestui proiect cu 510 milioane de euro din Fondul de Coeziune.

Autostrada a fost împărțită în 4 loturi de punere în aplicare. Loturile 1 și 2, având lungimea de circa 44 km, au fost deschise traficului în 2013. Loturile 3 și 4 au fost deschise traficului în 2014. În ceea ce privește Lotul 3 (Săliște — Cunța) de aproximativ 22 de kilometri, acesta face obiectul unei anchete penale după ce, pe o porțiune din zona viaductului Aciliu, au apărut fisuri adânci, care au pus în pericol siguranța traficului rutier.

AGERPRES/(AS — autor: Oana Tilică, editor: Nicoleta Gherasi, editor online: Irina Giurgiu)

Trimite pe WhatsApp


Citește și:

populare
astăzi

1 Ce face fosta soţie a lui Mihai Neşu, la șapte ani de la divorț

2 Uff, găina bătrână se screme să pară „bună”...

3 Într-un gest fără precedent, toți europarlamentarii români cer șefei Comisiei mai multe posturi pentru români …

4 ULTIMA ORĂ Grave nereguli în calculul pensiilor militare: unele pensii din MAI sunt prea mari, cele din MApN s…

5 ALERTĂ Elena Udrea a fost condamnată la 8 ani de închisoare, Ioana Băsescu, 5 ani de închisoare în dosarul fin…