De citit!/Cum și-a infiltrat oligarhul Deripaska oamenii până în preajma președintelui României/Băsescu, nu Iohannis...

De citit!/Cum și-a infiltrat oligarhul Deripaska oamenii până în preajma președintelui României/Băsescu, nu Iohannis...

Albert Evdokimovsky, omul de încredere al oligarhului rus Oleg Deripaska, a deschis în România mai multe firme. Deși nu au avut activitate, firmele rusului au acaparat persoane controversate care duc până la familia Băsescu, dezvăluie ziare.com .

Locotenent-colonelul lui Deripaska

Albert Evdokimovsky a slujit, timp de 17 ani, ca ofițer în Armata Rusă, în Forțele Strategice de Rachete.

După ce s-a pensionat, cu gradul de locotenent-colonel, a lucrat ca șef al departamentului juridic al Grupului Siberian Aluminium (redenumit în Basic Element) al lui Oleg Deripaska.

Prieten cu Putin și cu restricție de a intra în SUA, Deripraska se află pe locul 19 în „Lista lui Putin” întocmită de Trezoreria SUA.

Pentru că, în 2016, Deripaska a fost „identificat ca fiind una dintre persoanele care deține active și spală fonduri în numele președintelui rus Vladimir Putin.” Oficiul pentru Controlul Activelor Străine, o componentă a Departamentului de Trezorerie al SUA, a impus sancțiuni lui Deripaska și companiilor sale în aprilie 2018.

În Rusia, Oleg Deripaska este renumit pentru acapararea unor companii de stat prin privatizări dedicate dar și pentru luarea cu forța a multor afaceri din Rusia.

Oleg Deripaska

Evdokimovsky, devenit om de bază al miliardarului rus, a participat la unele dintre acestea. Un exemplu ar fi preluarea, în 1999, a fabricii de celuloză și hârtie Kotlas care a fost punctul de intrare al lui Deripaska în industria lemnului.

În 1998, Evdokimovsky a fondat compania rusească Continental Management, controlată tot de Oleg Deripaska.

Apoi ajunge membru în Consiliul de Administrației al Corporației Transstroy, fosta companie de construcţii de drumuri şi infrastructură înfiinţată, în anii '70, de Ministerul Transporturilor şi Construcţiilor al URSS și intrată în portofoliul lui Oleg Deripaska.

Transstroy este un consorțiu care reunește companii de management, construcție, proiectare și producție și face parte din sectorul de construcții al companiei „Basic Element”.

Transstroy a realizat mai multe construcții pe banii statului rus: 2.000 de kilometri de cale ferată, peste un milion de metri pătraţi de clădiri, 300 de poduri, stadionul Zenith, a restaurat mai multe clădiri guvernamentale, aeroporturi etc.

Transstroy în România

Pe lângă Strabag și devalizarea Alor Oradea, Deripaska s-a mai infiltrat în România prin locotenent-colonelul Albert Evdokimovsky de la Transstroy.

În 2010, pe când era membru în Consiliului de Administrație al Corporației Transstroy, Albert Evdokimovsky este trimis de Deripaska în România ca să extindă tentaculele consorțiului de construcții. Astfel el a înființat și administrat la București patru firme: Transstroy Engineering Corporation – Bucharest SRL, Transstroy Engineering Corporation SA Moscova Sucursala București (ambele deținute în totalitate de Compania de Inginerie Transstroy din Rusia), Prominvestdtroy – Bucharest SRL (deținută de Prominvestdtroy din Rusia) și ITS Eurotech Development SRL (aflată în insolvență și deținută de compania rusească SGK-Transstroy YAMAL SA).

(În ceasul al 12-lea, pentru a-și dovedi transparența, compania Strabag a emis un comunicat săptămâna trecută în care arăta că Deripaska deține din compania austriacă 27,8% prin compania rusă MKAO Rasperia Trading Limited.)

În prezent, Evdokimovsky mai este administrator doar la ITS Eurotech Development SRL. Celelalte două, Transstroy Engineering Corporation – Bucharest SRL și Transstroy Engineering Corporation SA Moscova Sucursala București sunt acum administrate de Dragoș Neculai și respectiv de Jenică Ioniță.

Legături cu Băsescu

Neculai și Ioniță nu sunt străini unul de celălalt. Ei sunt asociați, alături de doi spanioli, în firma East European Consortium SRL. Și mai au alte afaceri alături de asociați spanioli și ruși.

Pe Neculai și Ioniță îi mai leagă și o altă persoană controversată cu care sunt asociați în diferite firme: Grigore Andrei Cristian Geamănu.

Cristian Geamanu

Geamănu a devenit cunoscut ca asociat al lui Mircea Băsescu, fratele fostului președinte, în firma de armament Defense, Security and Intelligence Co – Desintco SRL.

Cei doi au mai fost asociați în Desintco cu Maria Cristina Cazacu (fiica lui Aurel Cazacu, fostul șef al Romarm și fost secretar de stat in Ministerul Economiei), Ioan Eftimie Sandu (general MApN) și Oiță Romeo (fost colonel SPP).

Mircea Basescu Omul Gazprom

Cristian Geamănu, fost un apropiat al PD-ului și beneficiar de multe contracte cu statul, a mai avut relații cu rușii când a încercat să intermedieze tranzacţiile cu terenuri ale lui Bercea Mondial către NIS Petrol, firma sârbească a Gazprom-ului.

La început, planurile Gazprom au fost mărețe și agresive. Și pentru că negocierile oficiale au eşuat, ruşii au apelat la mediul privat pentru a cumpăra staţii de benzină şi terenuri. Printre aceştia a fost și Cristian Geamănu, partenerul de afaceri ai lui Neculai Dragoş și Jenică Ioniţă, reprezentanții companiei rusești TransStroy în România.

Ruşii au reuşit, în cele din urmă, să achiziţioneze terenurile necesare construirii staţiilor de benzină şi motorină de la benzinari particulari, iar tranzacţiile au fost parafate la Notariatul Ioanei Băsescu.

Frauda de un miliard de dolari

Dacă în România compania lui Deripaska nu a avut activitate declarată, aceasta este prezentă în foarte multe state unde au activități profitabile. De exempli, în țara vecină Bulgaria, Transstroy – Varna SA a finalizat o gamă largă de lucrări de infrastructură la căile ferate.

Transstroy a participat și la licitația organizată de Bulgari pentru construirea podului peste Dunăre, între Vidin și Calafat.

Dar cea mai de răsunet activitate a Consorțiului Transstroy a avut loc în India.

Transstroy India Ltd (TIL) a fost înființată în 2001 pentru a contribui la dezvoltarea infrastructurii Indiei.

Sridhar Cherukur

Un trillion de dolari pregătise să cheltuiască guvernul indian pentru proiectele de infrastructură.

Transstroy a gestionat în India proiecte în valoare de 3,5 miliarde de dolari constând în șosele, porturi, sisteme de irigație și de producție de energie electrică.

Apoi, în 2013, consorțiul ruso-indian Transstroy-JSC EC UES a fost ales pentru realizarea unui mega baraj în valoare de trei miliarde de dolari.

În consorțiu au intrat și 14 bănci care au creditat compania ruso-indiană.

În 2018, Transstroy a fost acuzată că a fraudat băncile cu un miliard de dolari prin deturnarea de fonduri. Cazul încă este cercetat în India.


Citește și:

populare
astăzi

1 VIDEO Soldați ruși spunând adevărul despre ce se întâmplă cu armata lor în Ucraina

2 Urmează bomba acestor alegeri? / AUR nu îndeplinește „o condiție de fond, determinantă” și toate candidaturile ar putea fi respinse!

3 VIDEO Frate, nu ți-ai dori să trăiești așa ceva... Ce o fi fost în capul piloților?

4 „A fost așa toată durata zborului de patru ore”

5 De citit...