Drulă (consilier al premierului): Guvernele Ponta, cel mai mare dezastru în materie de infrastructură

Drulă (consilier al premierului): Guvernele Ponta, cel mai mare dezastru în materie de infrastructură

Consilierul de stat în Cancelaria prim-ministrului Cătălin Drulă susține că guvernele conduse de Victor Ponta au fost "cel mai mare dezastru" în materie de infrastructură.

Premierul Dacian Cioloș a distribuit, joi, fără a comenta, postarea consilierului său în legătură cu proiectele de infrastructură ale guvernelor Ponta pe pagina sa de Facebook.

"Departe de mine gândul de a apăra performanța vreunui guvern din ultimii 25 de ani în ceea ce privește autostrăzile. Toate au gestionat mai degrabă prost domeniul și rezultatele le vedem astăzi. Acestea fiind spuse, afirm fără echivoc că guvernele conduse de domnul Ponta au fost cel mai mare dezastru în materie de infrastructură de transport și de investiții publice în general", a scris Drulă pe Facebook .

El a precizat că în ceea ce privește autostrada Orăștie-Sibiu lotul 3 derularea contractului s-a făcut aproape în totalitate în mandatul lui Victor Ponta — în anii 2012 — 2014.

"Erorile de management al contractului și deciziile proaste s-au luat la CNADNR sub conducerea domnului Neaga, directorul general susținut de domnul Ponta la CNADNR. Mai mult, în 2014, presiunea pusă și hei-rup-ul făcut pentru inaugurarea în prag de alegeri au dus la problemele de calitate care au făcut ca autostrada să se închidă la un an după inaugurare. Chestiunea este, de altfel, investigată de DNA în prezent. După inaugurare, deși au apărut fisuri în carosabil la câteva săptămâni, sub guvernul domnului Ponta s-a încercat timp de aproape un an minimizarea problemelor de calitate", spune consilierul de stat.

Potrivit lui Drulă, și derularea contractului în privința Master Planului s-a desfășurat aproape în întregime în mandatul lui Ponta, termenul de realizare fiind primăvara lui 2014.

"E de notorietate că sub domnii Șova și Ponta s-au făcut presiuni politice inacceptabile pentru că doreau să tragem tot traficul rutier al României dinspre Transilvania și Moldova spre București prin Valea Prahovei și să modificăm coridoarele stabilite la nivel european. Totul pentru a justifica pariul domniei sale cu concesiunea autostrăzii Comarnic-Brașov (aspect asupra căruia detaliez mai jos). Un document care trebuia să fie eminamente fundamentat tehnic — 'științific' cum îi plăcea domnului Rus să spună — a devenit obiectul unor interferențe inacceptabile. Autostrada Sibiu-Pitești a fost întârziată cu cel puțin 2 ani și Master Planul a fost blocat tocmai de factorul politic", susține el.

Consilierul de stat precizează că 95% din autostrada A3 București — Ploiești era finalizată la preluarea mandatului de către Victor Ponta, iar în trei ani acesta nu a reușit să termine 6 km de la centură până în Capitală. El a adăugat că în privința autostrăzii A2 București — Constanța fostului premier i-a revenit "doar" sarcina de a face inaugurarea.

Drulă mai susține că proiectele pornite de guvernele Ponta au fost găsite într-un stadiu "jalnic". Astfel, el afirmă că pentru autostrada Lugoj — Deva mai întâi s-a făcut licitația, apoi s-a demarat procedura pentru obținerea acordului de mediu, motiv pentru care se lucrează pe sectoare și își exprimă speranța că în septembrie situația se va debloca.

În cazul autostrăzii Cîmpia Turzii — Tg. Mureș patru contracte au fost semnate în februarie 2015, iar unul în martie 2016, a completat Drulă.

"Pur și simplu guvernul Ponta a abandonat aceste contracte după semnare", spune consilierul de stat.

Legat de autostrada Transilvania, lotul Suplacu de Barcău — Borș, Drulă precizează că există o întârziere de cel puțin trei ani și degradări survenite între timp la un șantier abandonat. În opinia sa, în privința autostrăzii Sebeș — Turda "dezastru" e puțin spus.

"Lucrări efectuate fără autorizație de construire — lucrări începute la presiunile și promisiunile guvernului Ponta. Exproprieri neefectuate, proiectare nefinalizată și dispute cu constructorii care duseseră contractele aproape de reziliere. Un management de contract complet defectuos. Încet-încet le-am rezolvat pe toate și acum, în sfârșit, se ajunge la mobilizare maximă și se vede lumina de la capătul tunelului pentru acest proiect", declară consilierul de stat.

El mai susține că în privința proiectului autostrăzii Comarnic — Brașov și a proiectului Bechtel există două motive pentru care acestea nu au avut succes, respectiv faptul că guvernele Năstase și Ponta au făcut eroarea "strategică", dar "probabil intenționată" de a promova aceste proiecte care sunt concurente cu coridorul european principal București — Nădlac și ambii au încercat să semneze contracte cu partenerii privați înainte de a face studii detaliate asupra autostrăzilor.

"Cât despre moștenirea guvernelor Ponta în materie de pregătire de proiecte: într-un singur cuvânt, zero. Zero studii de fezabilitate la zi. Zero proiecte pregătite. Prietenul domnului Ponta, dl. Șova, a reușit contraperformanța să lanseze 18 licitații de studii de fezabilitate în 2014 din care s-au anulat 15 (sub același guvern Ponta)! De ce? Pentru că sub dl. Șova s-au făcut foarte prost acele licitații, pentru că a intrat cu picioarele peste specialiștii care-i spuneau că așa nu se poate. Proiectele de infrastructură se pregătesc în timp, au un ciclu care necesită câțiva ani de pregătire și apoi încă câțiva ani pentru execuția lucrărilor. Necesită prin urmare gândire strategică, planificare, profesionalism. Nu pariuri ratate, amatorism și politicianism ieftin", conchide Drulă. AGERPRES


Citește și:

populare
astăzi

1 Cea mai mare notă luată de Piedone în viața lui a fost un 6...

2 „A fost așa toată durata zborului de patru ore”

3 Da, are 60 de ani și s-a calificat la concursul național de frumusețe Miss Argentina...

4 O nouă arestare la vârf în Rusia

5 VIDEO Surpriză totală / Cine ar fi „gurul” discipol al lui Gregorian Bivolaru săltat de mascați. Eugen Mârtz era invitat mereu la B1TV, la emisiunea Al…